חזרה לבלוג

איך מדברים ארגונית? כל מה שחשוב בתקשורת פנים ארגונית

גם ארגונים מדברים! כן, לכל ארגון יש את השפה שלו, המוסיקה של השפה,  והקול המיוחד לו.

אנו נמצאים בעידן טכנולוגי,דינמי, שמשתנה ללא הרף. חידושים ועדכונים הם דבר שבשגרה, ובעקבות זאת סביבת העבודה משתנה כל הזמן. הדינמיות הזו באה לידי ביטוי גם בחוויות העובד והמועמד, ולכן ארגונים צריכים להתאים את עצמם לסביבה הדינמית וזרימת מידע של רשתות חברתיות ולהתחיל לדבר ארגונית.

רונית משה כהן (מנהלת תקשורת פנים ארגונית באסם-נסטלה) מסבירה:  כדי לדבר ארגונית אנחנו צריכים להכיר  את השפה של הארגון הספציפי. כמו שלא נדבר סינית ברוסיה, כך גם בארגון. איך נבין את השפה? הבנת השפה מותנית בהבנת התרבות הארגונית, ערכי החברה, התמהיל האנושי, ביזורו, וחיבור העובדים בו לטכנולוגיה.

ג’יוואן ארי בוסתן (במאי מפיק, מייסד JVN – וידאו שמחובר לHR)  : הארגון הוא גם  סך כל עובדיו ופרטים שמרכיבים אותו ויוצרים ריבוי קולות.  לכן לדבר ארגונית, זה ליצור פלטפורמות עבור הקולות הרבים שיש בארגון ערוץ ביטוי וכלים מתאימים לבוא לידי ביטוי. כיוון שקהילות חזקות נבנות על סיפורים וגם על גיבורים – זה מאפשר לנו להסתכל יחד ולהרגיש יחד.

כדי לדבר ארגונית נדרשים כלים בעזרתם ניתן יהיה להעביר את המסרים ולהתאים אותם לצרכי וקהלי הארגון השונים. הרשתות החברתיות נכנסות לתוך עולם העבודה והיום אנו רואים יותר ויותר ארגונים שעובדים עם רשתות חברתיות פנים ארגוניות שמאפשרות שיח, שמירה וניהול ידע ארגוני, העברת מסרים וחיבור העובדים למטרות הארגון.

השפה הארגונית הופכת אף יותר חשובה כאשר אנחנו מבינים שעובדים מעורבים ומחוברים הם עובדים עם מוטיבציה גבוהה יותר להצלחה ותורמים משמעותית להשגת מטרות החברה. מיתוג המעסיק לדוגמא הוא אחד מהכלים בהם ניתן להשתמש כדי לחזק/להעביר את השפה הארגונית.

וכאן נכנס תפקידה של התקשורת הפנים ארגונית : חיבור העובדים לארגון ע”י רתימתם לחזון, לערכים, לאסטרטגיה ולמטרות הארגוניות המשותפות, חיזוק האמון והשקיפות בארגון ושיקוף ערכי מותג המעסיק.

כדי להצליח לדבר ארגונית ולהפוך לארגון מוביל, פותח קורס ייחודי שעוסק במרכיבים השונים:

תקשורת פנים ארגונית, רשתות פנים ארגוניות, מיתוג מעסיק ומנהלים מגייסים.

רונית משה כהן, מרצה בכירה בקורס, מספרת:   בקורס יש שילוב בין חלקים, תיאורטיים ודוגמאות מהשטח של אנשים מובילים בתחום. הקורס לא רק מרחיב יכולות מקצועיות אלא גם יכולות אישיות מאחר ותקשורת היא בסיס לכל מערכת יחסים באשר היא.

גיוואן (מרצה בקורס) מוסיף:  הקורס עושה סדר לכל מי שעוסק בתחום, ובעצם מאפשר לקבל תמונה שלמה מכל הזוויות. כיום התקשורת בדיגיטל ובאנושות בכלל הולכת לכיוון של אודיו ויזואלית ומתן במה לריבוי קולות. מה שהיום בני נוער לוקחים כמובן מאליו, ארגונים צריכים לאמץ ולהטמיע ולקפוץ מדרגה לעידן התקשורת הנוכחית

הקורס מיועד לאנשי תקשורת פנים ארגונית, אנשי משאבי אנוש, גיוס, שיווק ועוד, אך גם למנהלים שרוצים לבנות תרבות ארגונית עכשווית ועדכנית. מי שרוצה להבין אך להנהיג ארגון בעשור השלישי של ה- 121 צריך להבין תקשורת.

אז מה הולך להיות בקורס? הקורס מחולק לארבעה רבדים שקשורים אחד בשני:

  • תקשורת פנים ארגונית – תהליכי עבודה, הכרות עם מושגי יסוד ומשמעויות של העולם הארגוני בכל אחד מהמרכיבים, יצירת אסטרטגיות עבודה ושיתופי פעולה נדרשים וסדנאות מעשיות
  • רשתות פנים ארגוניות – יצירת שיח במרחב הדיגיטלי הפנים ארגוני תוך חיבור עקבי של העובדים למטרות ויעדי הארגון, מאפשרת יצירת תמונת מצב עדכנית על הלך הרוח של הארגון וההנהלה. ניהול נכון וחכם של רשת מקצועית, לצד כתיבה והעברה אפקטיבית של מסרים במדיה הדיגיטלית.
  • מיתוג מעסיק – האופן בו הארגון נתפס בעיני עובדיו, עובדיו הפוטנציאלים וכלל שוק העבודה. תדמית הארגון משפיעה  לא רק ככלי גיוסי למשיכת כוח אדם איכותי, אלא גם ככלי לשימור עובדים.
  • מנהלים מגייסים – בעולם בו שוק העבודה הופך להיות תחרותי אל מול כמות המועמדים הקיימת, יש חשיבות לשילוב מנהלים מגייסים בתהליך איתור המועמדים, והשפעתם על קליטת עובדים בעלי התאמה גבוהה.

אנחנו מזמינים אותכם להצטרף לקורס ייחודי שנבנה בדיוק עבורכם ובהתאם לצרכים הארגונים עם אנשים שמבינים ארגונים, ובעלי ניסיון עשיר בעולמות התוכן הכי לוהטים בשוק היום

לפרטים אודות קורס תקשורת פנים ארגונית ומיתוג מעסיק

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    פְּתַח תַּפְרִיט נְגִישׁוּת
    נְגִישׁוּת
    איפוס
    הצהרה
    משוב

    מבוא

    האינטרנט מהווה כיום את המאגר הגדול ביותר לחופש מידע עבור כלל המשתמשים ועבור משתמשים בעלי מוגבלויות בפרט. ככזה, אנו שמים דגש רב על הנגשת האתר לכל אדם לרבות לבעלי מוגבלויות. הכל במטרה לאפשר חווית גלישה טובה, מועילה ומהנה יותר. בתוך כך, אנו שואפים להבטיח כי השירותים הדיגיטליים יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות ועל כן הושקעו משאבים רבים במטרה להקל על השימוש באתר עבור כלל האוכלוסייה, זאת מתוך אמונה כי לכל אדם מגיעה הזכות לחיות בשוויון, כבוד, נוחות ועצמאות.

     

    כיצד עובדת ההנגשה באתר?

    באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.

     

    מה בתפריט?

    - מתן אפשרות לניווט ע״י מקלדת

    - הגדלת פונט האתר ל־5 גדלים שונים

    - עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

    - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע כהה

    - שינוי ניגודיות צבעים על בסיס רקע בהיר

    - התאמת אתר לעיוורי צבעים

    - שינוי הפונט לקריא יותר

    - הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן

    - הגדלת התצוגה לכ־200%

    - הדגשת קישורים באתר

    - הדגשת כותרות באתר

    - הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות

    - הצהרת נגישות

    - שליחת משוב נגישות

     

    הבהרה

    חרף מאמצנו לאפשר גלישה באתר נגיש עבור כל דפי האתר, יתכן ויתגלו דפים באתר שטרם הונגשו, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים. אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר, ככל האפשר, וזאת מתוך אמונה ומחויבות מוסרית לאפשר שימוש באתר לכלל האוכלוסייה, לרבות אנשים עם מוגבלויות.

    משוב נגישות
    שליחה
    המשוב נשלח בהצלחה!
    תודה. אחד מנציגינו ייצור איתך קשר בהקדם האפשרי.
    סמן גדול (שחור)
    סמן גדול (לבן)
    חלונית הגדלה
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    מונוכרום
    ניגודיות כהה
    ניגודיות בהירה
    הדגשת קישורים
    הדגשת כותרות
    תיאור תמונות
    ניווט במקלדת
    ביטול הבהובים
    Powered by EM Studio