חזרה לבלוג

6 מונחים על החזר על השקעה (ROI) שאתם חייכים להכיר

בכל תהליך שיווק דיגיטלי אנו משתמשים בכלים ושיטות שונות בכדי למדוד את אחוזי ההמרה אותם הגדרנו בכל תהליך שיווקי. בנוסף לכך אנו שמים מול עיננו את ההשקעה ובוחנים מהו ההחזר מול ההשקעה אותו אנו מקבלים (ROI).

הרי המטרה שלנו היא להשקיע ולקבל החזר גבוה ככול שניתן בהמרות על ההשקעה שלנו. לשם כך ריכזנו במאמר הזה מס' נתונים / מונחים שכל איש שיווק ובעל עסק מוכרח להכיר!

בואו נתחיל…..

1. עלות לליד Cost per lead

כאשר יש פניות (לידים) דרך האתר שלך(טלפוניות ופניות דרך טפסי הצור קשר), עליך לדעת במדויק מהו המחיר הממוצע לכל פניה אותה אתה מקבל.

במידה והעלות של ליד בודד לא מכסה את ההשקעה עליו, זה מעיד על חוסר / אי החזר על ההשקעה פר ליד.

המלצה –  מומלץ להכיר את המחיר אותו אתם משלמים לליד באמצעות מעקבי המרות ואמצעי מדידה, ולנסות לנתח כיצד ניתן להוזיל את העלות לליד כמה שיותר.

 

2. שיעור סגירה (היחס בין הליד או הפניה למימוש עסקה) Cost per rate

האם אתה יודע באמת לעקוב אחר שיעור סגירת הפניות / הלידים המגיעים אליך כתוצאה מהשיווק הדיגיטלי?

חלק בלתי נפרד משיעור המדידה של כל עסק הוא בחינת שיעור הסגירות לליד. כלומר יש צורך בבחינה לא רק על כמות הלידים אלא על איכותן ולבסוף על סגירת עסקה בפועל.

המלצה – חשוב לבחון את הפניות ואת איכותן לפי פלטפורמת השיווק. יתכן ותזהו טרנדים / מגמות חדשות בעולם השיווק החדש ולהגדיל את שיעור הסגירה פר ליד.

 

3. עלות לפי רכישה בפועל Cost per Acquisition

אחרי שהזכרנו 2 מדדים חשובים שעליכם להכיר – כאן נכנס מדד נוסף והוא העלות אותה אתם משקיעים בכללי בשיווק לעומת אחוז הסגירות בפועל שבחנו בסעיף הקודם. בבחינת ההחזר על ההשקעה כאן מודדים את כלל ההוצאות לעומת סגירת עסקאות והכנסות לעסק.

המלצה – נסו להבין את הלקוחות שלכם, מה מניע אותם ? כיצד הם נוהגים לרכוש? זמנים נכונים, שעות ביום וכדומה ובכך תוכלו לצמצם את השיעור בין כמות הלידים הנכנסים לעומת שיעור סגירת העסקאות.

4. מהו הערך הממוצע להזמנה (אתר מכירות) Average Order Value

מעקב ומדידה על כמות הלידים המגיעים משליחת טפסים באתרמדד זה בוחן בעצם מהו העלות הממוצעת של הזמנה באתר. כמובן שהמצב הרצוי הוא בגידול במספר ההזמנות ביחס להשקעה אותה אותם משקיעים. דעו לכם כי שיפור אפילו קטן בתהליך הרכישה יכול לשפר אפילו באחוזים קטנים את שיעור הרכישה באתר ובכך להגדיל את המחזור באלפי שקלים ברמה חודשית / שנתית.

המלצה – נסו להבין את הגולשים שלכם ואף בצעו רכישה בפועל בכדי להבין אם יש מכשולים או סרבול בתהליך הרכישה. תוכלו להטמיע מפת חום ובכך גם לצפות בגולשים שלכם בפועל!

5. שיעור המרות לפי ערוץ / פלטפורמת שיווק

בתהליך שיווק דיגיטלי אנו משקיעים מאמצים רבים במגוון פלטפורמות כגון: גוגל אדוורדס (רשת החיפוש ורשת המדיה) , משלמים לחברת קידום עבור קידום אורגני, קידום אורגני / ממומן בפייסבוק, אאוטבריין טאבולה ועוד. בסופו של דבר עלינו לקבל החלטה היכן וכיצד לחלק את תקציב השיווק שלנו בכדי שההחזר על ההשקעה יהיה הטוב ביותר.
לדוגמה: אם בבחינת תקופה של כחצי שנה בהם השקענו מאמצים ב 3 פלטפורמות שונות אנו נמדוד את אחוז הסגירה והעסקאות (הרי זה מה שבסופו של דבר אנו הכי רוצים) ביחס להשקעה בכל פלטפורמה, יתכן ונקבל החלטה לצמצם או להשהות את השימוש בפלטפורמה X  ולמקד את התקציב היכן שיש החזר הכי גבוה להשקעה!

6. שיעור המרות לפי מכשיר

בעולם בו השימוש בניידים גבוה מאוד, חשוב למדוד בדומה לשיעור המרות לפי ערוץ / פלטפורמה, מהיכן מגיעים רוב המשתמשים שממירים ומבצעים עסקאות. בבחינה של תקופת זמן בין מכשירים שונים נייד / מחשב נייח / טאבלט ואף ניתן לרדת לרזולוציות ולמדוד לפי מערכת הפעלה (Ios, Android).

מומלץ לבחון מהיכן מגיעים רוב הלידים ולקבל החלטה על מיקוד המאמצים וההשקעה במכשירים שמספקים לנו את אחוז הסגירות הגבוה ביותר.

חשוב לזכור! רוב השימוש היום נעשה ע"י ניידים אך חשוב מאוד להכיר את הגולשים שלנו ולבחון את דרכי ההתקשרות והרכישות שלהם בעסק שלנו. ישנם תחומים שאחוז ניכר מהעסקאות / הפניות לאתר ייעשה ברובו מניידים או לחליפין תחומים שלמים שאחוז העסקאות בהם יהיה תוך שימוש במחשבים נייחים.

אחוזי השימוש במכשירים ניידים הוא גבוה ביותר מבעבר.מדידה והשוואה שנה מול שנה Year on Year
על מנת לערוך השוואה ולקבל החלטות מושכלות וטובות נסו למדוד את ההמרות / הפניות שלהם ברמה שנתית ולא חודש מול חודש שעבר. הרי חודשים לא מתנהגים אותו דבר – יש את נושא החגים והעונתיות (בתחומים מסוימים הקיץ מאוד חזק או לחליפין החורף).

ככול שפרק הזמן אותו תשוו יהיה גדול יותר (שנה מול שנה) כך תקבלו נתונים מדויקים ומהימנים יותר. אז רגע לפני שאתם הולכים לבצע שינויים אם אין לכם מספיק זמן – חכו מעט ?

המספרים והמדידה עשו לכם קצת כאב ראש?

כל נושא המדידה והחישובים עושים לכם כאב ראש? או אי סדר? לשם כך נולד ממש מקצוע חדש בתחום והוא אנליסט נתונים – תפקיד זה נועד בדיוק בכדי לבחון את נושא ההחזר על השקעה. אנליסט נתונים בוחן את כל משפכי השיווק של עסק ואף גורם לצמצום / בזבוז כספים מיותרים על פלטפורמות שיווק או שיטות שיווק לא איכותיות. אנליסט שיווק יודע להשתמש בכלי מדידה וניטור מקצועיים ובכך להוביל ארגונים ועסקים קטנים כגדולים אל ההצלחה שלהם בעולם השיווק החדש.

שיהיה בהצלחה.

אולי יעניין אתכם לקרוא על קורס אנליסט שיווק נתונים

Marketing Data Analyst
בקורס תלמדו לבצע מדידה וניתוח מתקדמים תוך שימוש בכלים מתקדמים לייעול קמפיינים שיווקיים ועסקיים.

למידע נוסף

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן