חזרה לבלוג

מהו פרסום ביוטיוב ואיך מבצעים זאת?

אם עוד לא יצא לכם להכיר את יוטיוב (קשה להאמין) אז הכירו את פלטפורמת הסרטונים הגדולה בעולם שמבחינה שיווקית נחשבת לבמה אדירה ולא רחוקה משאר ערוצי המדיה האחרים הקיימים. יוטיוב הוקמה בשנת 2006, נמכרה לגוגל שנתיים לאחר מכן והפכה למדיה שיווקית ענקית בעלת מיליארדי צופים ברחבי העולם, צעירים ומבוגרים כאחד.

יתרה מזאת, היות ויוטיוב שייכת לגוגל ובגוגל מאוד אוהבים שבעלי אתרי אינטרנט משתמשים בכלים שלהם, קיימת סברה הטוענת כי גוגל מתעדפת מבחינת קידום אתרים ועסקים שלהם יש ערוץ יוטיוב פעיל ודינמי.

כל אדם וכל בעל עסק יכול להעלות סרטון ליוטיוב בתנאי שיש לו ערוץ יוטיוב משלו. עסקים רבים, גדולים וקטנים נעזרים ביוטיוב על מנת לשווק את עצמם, את אתר האינטרנט שלהם ואת המוצר, המותג ו/או השירות המוצע על ידם.

אם עדיין לא יצא לכם להתנסות בפלטפורמת השיווק המדהימה (והחינמית ברובה) הזאת, אנו נלווה אתכם צעד צעד בעזרת מדריך קצר לשיווק ביוטיוב, החל מהשלב הראשוני בהחלט.

 

1. פתיחת ערוץ יוטיוב

על מנת לפתוח ערוץ משלכם, היכנסו ליטויוב ובצעו הרשמה/ כניסה דרך כפתור ההרשמה הנמצא בפינה הימנית העליונה של המסך (מסומן בעיגול צהוב):

לאחר מכן תגיעו למסך ההרשמה שבו יש צורך להקליד מייל וסיסמא. אם יש לכם מיל של ג'ימייל תהליך ההרשמה הרבה יותר פשוט, היות וחשבון היוטיוב שלכם משוייך אוטומטית לחשבון הג'ימייל, כל שצריך לעשות הוא להקליד את המייל ואת הסיסמא של המייל ואתם בפנים.

2. עריכת ערוץ היוטיוב

על מנת לערוך את פרטי ערוץ היוטיוב, יש ללחוץ על תמונת הפרופיל (במידה ויש, אם אין תמונה של ממש, יש אייקון של תמונת פרופיל, עליו יש ללחוץ). לחיצה זו תוביל למסך נפתח קטן ובו יש ללחוץ על "הערוץ שלי" או My channel במידה והיוטיוב שלכם מופיע באנגלית.

אם אין לכם תמונות בכלל בערוץ (כלומר, לא דרך ג'ימייל, גוגל פלוס וכו' – המקושרים ליוטיוב), ניתן ללחוץ על אותו אייקון תמונת פרופיל ולהגיע לדף, שנקרא Google about me, ובו ניתן לערוך פרטים אישיים. דרך דף זה ניתן להעלות תמונה מהמחשב כתמונת פרופיל ובלבד שתתאים למידות הנכונות על פי יוטיוב/ גוגל ותהיה באיכות גבוהה מאוד. מומלץ להכניס תמונת לוגו של בית העסק כתמונת פרופיל של הערוץ העסקי שלכם. כאשר תבחרו תמונה, אוטומטית היא תסומן בריבוע דרכו ניתן לחתוך את התמונה לפי המידות הרצויות  לתמונת הפרופיל. אם הנכם מעוניינים להוסיף מידע, כמו כתובת, טלפון וכו' (ומומלץ מאוד לעשות כן כבעלי עסק), יש ללחוץ על הפלוס האדום שנמצא בקצהו התחתון של הדף ולהזין את הפרטים הנוספים במסך הנפתח במרכז:

במידה ויש גוגל פלוס או ערוץ יוטיוב ישן, הם יופיעו אוטומטית בתוך הפרופיל, המרכז את כל הכלים של גוגל שאתם משתמשים תחת אותו חשבון מייל. במידה ואין גוגל פלוס, תתחדשו, כי כרגע נוצר לכם כזה. מומלץ להזין גם את כתובת הפייסבוק העסקי ואתר האינטרנט במידה ויש.

3. חזרה לערוץ היוטיוב

אחרי שהגדרתם פרטים ותמונת פרופיל, תצטרכו לבחור תמונת נושא לערוץ שהוא למעשה אותו פס מלבני ארוך שנמצא מאחורי תמונת הפרופיל. לחיצה על סימן העיפרון בחלקו הימני העליון של הפס הזה תפתח בפניכם אפשרות להעלות תמונה בגודל מאוד מסוים שהוא 2560/1440 ובמשקל של 6 מגה לכל היותר:

אם אין לכם תמונה בגודל המתאים, ניתן לבחור תמונה קיימת ולחתוך אותה, כך שתתאים למידות הרצויות, באמצעות כלי חיתוך פשוט מאוד, הנמצא בכל מחשב. מכאן עוברים להגדרות הערוץ, שייפרסו לנגד עיניכם בלחיצה על גלגל השיניים שנמצא בצד הימני בצמוד לכפתור ההרשמה לערוץ. זה המקום להגדיר את הסרטונים והפלייליסטים שלכם כציבוריים ואילו את המנויים של הערוץ מומלץ להשאיר אנונימיים.

ניתן לחבר חשבונות שונים נוספים לערוץ היוטיוב באמצעות ההגדרות המתקדמות של הערוץ. כמו כן, ניתן להכניס מילות מפתח שבאמצעותן תופיעו בחיפוש ביוטיוב (קידום ביוטיוב), כפי שתראו במסך הבא:

 

מומלץ לסמן את סוג הערוץ בהגדרת ההעלאות (נמצא בתפריט הצד, לחצן שני מלמעלה):

 

לסיום, נאשר את הבעלות על הערוץ במסך הסטטוס על ידי לחיצה על הוי הכחול שליד תמונת הפרופיל. קיימת אפשרות לקבל צלצול טלפון, מייל או קוד לנייד. הכי מהיר לקבל קוד לנייד, להזין אותו ולאשר את החשבון.

 

 

בואו ללמוד ולהתפתח עם הכשרה מקצועית למנהלי מדיה חברתית

הכשרת מנהלי מדיה חברתית

בהכשרה תלמדו לנהל תוכן וקהילות עסקיות לצד קמפיינים אורגניים וממומנים ברשתות החברתיות המובילות

4. תיאור ערוץ היוטיוב

חובה להכניס תיאור לחשבון, בעיקר אם מדובר בחשבון עסקי המיועד לקידום. בתיאור עצמו מומלץ להכניס כמה שיותר מידע רלוונטי, לרבות קישור לאתר האינטרנט, מילים רלוונטיים, מילות מפתח מתאימות (לא בהגזמה כדי לא לזבל). אל התיאור תוכלו להגיע באמצעות כפתור האודות בצד הימני של הסרגל העליון.

5. העלאת סרטונים

עכשיו כשכל החלק הלוגיסטי מאחוריכם, תוכלו סוף סוף להעלות סרטונים ולבצע קידום צפיות ביוטיוב. העלאת הסרטון מתבצעת על ידי לחחיצה על כפתור החץ בפינת המסך הימנית העליונה. מומלץ להעלות סרטון קצר יחסית באורך של בין דקה וחצי לשתי דקות וחצי, משום שמעבר לכך זה כבר ייחשב לארוך, משעמם ולא תמיד יעביר את המסר הרצוי שאף אחד לא יזכה לראות בסוף הסרטון. תוך כדי העלאת הסרטון מומלץ מאוד להכניס כותרת מתאימה שתהיה שיווקית, רלוונטית וכזו הכוללת בה מילת מפתח רלוונטית לחיפוש. כמו כן, מומלץ להכניס את אותה המילה גם בתיאור הסרטון, כחלק מהמלל, ככל היותר פעמיים וכן במילות המפתח המופיעות מתחת לתיאור.

6. קידום סרטונים ביוטיוב

אחרי שהעליתם סרטון ודאגתם להטמיע בו את מילת המפתח המבוקשת בצורה האופטימלית ביותר, נותר לבצע קידום ביוטיוב. קידום סרטונים ביוטיוב נחלק לשני אופנים: האחד באופן אורגני, המתבצע על ידי הטמעה באתרי אינטרנט, שיתוף ברשתות החברתיות השונות, הפצה במיילים או באס אמ אסים ואף שיתוף פעולה עם ערוצים שכבר צברו עוקבים רבים ולהם איזשהו קשר לתחום שלכם. חשוב מאוד להשאיר מקום לתגובות ודירוגים, גם אם תקבלו תגובות פחות אוהדות. זה חשוב מאוד להתייחס לכל פידבק שלילי וחיובי כאחד ולהראות אמינות ורצינות. אגב, טיפ קטן, סרטוני הדרכה, סקירה וקליפים יופיעו תמיד גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מאשר סוגים אחריפ של סרטונים, אבל זה אומר שתצטרכו להאריך את הסרטונים מעבר לשתיים וחצי הדקות המסורתיות, אבל תהיו מספיק מעניינים ומסקרנים על מנת שהקהל שלכם יחזיק מעמד עד תום כל סרטון.

אפשרות הקידום השנייה ביוטיוב היא כמובן הקידום הממומן. קידום ממומן ביוטיוב נחלק לארבע קבוצות מודעות:

  • בתוך הסרטונים עצמם (מודעות זרימה). לעיתים ניתנות לדילוג ולעתים לא.
  • בתוך רשימת תוצאות החיפוש, בין התוצאות השונות.
  • בין ההצעות הנוספות לצפייה (מודעות תצוגה).
  • מודעות חד מימדיות, אשר אינן מכילות קובץ ווידאו אלא מלל ותמונה, בדומה למודעות הממומנות הרגילות של גוגל.

היות ויוטיוב שייכת לגוגל, כל מסע פרסום ביוטיוב מתחיל מחשבון גוגל אדוורדס ולא מתוך יוטיוב עצמו. בפתיחת הקמפיין יש לבחור את אפשרות הווידאו ומשם להמשיך להגדיר על פי קהל יעד, תקציב וכו', בדיוק כשם שפותחים קמפיין בגוגל ממומן.

 

בוא ללמוד אצלנו במכללה קורס פרסום ממומן. לעוד פרטים היכנס

הכשרת ניהול קמפיין פרסום ממומן (PPC)

בהכשרה תלמדו לנהל קמפיינים  ממונים ב Google AdWords, Facebook Ads, Google Analytics ופלטפורמות נוספות.

 

אם אתם מעוניינים לדעת עוד על פרסום ממומן ביוטיוב, גוגל, פייסבוק ועוד, הרי שמאמר אחד, ארוך ככל שיהיה אינו מספיק. הירשמו למגוון הקורסים שלנו ב"מכללה לניו מדיה" ודעו כיצד לבצע בין השאר, פרסום ביוטיוב שיניב לכם צפיות רבות ורווחים בהתאם.

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן