חזרה לבלוג

טיפים להכנת גאנט התוכן – כלי העזר של מנהל הדיגיטל

בניית גאנט תוכן – כלי עזר של מנהל דיגיטל – איך בונים לוח גאנט פעילות וטיפים של ניהול תוכן דיגיטלי למנהלי מדיה , מנהלי אתרים ומנהלי פרסום – מדריך טיפים

בעידן המודרני שבו אירוע רודף אירוע וכותרות החדשות משתנות על בסיס שעתי,
אחד הדברים החשובים ביותר בסדר יומם של מנהלי הדיגיטל של הארגון,
הוא הסדר שיאפשר להם להפיק את התוצרים הטובים ביותר,
מבלי להיכנס ללחץ שנובע מהצורך להמציא תכנים יש מאין ברגע האחרון.

בכדי שיוכל לעבוד בצורה מסודרת ולתכנן מבעוד מועד את התכנים שיועלו בערוצי הדיגיטל השונים בהם פועל הארגון,
כל מנהל דיגיטל חייב לעבוד עם גאנט תוכן חודשי שיהיה עליו להכין בעצמו ואו להטיל את הכנתו על ספקי המשנה שלו ככל שאלה עומדים לרשותו.

גאנט התוכן הוא בעצם טבלה המשלבת את עולמות התוכן של המותג – נושאי העל שסביבם נסוב ה-DNA  של המותג –
עם הנושאים האפשריים של כל פוסט ופוסט במהלך החודש ו\או השבוע.

על מנת להקל על המחשת הדברים בהמשך הדרך, לפניכם גאנט תוכן שבועי הנכתב עבור חברת תיירות מובילה בישראל.

ואולם, כזכור, מדובר כמובן בחלק מגאנט חודשי גדול יותר שכן תמיד עדיף לעבוד עם גאנט חודשי ארוך טווח,
ולא גאנט שבועי וקצר-טווח שלא יותיר לכם מרחב תמרון של ממש.

gantt

אם כן, במקרה הזה, עוגני התוכן של המותג כפי שמיפיתי אותם לאחר היכרות עם פעילות הארגון,
היו זרקור על אחד היעדים שאליהם משווקת החברה טיסות,  וכן שני עולמות תוכן אוניברסליים שתמיד עובדים :

  • טיפים חשובים – במקרה הזה טיפים לנוסעים לחו"ל
  • עולם התוכן העונה לשם "הפן האישי" –  עולם תוכן שיכיל במקרה הזה המלצות מלקוחות מרוצים – וכן את הסיפור האישי של הצוות העומד מאחורי המותג.

שימו לב לכך שבין עוגני התוכן שלי לא תמצאו, בכוונה תחילה, אף עוגן מכירתי.

זאת משום שמטרתו של גאנט התוכן היא למפות לכל הפחות 3 עוגנים שאינם מתבססים בהכרח על הרצון למכור כאן ועכשיו.

במילים אחרות, הרציונל שמאחורי הכנתו של גאנט התוכן, מלבד הסדר והארגון שאליו כבר התייחסתי,
הוא לשווק את המותג שלנו באמצעות שורה של תכנים המייצרים ערך מוסף לקהל היעד.

זכרו, הצרכן הדיגיטלי סולד מפרסומות –
ומכאן שבמדיה החברתית עלינו למצוא את הדרך להגיש לו את התכנים באופן שלא יעורר אצלו אנטגוניזם.

לשם כך למשל, תוכלו לראות שבחרתי בעוגן כללי של טיפים –
כאשר ברור ונהיר הוא שבמקרה הזה הטיפים יתמקדו באחד הנושאים המשיקים ישירות לתחום הפעילות של המותג – נסיעות לחו"ל.

אני מתאר לעצמי שגם אם אתם עצמכם הייתם מקבלים מעמוד פייסבוק נתון תוכן מעניין,
איכותי ובעל ערך מוסף –
הרי שסביר להניח שהסיכוי שלכם לרכוש את המוצרים ואו השירותים של אותה החברה היה גדול יותר.

Baner-Smm

לבסוף, לצד עוגני התוכן המסומנים בשחור,
ניתן לראות גם כמה מהרעיונות שיתרגמו את עולמות התוכן הללו לכדי תוכן הלכה למעשה.

לצורך העניין, פוסט אחד המשתייך לעולם התוכן של הטיפים יכול להתייחס לצעדים שבהם יש לנקוט אם וכאשר נקבעה לכם טיסה לא צפויה למחר –
וברגע האחרון גיליתם שהדרכון שלכם לא בתוקף.

בשורה התחתונה, עליכם לזכור שגאנט התוכן הוא אחד מהכלים היעילים ביותר שעומדים לרשותו של מנהל הדיגיטל או מנהל המדיה החברתית .
יחד עם זאת, ברגע שהתחלתם לעבוד עם גאנט, חשוב מאוד לזכור שאתם בעצם מחויבים לשמירה על לוחות הזמנים המופיעים בו שכן לא מדובר על דבר של מה בכך.

בניית גאנט התוכן, תדירות הפרסום, מיפוי שעות הפרסום – וכמובן תרגום התכנים עצמם לפוסטים הלכה למעשה,
הם רק חלק מהנושאים שתלמדו במהלך קורס מנהלי מדיה חברתית של המכללה לניו-מדיה – המכללה הוותיקה והמובילה בתחום הכשרות הדיגיטל בישראל.

הצטרפו אלינו היום וקבלו מאיתנו את כל הידע, הכלים והמיומנויות שיאפשרו לכם להתבלט ולהצליח באחד התחומים המרתקים והמבוקשים ביותר בעולם.

?????????????????????????

 

כותב המאמר: 

יורי גנקין – המנהל המקצועי  של המכללה לניו-מדיה, מרצה במכללה בתחום אסטרטגיה למדיה חברתית

Yuri Gankin

 

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה