חזרה לבלוג

מדריך – איך לנהל חשבון אינסטגרם עסקי

שימוש עסקי של אינסטגרם INSTAGRAM הוא תחום בהתהוות, אך אם יש לכם עסק כדאי שתדעו מה זה אינסטגרם, איך מייצרים לייקים לאינסטגרם -מדריך לניהול אינסטגרם עסקי

בשנים האחרונות, פעילות במדיה החברתית הופכת ליותר ויותר רלבנטית וחשובה עבור אתרים ועסקים שרוצים לקדם את עצמם, למתג את עצמם ולהגיע לקהלי יעד חדשים.

זהו אינו טרנד או תחום המיועד רק לצעירים אלא כיוון אמיתי שאליו מתקדמת תעשיית האינטרנט.

עם רכישה אסטרטגית בידי הרשת חברתית פייסבוק ומעל 100 מיליון משתמשים – כולל משתמשים רבים בישראל –
אי אפשר להתעלם מאינסטגרם Instagram .

שימוש עסקי באינסטגרם הוא תחום בהתהוות, אך עבור עסקים ואתרים רבים פעילות כזו יכולה להיות רלבנטית מאוד ולספק יתרונות רבים.

אז בין אם אתם תוהים כיצד להשתמש בתמונות וקטעי וידאו קצרים לצורך קידום ושיווק האתר שלכם או שאתם מחפשים אפיק שיווקי חדשני ורלבנטי, מדריך זה לגבי איך לנהל חשבון אינסטגרם עסקי הוא בשבילכם.

 

פתיחת חשבון אינסטגרם

הרשמה לחשבון אינסטגרם היא עניין פשוט ונגיש מאוד, אז לא נתעכב עליו יתר על המידה.

פשוט הורידו את האפליקציה, פתחו חשבון תחת אותו שם שאתם משתמשים בו עבור הדף העסקי בפייסבוק וטוויטר.

הוסיפו תמונת פרופיל רלבנטית, רצוי לוגו החברה או משהו שבבירור מראה מי אתם.

כמובן שיש לקשר מפרופיל האינסטגרם לאתר הראשי שלכם ולחבר את החשבון לחשבון הפייסבוק.

 

 instagram-for-business1

 

היבט חשוב אחד מבחינת ניהול חשבון אינסטגרם עסקי הוא לבנות נכון את הפרופיל שלכם.
מעבר לתמונת פרופיל של הלוגו, חשוב לכלול תיאורים מדויקים ושיווקיים ואת כל המידע שהגולשים עשויים להזדקק לו כדי להבין מה אתם מציעים וכיצד לעשות איתכם עסקים.

הכירו את הבלוג העסקי של אינסטגרם

עקב העובדה שמותגים ועסקים מצטרפים לאינסטגרם בהמוניהם, החברה (שכיום שייכת כאמור לפייסבוק אך עדיין מתנהלת עצמאית) פתחה בלוג לעסקים.

הוא נקרא Instagram for Business. בבלוג תוכלו לקבל טיפים על שימוש עסקי באינסטגרם, הצגת מותגים מובילים, דוגמאות לגבי ממשק המשתמש של אינסטגרם וחדשות מהחברה.

ספרו סיפור עם התמונות – אך אזנו בין תמונות כלליות לתמונות עסקיות

המהות של אינסטגרם היא כמובן שיתוף תמונות.

לכן חשוב לנסות לספר סיפור בעזרת התמונות, לבנות נרטיב מסוים או תהליך מיתוג הרלבנטי לעסק שלכם.

אך עם זאת חשוב לאזן בין תמונות כלליות ו"מהנות" לבין תמונות הקשורות ישירות לעסק.

השיגו וטפחו כמה שיותר עוקבים באינסטגרם

חשבון האינסטגרם העסקי שלכם יהיה יעיל ככל שיהיו לו יותר עוקבים, שגם ישתפו את התוכן שלכם ויקשרו לאתר שלכם. לצורך כך ניתן למשל:
• לחבר את חשבון הפייסבוק של העסק לחשבון האינסטגרם
• להשתמש בהאש-טאגס (Hashtags) רלבנטיות ופופולאריות
• ליצור מעורבות ברשת החברתית דרך מעקב אחר אחרים וקישור לתמונות שלהם

וידאו באינסטגרם

כיום אינסטגרם מאפשרת להעלות גם סרטוני וידאו קצרים באורך של 15 שניות. עסקים בהחלט יכולים לנצל זאת להעלאת סרטונים קצרים לרשת החברתית.

לסרטוני וידאו כוח חברתי רב והם יכולים ליצור "באזז" למותג.

הטמעת אינסטגרם בבלוג או באתר העסק

ליצירת קישורים בין הפלטפורמות וליידע את הגולשים באתר או בבלוג שיש לעסק שלכם חשבון אינסטגרם פעיל.

 

instagram-for-business2

 

אגב יש תוסף וורדפרס שיכול לעזור לכם להטמיע את אינסטגרם בוורדפרס ולהציג את החשבון שלכם באתר.

תכנית פוסטים גמישה

אין צורך להעלות תמונה לחשבון אינסטגרם עסקי בכל יום וליצור עומס על העוקבים אחריכם.

פרסום הפוסטים צריך להיות גמיש ורק כאשר יש תוכן אמיתי ואיכותי לשתף עם העוקבים – אבל כמובן שחשוב לשמור על הפעילות בחיים.

פרסמו תמונות רלבנטיות ועוררו השראה בלקוחות פוטנציאליים

מעבר לכך שיש לכם חשבון אינסטגרם עסקי, הוא פעיל ואתם מקשרים אליו בפעילויות החברתיות האחרות שלכם, חשוב לדעת מה להעלות.

כבר אמרנו לאזן בין תמונות מהנות ומשעשעות לבין תמונות בעלות קשר ישיר לעסק / אתר / מותג שלכם.

כך תוכלו למשל להעלות תמונות שוות של מוצרים או שירותים שאתם מציעים, אירועים בעסק, תמונות המקדמות את האג'נדה של העסק שלכם וכיוצא באלו.

instagram-for-business3

על מנת להצליח בפעילות אינסטגרם עסקית וליצור השפעה אמיתית יש לצאת מהתפיסות הסטנדרטיות ולא לנסות רק למכור לגולשים דברים. למשל על ידי:

• שיתוף של השקפת עולם או נושאים מסוימים

• טיפוח מראה ויזואלי מסוים

• להעלות תמונות בעלות עניין למותג ולעסק, כמו גם לקהל היעד המרכזי שלכם

• נסו לשתף תמונות המציעות ערך, תמונות איכותיות, פרובוקטיביות לעיתים ומושכות תשומת לב

• תמונות של עובדים מטפחות את אמינות העסק ומסייעות למיתוג אישי יותר

מבצעים ואירועים – שיווק באינסטגרם

היבט נוסף של ניהול חשבון אינסטגרם עסקי הוא שניתן לבצע פעילויות מיוחדות דרך החשבון, למשל תחרויות צילומים למיניהן.

כמו כן, הקפידו מדי פעם להציע לעוקבים אחריכם באינסטגרם הצעות מיוחדות ומבצעים שרק הם יכולים ליהנות מהם – כך תבנו בסיס נאמן של עוקבים, תשפרו את המיתוג ואת הביצועים של הפעילות באינסטגרם.

אהבתם? נשמח לשיתוף של המאמר!

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה