חזרה לבלוג

איך לשפר את הנראות בדיגיטל?

אתם מחפשים עבודה כשכירים? יצאתם לעצמאות ואתם רוצים להתחיל לגייס לקוחות? שיהיה בהצלחה! המאמר הזה בדיוק עבורכם.
מיד נציין 3 דברים סופר-חשובים שיכולים להיות ההבדל בין כסף בבנק לכסף שעובר למישהו אחר.

הנראות שלכם בדיגיטל היא קריטית!

כשאנחנו אומרים שהנראות שלכם בדיגיטל היא קריטית, הכוונה היא לא שעכשיו אתם חייבים להתחיל לשווק את עצמכם לפי אסטרטגיה מוכנה מראש לרבעון הקרוב. (למרות שזה בהחלט אחלה)
הכוונה היא לא שעכשיו תפתחו עמוד פייסבוק עסקי/אינסטגרם/יוטיוב בלוג וכו ותתחילו לייצר תוכן בטירוף (למרות שזה בהחלט יכול להיות נפלא, אבל זה כבר מאמר אחר לגמרי)
הכוונה שלנו, היא שהיום יום שלכם, כמו שהוא משתקף בדיגיטל הפרטי שלכם, הוא חשוב.

למה?
כי מספיק פוסט אחד לא נכון, שרק החבר׳ה הקרובים שלכם מבינים אותו אבל נראה לא טוב כלפי חוץ, כדי שמעסיקים פונציאליים לא יטרחו להתקשר אליכם, או שלקוחות שיכולים להתעניין בשירות שלכם יעדיפו להתרחק.

 

בואו נגיד את האמת, השנה היא 2021, וסביר להניח שמעסיקים/לקוחות פוטנציאליים נכנסים לפייסבוק או האינסטגרם שלכם.
בלא מעט מקרים, עוד לפני שהם בכלל יצרו אתכם קשר, אלא רק קיבלו את קורות החיים שלכם או קיבלו המלצות ממישהו על השירות שאתם מספקים.

בואו נצלול פנימה.

via GIPHY

הפייסבוק (והאינסטגרם) שלכם.

מה לעשות, בני אדם הם יצורים אמוציונליים, אם מעסיק קיבל את קורות החיים שלכם, טרח לחפש ולהכנס לפייסבוק שלכם, ושם הוא רואה פוסטים שלא בדיוק ״מסתדרים״ לו בעין, יש מצב שהוא יוותר על השיחה.
זה אולי מעצבן, אולי אפילו קצת שטחי, אבל זאת המציאות.
אז נכון שהפייסבוק הפרטי שלכם הוא הפייסבוק הפרטי שלכם, וככזה אתם רוצים להרגיש בנוח וחופשי לעלות כל מה שעולה לכם בראש, אבל מהצד השני של המסך יש מי שקורא את המסרים שאתם מעבירים.

זה לא שאנחנו אומרים לכם עכשיו, רדו למחתרת, אלא רוצים להסב את תשומת הלב שלכם, שבדיוק כמו בפגישת עבודה,
אם נושא מעורר מחלוקת מסויים (לדוגמא: פוליטיקה)
עולה ויש לכם עליו דעה מאוד ברורה, אתם או תעדיפו לא להכנס לוויכוח, או שתדונו בצורה סופר מתורבתת ונעימה, כי אתם יודעים שאם תתפרצו עכשיו בכעס, זה ישפיע על המשך התקשורת עם הצד השני נכון?
זה הקו שצריך להנחות אתכם גם בפעילות הדיגיטלית שלכם.

גם אם יש וויכוחים, דיונים, ופוסטים שמעוררים בכם המון רגשות, תנשמו לפני שאתם מגיבים.
(והרי זה הרבה יותר קל להגיב מהבטן בלי ריסון כשאף אחד לא רואה מהמקלדת)
תחשבו שהאותיות שאתם עכשיו מקלידים, יכולות ״לשמש נגדכם״ אחר כך.

אם אתם יכולים להימנע מוויכוחים בהם השפה מתחילה להידרדר אז בכלל טוב,
אבל אם בכל זאת אתם מחליטים להביע את דעתכם, עשו זאת בצורה שגם מי שיקרא ולא יסכים אתכם, יוכל לכבד את דעתכם.

זה נשמע אולי מוגזם, אבל לדברים הקטנים האלו יש המון השלכות לאיך שאתם מצטיירים בפני אנשים שלא מכירים אתכם,
על אחת כמה וכמה אם מדובר בלקוחות או מעסיקים פוטנציאליים שגם לא חולקים אתכם את אותה השקפת עולם, ולא משנה באיזה נושא.

אתם לא צריכים להסכים עם כולם, אבל כן לשמור על תדמית נקייה, מכובדת ונעימה.

קבוצות מקצועיות

קבוצות מקצועיות בפייסבוק יכולות להיות המקום שלכם לזרוח, גם כשכירים וגם כנותני שירות.

זה למשל משהו שהיינו ממליצים בחום, להפוך לחלק מהשגרה היומיומית שלכם. להקדיש זמן מסויים ביום, כדי להכנס לקבוצות בתחום, לעבור על הפוסטים והדיונים, לקרוא (וללמוד מהם) וכמובן להגיב ולהשתתף.

למה זה כל כך חשוב?

א- כי זאת דרך נפלאה לייצר קשרים עם קולגות, מעסיקים, ולקוחות אפשריים.

ב- כי אתם יכולים להפגין את הידע ולבנות את השם שלכם באמצעות שיתוף של ידע, עזרה לאחרים ותוכן שנותן ערך לחברי הקבוצה

ג- כי ככל שתראו יותר מומחיות, ככה יגדלו הסיכויים שמעסיקים או לקוחות יפנו אליכם. בעולם הדיגיטל, אם אתם מחפשים עבודה כשכירים, ככל הנראה שהמעסיקים הבאים שלכם, חברים באותם קבוצות דיגיטל שאתם חברים בהם. כנ״ל לגבי לקוחות.

בקבוצות המקצועיות בפייסבוק, אמנם יהיו לרוב אנשי מקצוע, אבל גם לקוחות שמחפשים ספקים, רוצים להבין יותר את העולם הזה וכמובן לשאול שאלות נמצאים בין חברי הקבוצה.
לכן כדאי לכם להיות פעילים, להכיר אנשים, ליצור קשרים חדשים, להפגין ידע, לעזור למי שצריך בהנחה ואתם יודעים את התשובה, ופשוט להיות שם מול העיניים של האנשים.
אתם תופתעו לגלות שבלא מעט מקרים, בעקבות הפעילויות שלכם בקבוצות השונות, מעסיקים יפנו אליכם עם הצעות עבודה או לקוחות ירצו להיעזר בשירותים שאתם מציעים, כי אתם בעיקר נותנים ערך.

גם כאן, חשוב מאוד לשמור על שיח מכבד ומקצועיות.

שילוב בין השניים

דיברנו על כך שצריך לחשוב פעמיים לפני שרוצים לעלות פוסט בפרופיל האישי שיכול לעורר מחלוקת והזכרנו עד כמה חשוב לענות בכבוד בדיונים כאלו אחרים.
גם ציינו את העובדה שקבוצות בהם אתם מגיבים לאנשים, עוזרים להם ולוקחים חלק פעיל בדיונים מקצועיים יכולים לעזור לכם לבלוט.
עכשיו ניקח את שני הדברים האלו ונקשור אותם לפעולה אחת נוספת שאתם יכולים לעשות והיא-

לדבר על המקצועיות שלכם!
ואם מישהו מכם חושב לעצמו עכשיו, ״אבל בשביל זה יש את העמוד העסקי״, אנחנו רק נגיד שנכון, יש את העמוד העסקי ואתם בהחלט מוזמנים לטפח לכם אחד כזה ולבנות לעצמכם קהל גולשים שיעקוב אחריכם, אבל אל תשכחו שעד שתגיעו לכמות עוקבים גדולה-

א- יקח לכם זמן

ב- החשיפה האורגנית מאוד נמוכה.

לכן, תיעזרו בפרופיל הפרטי שלכם כדי שיתן לכם את הבוסט הזה.
תייצרו תוכן סביב העיסוק שלכם, תספרו על דברים חדשים שלמדתם, תעלו שאלות לדיון,
וכמובן תספרו על העסק או על כך שאתם מחפשים עבודה, ותבקשו מהחברים שלכם (גם אלו שלא קשורים למקצוע) לעזור לכם לגייס לקוחות או להתגייס לעבודה.

הפייסבוק האישי יכול להיות כלי נפלא להפיץ את הבשורה שלכם כאנשי מקצוע וגם אם יש לכם חברים שלא מתעניינים במה שאתם עושים,
יש סבירות גבוהה שאחרי שיראו מכם תוכן באותו נושא פעם אחר פעם, ידאגו כבר להמליץ או לתייג אתכם כשחברים שלהם יצטרכו אנשי מקצוע כמוכם.

למה? כי הם כבר נחשפו לתוכן שלכם, יודעים שזה מה שאתם עושים, הם חברים שלכם אז למה לא?.

כנ״ל לגבי הקבוצות, לענות לשאלות, לעזור ולתת טיפים לאנשים שמבקשים עזרה מקצועית זה נפלא, אבל לא פחות נפלא זה להיות פרסונה בולטת שמייצרת שיח, שמעלה שאלות, שמשתפת בתכנים, מספקת חדשות ונותנת ערך מוסף לחברי הקבוצה.

אם יש לכם זמן לזה, זה רק יכול לעזור לכם למצוא את מקום העבודה הבא שלכם את הלקוח הבא שלכם.

איך אנחנו יודעים?
כי כבר למעלה מ-10 שנים שהמכללה שלנו מכשירה אנשים לעולם הדיגיטל.
אנחנו מדברים עם מעסיקים, אנחנו שומעים מבוגרים שלנו שיצאו לעצמאות מה עזר להם להצליח ואנחנו מכירים את העולם המקצועי היטב.

יש לכם שאלות? רוצים להתייעץ? שוקלים להפוך את האהבה לדיגיטל למקצוע?

אנחנו הכתובת. תשאירו לנו פרטים.

 

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן