חזרה לבלוג

מבוקש ביותר! – אנליסט נתונים בתחום השיווק והדיגטל

דאטה אנליסט זה אחד המקצועות הכי חזקים בתחום השיווק בדיגיטל בשל כמויות המידע העצומות ברשת.
מה זה דאטה אנליסט, קורס דאטה אנליסט , אנליסט שיווק, DATA ANALYST משכורת

לא מדובר עוד במקצוע העתיד , זהו אחד המקצועות המובקשים והמעניינים ביותר בעולם.

כיום כל ארגון אוסף כמויות עצומות של נתונים ומידע ( Big  Data ) . היכולת להשתמש במידע על מנת להפיק תועלות עסקיות הינה הכרח ממשי.

עולם השיווק והפרסום ממלא את חיינו בערוצים שונים כמו למשל הקופון בסופר, המודעה בגוגל, המלצה על כתבה מענייינת, הודעת סמס פרסומית, באנר אישי בפייסבוק, הצעה להלוואה מהבנקאי ועוד מגוון דרכים.

כל אלו הינם תוצר ממסקנות האנליזה השיווקית.

מה תפקידו של Data Analyst ?phone2016-white

כאנליסט נתונים (Data Analyst) תפקידך הינו לכרות מידע ממאגרי הנתונים והשיווק של החברה  לבצע ניתוח קפדני על מנת להגיע לכדי תובנות שיווקיות והמלצות לביצוע.
התפקיד של דאטה אנליסט מגוון ועשיר ומצריך שליטה רבה בתחום ובמידע המתקבל.
החל ממחקרים לפני יציאה לשוק של מוצר או קמפיין חדש, דרך ניתוח "מחזור חיי הלקוח" , ניתוח פעילות שיווקית בזמן אמת ועד להפסקת קמפיין בלתי יעיל.

עבודת אנליסט מתבצעת תוך שימוש בכלים מתקדמים לניתוח וניטור ברשת והצגת הנתונים למחלקת השיווק וההנהלה בחברה.

מעבר לעבודה עם טכנולגיות חדשות שמאפשרות לחתוך את הנתונים ולהסיק תובנות עסקיות , לעיתים הדאטה אנליסט מרגיש שהוא יכול לגעת בלקוחות, להבין איך הם חושבים ומרגישים, לצפות את הצעדים הבאים שלהם ולמדל את ההתנהגות העתידית שלהם.

בעזרת הנתונים שאוסף אנליסט שיווק , הוא יכול להבין למשל מה הסיבות בגינם הלקוח עזב את החברה ועבר לחברה מתחרה או מדוע הוא הפסיק לקנות בחברה.

אנליסט טוב ומקצועי מוצא את נקודות המפגש האפקטיביות בין הארגון שבו הוא עובד לבין הלקוח ומייעץ כיצד אפשר למקסם אותם .

ניתוח נתוני שיווק

כיום כשאנו מסתכלים על המידע ומנתחים אותו אנו לא בוחנים רק את התוצאות בטווח הקצר,
אלא מסתכלים על התמונה הגדולה כדי להבין כיצד ניתן למקסם את הרווחים לטווח ארוך ולשמר את הלקוחות.

בעזרת אוסף הנתונים ניתן לאפיין את פרופיל הלקוח ולהתאים לו הצעות אישיות ומוצרים שיעניינו אותו, למפות את הצורך של הלקוח ולתת לו מענה לצורך הזה עם ערך.
בין אם באמצעות מוצרים מותאמים, מחירים מותאמים או פעילות שיווקית ייעודית.
לפעמים באמצעות ניתוח מספר פרופילי לקוחות, יכול הדאטה אנליסט לזהות מגמות או צורך שלא חשבו עליו עד כה במהלך ניתוח המוצר לפני בניית הקמפיין.
לעיתים בעת ניתוח קמפיין מסויים האנליסט יזהה מגמה שעובדת בצורה טובה יותר ויחליט לשנות את המסר השיווקי או לדייק את קהל היעד לקהל רווחי יותר .

אופק תעסוקתי – משכורת Data Analyst :

מתפקיד דאטה אנליסט ניתן להתפתח לכיוונים שונים בארגון ,הן בפן הטכני (IT) כגון DBA , מנהל פרויקט או בפן העסקי כגון מנהל שיווק , ניהול כספים וכמובן להיות אנליסט בכיר .

שאלת המילון דולר – כמה מרוויח אנליסט שיווק בישראל בשנת 2016 ? * 

  • + ותק של 0-2 שנים – משכורת ממוצעת של 15,000 ש"ח
  • + ותק של 3-5 שנים – משכורת ממוצעת של 18,000 ש"ח
  • + ותק של 5 שנים ומעלה – משכורת ממוצעת של 21,000 ש"ח
  • + דרג ניהולי בתחום – משכורת ממוצעת של 25,000 ש"ח

* נתוני השכר לקוחים מאתר חברת SQlink – המתמחה בגיוס והשמה של עובדים בתחום הטכנולוגי והדיגיטלי.

 

איזה הכשרה נדרשת בתחום – אנליסט שיווקי לימודים

יחד עם המכללה לניו-מדיה, פיתחנו קורס ייעודי וייחודי להכשרת אנליסטים שיווקיים ודיגיטליים – קורס Data Analyst

Marketing Data Analyst
computer-white

קורס דאטה אנליסט – מה לומדים בקורס?

בקורס , אנחנו מקנים את הבסיס שכל אנליסט צריך לדעת.
אנחנו מתחילים מלימוד שפת ה- SQL ואקסל מתקדם עד לשימוש בכלי BI מתקדמים בעולמות המסורתיים
(לדוגמא :בנקים , סלולר, קמעונאות).

כמו כן, בקורס לומדים את עולם ניתוח ה – WEB והדיגטל באתרים וברשתות החברתיות .

חלק מרכזי של קורס אנליסט שיווק הינו איסוף המידע וטיוב הנתונים לכדי תשתית אנליטית איתה נוכל לעבוד לצורך פילוח ,סגמנטציה והסקת תובנות עסקיות .

את הנתונים והתובנות נלמד להציג על גבי סט דוחות ומצגות.
מעבר לכלים הטכנולוגים, אנחנו נותנים דגש בקורס על הבנת התהליך העסקי וחיבור הנתונים לאסטרטגיה השיווקית בעולם המסורתי ועולם הדיגטלי .
בגלל כמויות המידע האדירות הנאגרות ברחבי העולם מדי יום הביקוש למקצוע זה רק הולך וגובר עם השנים וניתן לראות כיצד המשכורות עולות בעשרות אחוזים כל שנה ברחבי העולם .

לכן, אם אתם עוסקים בשיווק ואוהבים להתעסק עם סטטיסטיקות- להבין ולנתח, ואם התעסקות עם דוחות מהנים אתכם- לא רק מעצם ההתעסקות בדוחות אלא מתוך הסיפוק של פיצוח קהל הלקוחות ומציאת הדרך להגיע אליו ולמכור לו טוב יותר, התפקיד הזה בשבילכם!

לפרטים נוספים קורס Data Marketing Analyst


נשמח לראותכם בקורס הקרוב !

 כותב המאמר: 

אורי ליכטמן – מנחה קורס אנליסט שיווק ודיגיטל במכללה לניו-מדיה 

orilictman

 

 

 

 

 

 

אורי ,מהנדס תעשייה וניהול ,מומחה באנליזה ובשיווק פרסונלי, שותף להצלחת מודלים סטטיסטיים בארגונים גדולים כגון בנקים, חברות תקשורת וחברות קמעונאות .

מקים תשתיות BI בטכנולוגיות מתקדמות ,מפתח אפליקציות מובייל בזמנו הפנוי וחיי את עולם ה- Big Data .

כיום מכהן כראש צוות Data Analysts בחברת סטארט-אפ בינלאומית.

 

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה