חזרה לבלוג

איך כותבים פוסט שיווקי אפקטיבי בפייסבוק?

כתיבת סטטוסים לפייסבוק  , פוסט שיווקי בתוך דף עסקי בפייסבוק איך לפרסם בפייסבוק או –
איך כותבים פוסט שיווקי אפקטיבי בפייסבוק?

התחרות ההולכת וגדלה על תשומת הלב של הצרכן בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות.

העובדה שעל מנת להגיע לחשיפה משמעותית של פוסטים בעמודים מסחריים עלינו לשלם לפלטפורמה על מנת לקדם את התוכן לפיד החדשות של הגולש,
מחייבת אותנו להיות מדויקים על מנת להיות אפקטיביים.

לצורך השגת המטרות, רצוי לפעול על פי מתודות ושיטות אשר כבר הוכיחו ומוכיחות הצלחה בפועל, ופחות לאלתר בניסוי וטעייה, שהינה דרך המבזבזת גם כסף וגם זמן.

קל להגיד, קצת יותר מורכב לביצוע.
איך לוודא שאתם יוצרים תוכן אפקטיבי לעמוד הפייסבוק שלכם
ואיך תדעו אם התוכן הזה אכן משרת את המטרות שלמענן הוא נוצר?

הנה מספר עקרונות שעושים סדר בכתיבה תוכן איכותי לפייסבוק, ולמדיה החברתית בכלל.
מומלץ לעקוב ולבצע אותם אחד אחרי השני, לפני שמתחילים לכתוב:

 

  1. מה המטרה של הפוסט שלי?

    לפני שמתחילים לכתוב, חשוב להבין מה בעצם אנחנו רוצים להשיג מהפוסט הספציפי שאנחנו עומדים לייצר.
    האם הוא אמור להביא לנו לקוחות חדשים?
    לייצר הרשמות לניוזלטר קבוע, להפנות לקופון הנחה או בכלל לנכס עבורנו מומחיות בתחום שאנחנו עוסקים בו – בעיניי הגולשים וכו'.

    רק כשאנחנו מבינים את המטרה של הפוסט,
    אנחנו בעצם יכולים להיות בטוחים שנוכל להוביל את הקוראים באופן הגיוני לשורת ה"הנעה לפעולה" שננסח בהתאם בסיומו.

    שימו לב: אפשר להגדיר לפוסט יותר ממטרה אחת,
    אך חשוב להבין שככל שירבו המטרות, כך תתחלק תשומת הלב והאנרגיה של הגולשים ביניהן,
    וחלוקה זאת, תפחית מהאפקטיביות הכללית של הפוסט.

    לכן מומלץ לבחור עבור כל פוסט מטרה מרכזית מובילה ולהיצמד אליה,
    וכן לייצר לעצמכם מערך בקרה שיאפשר לכם לדעת האם השגתם את המטרה שלכם או לא.

    למשל: אם המטרה של הפוסט היא הרשמות לניוזלטר, הבקרה היא על מספר הנרשמים בפועל, ביחס לכמות החשיפה שהצלחתם לייצר.
    במקרה כזה, יעניינו אותנו פחות הלייקים והתגובות על הפוסט, מפני שאלה לא היו המטרה המרכזית של הפוסט.

  1. למי אנחנו פונים? (קהל מטרה)

    אחד החוקים הראשונים בפרסום, הוא שאי אפשר להגדיר את קהל המטרה שלנו כ"כולם".

    הגדרה של קהל מטרה, במיוחד ברשתות החברתיות, חייבת להיות ספציפית וברורה.

    כל קהל מטרה, משנה את האופי שבו תוגש לו הפניה בפוסט, כדי להתאים אותה ספציפית אליו על מנת להשיג את המטרות שהוגדרו.

    למשל: עלינו להבין האם קהל המטרה שאנחנו מגדירים נחשף בפעם הראשונה לעסק או למוצר שלנו, או שהוא כבר קהל מודע המשתמש במוצרים או בשירותים.

    דוגמא : אם קהל המטרה שלנו הוא גולשים שעשו לייק בעמוד, ניתן לצאת מתוך נקודת הנחה שהם כבר מכירים את החברה שאנחנו מייצגים ויודעים שאנחנו נוכחים בפייסבוק.
    המשמעות היא שלא נצטרך "לבזבז" זמן ומקום על מנת לספר להם על כך ונוכל להתמקד במסרים שיחדשו להם באמת.

    דוגמא נוספת: אם קהל המטרה שלנו מורכב מכתובות מייל של גולשים שנרשמו לניוזלטר הקבוע שלנו, וההרשמה לניו-לטר לא נערכה עד כה דרך הרשת החברתית –
    יתכן וכדאי לידע את הקהל הזה על הנוכחות בפייסבוק ולמשוך אותו לעשות לייק ולעקוב אחרי העמוד.

    כדאי להגדיר את קהל המטרה גם באופן יותר "אישי", להבין את הרגלי השימוש שלו ברשת החברתית, ולהבין מה הוא יחסו למוצר ולקטגוריה שאנו פועלים בה.
    הבנה זו, תעזור אף היא בהבנה מזוקקת של התועלות והמסרים שיעזרו לשכנע קהל זה בפנייה שנייצר.

    שימו לב: הבדילו בין הגדרת קהל המטרה של העמוד (שיכול להתחלק למספר קהלים), וקהל המטרה של הפוסט עצמו, (שהוא מאוד ספציפי).

  1. מה המסר שישרת את המטרה?

    המסר הנכון לשרת את המטרה שלנו, מכיל בתוכו כמעט באופן גורף את התועלת (או התועלות) לצרכן.

    כלומר, המסרים שיעזרו לשכנע אותו להגיב באופן שאנחנו מעוניינים, על פי המטרה שהגדרנו.

    למעשה, השאלה הראשונה ששואל את עצמו כל צרכן הנתקל בתוכן פירסומי, היא "מה יוצא לי מזה".

    אם התשובה לכך תגיע בתחילת הפוסט שאנחנו רושמים, והיא תהיה אמיתית ומשכנעת, כבר נקבל יותר מתשומת ליבו של הקורא.

    כדאי להבחין בין שני סוגים של תועלות: תועלת רגשית ותועלת מעשית.
    רוב הצרכנים פועלים קודם כל מתוך רגש, ורק אחרי כן מתוך רציונל.

    זאת הסיבה שמומלץ לפתוח בתועלת אמוציונאלית ורק בהמשך לפרט את ה”רציונלים” שיוכלו לסייע לצרכן הפוטנציאלי להגיב כפי שאנחנו רוצים.

    למשל:
    אם המוצר הוא סבון רחצה כלשהו, תועלת רגשית תהיה התחושה שמעניק הסבון למשתמש, כמו גבריות, נשיות, חושניות, סקסיות וכו'…
    תועלות רציונאליות תהינה, למשל:
    מונע זיעה, מרכיבים טבעיים בלבד, מנקה עד 30% יותר מסבונים מתחרים וכו'..

    הערה: כאשר כותבים תועלת רגשית, רצוי לגרום לגולש להרגיש את מה שאנחנו מכוונים אליו, ופחות להגיד לו במפורש איך הוא ירגיש.

    שימו לב שהתועלת שאתם מציינים ייחודית לכם עד כמה שאפשר, כדי שתוכלו לייצר יתרון על מתחרים.

    בשלב זה, נסחו את התועלות בשפה נוחה להבנה, ועדיין לא כפי שתנסחו אותן בפוסט עצמו – זה השלב הבא.

Baner-Smm

ניסוח והגשה

רק עכשיו, כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להשיג, ממי אנחנו רוצים להשיג את זה ואיך נשכנע אותו לפעול, אנחנו יכולים לגשת לכתיבה עצמה של הפוסט.

אם הפוסט שלנו נראה ונשמע בדיוק כמו פוסטים של מתחרים אחרים בקטגוריה, ומבטיח את אותן הבטחות כמו המתחרים,
הסיכוי שנזכה לאפקטיביות נמוך יותר, ואף מעבר לזה, הפוסט שלנו "יבלע" בזיכרונו הקצר של הגולש, ללא שיוך ספציפי אלינו, אלא, במקרה הטוב, עם שיוך כללי לקטגוריה בה אנחנו פועלים (כמו שקורה שאנחנו רואים פרסומת וזוכרים שמדובר בפרסומת מצוינת לרכב, אבל לא זוכרים איזה רכב ואיזו חברה עומדים מאחורי הפרסום).

על מנת לייצר בולטות וזכירות, חשוב שלעסק שלנו יהיה קול ייחודי, המשתמש במילים ובניסוחים ששונים מהניסוחים הכלליים המאפיינים את הקטגוריה בה אנחנו פועלים.

כמו כן, לצד הצורך בבידול וזכירות, חשוב להתאים את השפה של הפוסט לקהל המטרה ולהשתמש במילים ומסרים שיהיו ברורים לו, ללא צורך בהסברים נוספים. (אף אחד לא אוהב הסברים).

הסדר המומלץ למבנה של פוסט מכירתי הוא זה:

 

  1. תועלת רגשית (תשובה לשאלת הצרכן "מה יוצא לי מזה")
  2. סיבה להאמין (שימו לב שבאמת אפשר להאמין להבטחה שלכם בעזרת הסיבה שאתם מספקים
  3. הנעה לפעולה (המוגדרת על פי המטרה המרכזית שתוכננה עבור הפוסט הספציפי).

 

כמובן שכל הנכתב במאמר זה הינו "על קצה" המקלדת וניתן ומומלץ להרחיב את הלמידה המסודרת של מתודות תוכן אפקטיביות ברשתות החברתיות. למחפשים הרחבה רצוי להתעניין בתחום אסטרטגיית תוכן ברשתות חברתיות וכן בכתיבה מותאמת לצרכנים ברשתות חברתיות, שני תחומים הנלמדים באופן מסודר בקורס "מנהל מדיה חברתית" במכללה לניו-מדיה.

נשמח לדעת מה חשבתם על המאמר, ואם יש לכם טיפים ועצות משלכם להגשה אפקטיבית של תוכן ברשתות החברתיות.

על הכותב:

מייקל אמיר, הינו קופירייטר, איש תוכן ואסטרטג פרסומי המתמחה בתחום המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות למעלה מ-10 שנים.  משמש גם כמרצה קבוע במכללה לניו-מדיה.

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה