חזרה לבלוג

סדר בבלגן: מה עושים מנהלי קמפיינים ממומנים?

בוודאי שמעתם כבר לפחות מיליון פעם על כמה שעבודה בתחום הדיגיטל היא משתלמת ומבוקשת, ואתם בטוח כבר נתקלתם באינספור מודעות דרושים לתפקידי הניו מדיה השונים. אבל האם אי פעם שמתם לב להבדלים בין התפקידים? האם אתם יודעים מה המיומנויות הנדרשות מהם? היום נתחיל לעשות לכם סדר בבלגן, עם הסבר לאחד התפקידים הנחשקים בתחום – מנהל קמפיינים ממומנים, שנקרא לעתים גם מקדם PPC.

קודם כל נתחיל מההתחלה: מה זה PPC ולמה זה טוב?

אז ראשית נסביר שהמונח PPC הוא ראשי תיבות של Pay Per Click, כלומר תשלום עבור הקלקה. זהו מודל של פרסום באינטרנט, בו המפרסם משלם למפעילי אתר או מנוע חיפוש לפי כמות ההקלקות על המודעה שלו, המוצגת אצלם. חשוב לציין שיש הרבה סוגי תוצאות שניתן לשלם לפיהן פרט להקלקה, למשל צפייה בוידאו (Pay Per View) או התקנת אפליקציה (Pay Per Install), והקיצור PPC פשוט משמש כיום בתעשייה כשם כללי לבעל התפקיד ששולט בקמפיינים האלה. כלומר, המפרסם יכול להגדיר מהי מטרת המודעה – כאמור כניסה לאתר, צפייה בוידאו וכו' – ולשלם רק על פי התוצאות שהמודעה השיגה עבורו.

לשיטה זו מגוון יתרונות, הבולט שבהם הוא היכולת של המפרסם לנהל את תקציב הפרסום שלו באופן אופטימלי. בעוד שבצורות פרסום אחרות, למשל מודעה בעיתון, המפרסם משלם על פי נתונים כמו תפוצת העיתון, מיקום המודעה וגודלה, מבלי שתהיה לו יכולת לאמוד באמת מה המודעה הניבה עבורו, בשיטה זו המפרסם משלם אך ורק עבור תוצאות. כלומר לא רק שהוא יודע בדיוק מה המודעה עשתה בשבילו, הוא משלם רק על התוצרים שלה.

 

יתרון נוסף ברמה התקציבאית הוא שהמפרסם יודע כמה תוצאה שווה עבורו ויכול לקבוע את התשלום עליה בהתאם. כך למשל, מפרסם שמעלה מודעה המפנה למוצר מסוים בחנות אינטרנטית, יודע לחשב על פי עלות המוצר כמה כסף שווה להשקיע עבור לקוח פוטנציאלי, על מנת למקסם את הרווחים על המוצר. רעיון זה כמובן תקף עבור כל סוג של מטרה פרסומית.

יש מגוון רחב של סוגי קמפיינים של PPC שניתן לבצע במרחב הדיגיטלי, המון פלטפורמות פרסומיות ואף דרכים לפרוס את התקציב על פני תקופת הקמפיין. כל המשתנים הללו דורשים איש מקצוע (או אשת מקצוע, כמובן!) איכותי שיודע איך לקחת אותם בחשבון ולייצר מודעות מדויקות.

כאן נכנס תפקידו של איש הקידום הממומן. כפי שבוודאי כבר הבנתם, מדובר באדם שיודע לעבוד כמו שצריך עם מספרים, ולא חושש מלקיחת אחריות בנוגע לניהול תקציבים גדולים כקטנים. הוא יודע לבחור את המשתנים הנכונים על מנת להשיג את המטרה הפרסומית שלו ומתמצא ברמה הטכנית של פלטפורמות הפרסום, בכדי להוציא את מטרותיו לפועל.

אולם, עיסוקו של מנהל ה PPC במספרים לא עוצר ברמת התקציב. חלק בלתי נפרד מעבודת הקמפיינים היא האופטימיזציה, כלומר הייעול והשיפור המתמיד של הקמפיינים הממומנים. מכיוון שבפלטפורמות הפרסום הדיגיטליות המפרסם יכול לקבל היזון מיידי לגבי תוצאות המודעות שלו, הוא יכול לשנות אותן בהתאם. לכן, הוא צריך להיות מסוגל להצליב בין נתונים רבים, לעתים בין פלטפורמות, להסיק מהן את המסקנות הנכונות ולבחור בפעולות המתאימות על מנת לשפר את התוצרים שלו.

ניקח לדוגמא מפרסם בשוק הנדל"ן, שכנראה יבחר לפרסם בעיקר לאנשים מבוגרים, שנמצאים במקום בחיים בו הם פתוחים לאפשרות של לרכוש דירה או אפילו כבר מחפשים דירה באופן אקטיבי. לצורך הדוגמא, הוא בוחר לפרסם את המודעה שלו בקרב שני קהלים – קהל אחד של אנשים בסביבות גיל 35 מישראל וקהל של משקיעי נדל"ן מחו"ל בני 55. נניח שאותו מפרסם רואה שהמודעה שלו מעוררת יותר עניין – משמע מעודדת יותר הקלקות –  בקרב הקהל הצעיר יותר, הוא יכול באותו רגע לבחור להעביר את התקציב שהתכוון להשקיע בקהל המבוגר יותר לקהל הצעיר, ובכך לנצל את התקציב שלו בצורה יעילה יותר.

יש אינספור דרכים לבצע אופטימיזציה לקמפיינים, כל אחת יכולה להפוך מודעה נכשלת להצלחה מסחררת. תפקידו של מומחה הקידום הממומן להכיר אותן ולהשתמש בהן במקרים המתאימים. אבל אם חשבתם שבזה זה נגמר, ובכן, אתם טועים.

מומחיות נוספת שמנהל PPC מוצלח מוכרח לנכס לעצמו היא הבנה של תקשורת מול קהל ויכולת יצירת מסר שמניע לפעולה פרסומית. מה זה אומר? המשמעות היא שאפשר להגיע לקהלים מדהימים, לעבוד באופן מושלם עם תקציב ולהכיר את כל הטיפים בעולם לאופטימיזציה טובה, אבל בלי שהמודעה תיראה מושכת, מותאמת לקהל היעד ותציג בצורה ברורה את המסר הרצוי, כל הסיפור הזה לא יהיה שווה יותר מדי. על מנהל ה PPC  לדעת להגדיר בדיוק למי הוא פונה ומה האופן הטוב ביותר לגרום לו לבצע את הפעולה (כאמור, כניסה לאתר, צפייה בוידאו וכו'). נקודות אלו מוכרחות להשתלב אצלו על מנת שיוכל באמת ליצור קמפיינים מקיפים ומוצלחים.

אם קראתם עד כאן, כבר הבנתם שמנהלי קמפיינים ממומנים צריכים להיות אנשי אשכולות עם הבנה מעמיקה במגוון רחב של תחומים ויכולת ביצוע גבוהה שלהם. אולי אפילו החלטתם שהתחום הזה מתאים לכם (ובצדק), ואתם תוהים איך אפשר להתמחות בכל כך הרבה נושאים. ובכן, זה אפשרי בהחלט – הכל תלוי בקורס המקצועי אותו תבחרו לקחת. מומלץ מאוד לבחור בקורס כמה שיותר מקיף שילמד אתכם את כל הכלים שאתם צריכים.

קורס כזה תוכלו למצוא במכללה לניו מדיה, המציעה קורס ניהול קמפיינים ממומנים מקצועי. אצלנו במכללה תלמדו לשלוט בפלטפורמות הפרסום השונות, לנהל תקציבים בצורה נכונה, לאפיין קהלי יעד, להגשים יעדיים פרסומיים מדוייקים ועוד ועוד. בקיצור, זה המקום שיהפוך אתכם לבעלי מקצוע אמיתיים, שמכירים את התחום על בוריו ויכולים להיכנס לעבודה ממש עם סיום הלימודים.

ואיפה עובדים כמנהלי קמפיינים? האפשרויות הן די בלתי מוגבלות; בתפקיד זה, תוכלו להשתלב בכל סוכנויות הפרסום המציעות שירותים ללקוחות, בחברות שזקוקות למקדמי PPC פנים-ארגוניים ואף כעצמאיים, שגם להם יש ביקוש ענק בשוק.

 

אז אם לסכם, מנהלי קמפיינים ממומנים הם קריטיים לתעשייה ולהצלחה של הפרסום בדיגיטל, שכן מודל הפעולה שלהם מאפשר הגעה לקהלים רחבים אך מדויקים, וניהול תקציב  ומטרות יעיל ומדוד. חשוב לזכור שלמי שרוצה להשתלב בתחום יש למידה משמעותית לעשות, על מנת להגיע למקצועיות הגבוהה הנדרשת מתפקיד זה. על כן, וודאו שאתם בוחרים במוסד לימודים רציני שייקח אתכם למקום אליו אתם רוצים להגיע.

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן