חזרה לבלוג

מה ההבדל בין מנהל מדיה חברתית ומנהל שיווק דיגיטלי?

מנהל מדיה חברתית, מנהל שיווק, אסטרטגיה שיווקית של שיווק דיגיטלי ומה ההבדלים

הרבה אנשים לא יודעים מה ההבדל בין מנהל מדיה חברתית ובין מנהל שיווק דיגיטלי, הרוב בוחרים את הטייטל לפי מה שנשמע להם יותר טוב אבל למעשה יש הבדל בין שני התפקידים.

מנהל מדיה חברתית

המילה שמגדירה הכי טוב את תפקידו היא דווקא המילה האחרונה- חברתית.

הדבר הכי חשוב שמנהל מדיה חברתית צריך לעשות הוא לרתום את האנשים ברשת החברתית, אם זה פייסבוק, טוויטר, פינטרסט ועוד, כדי לשווק את המוצרים שהוא מקדם.

כך למעשה הוא שובר את המחסום בין המוצר ובין הצרכנים שכבר לא כל כך תמימים.
למעשה הוא צריך ליצור שיחה או להיכנס לשיחה שקשורה לתחום של המוצר שהוא מייצג וכך לשחק פינג פונג עם הלקוחות הפוטנציאלים.

אז איך הוא עושה זאת? בכמה דרכים:

1.ליצור באז (רעש) על המוצר – לגרום לכולם לדבר על המוצר והאמת היא שבימינו לא כל כך חשוב אם זה לחיוב או לשלילה.
איך עושים זאת? על ידי הפצת כתבות על המוצר או תוכן שקשור למוצר ועדיף שהתוכן יהיה פרובוקטיבי.

2.לעשות תחרות – הצרכנים מודעים לכך שמנצלים אותם בשביל פרסום אבל כדי לחסוך כמה שקלים או לזכות במוצר הם מוכנים לבלוע את הצפרדע (בתנאי שהדיל משתלם)

3.שירות לקוחות – בימינו לאנשים יותר קל להתלונן בפוסט, ציוץ או על הוול של החברה מאשר להרים טלפון ולדבר עם נציג.

יש לזה שתי סיבות, הראשונה היא שלא צריך לבדוק מה המספר או המייל, להקליד אותו ואז להמתין…ולהמתין…
הסיבה השניה היא שבמדיה החברתית התלונה שלך חשופה לכולם,
וכך אתה מרגיש שדפקת את המערכת והחברה שעל המוצר שלה אתה מתלונן הולכת להפסיד מיליונים בגלל הפוסט שלך ואין כמו לטפוח קצת על האגו.

מנהל מדיה חברתית טוב לוקח את התלונה הזאת והופך אותה להמלצה על ידי שירות הלקוחות הטוב ביותר.

כך החברה מרוויחה 2 ציפורים במכה אחת, היא גם נותנת שירות טובה וגם היא מתקדמת מבחינה טכנולוגית.

4.למצוא איפה מדברים על המוצר שלך או על תוכן שקשור למוצר שלך ולהיכנס לשיחה,
מאוד חשוב להציג את עצמך כדי לדעת שהם לא מדברים עם סתם אדם אלא עם מנהל המדיה החברתית של…

תפקיד נוסף של מנהל מדיה חברתית הוא ליצור קמפיינים ממומנים בפייסבוק ובגוגל ולנתח אותם.

הוא צריך לדעת איך לכתוב מודעה שמניעה לפעולה, איזו תמונה תופסת אנשים ואיך לחלק את התקציב לקמפיין.


 

מנהל שיווק דיגיטלי

תפקידו הוא לדעת הכל על מה שקורה ב- WWW.

זאת אומרת שהוא צריך לגלוש המון ברשת, למצוא אתרים, רשתות חברתיות, בלוגים פורומים וכו’ שקשורים לתוכן בו הוא מתעסק, ומכאן לגזור את האסטרטגיה לשיווק הדיגיטלי.

אפשר לומר שבכל מנהל מדיה דיגיטלית יש מנהל מדיה חברתית אבל לא להיפך.

אחד התפקידים היותר חשובים של מנהל השיווק הדיגיטלי הוא יותר אמוציונאלי מקוגנטיבי,
כי הוא צריך להבין ולנתח את התנהגות הגולשים באינטרנט,
להבין בחווית משתמש שלהם ולאיזה מרגשות הגולשים הוא צריך לכוון את המסר.

 

תפקיד נוסף של מנהל שיווק דיגיטלי הוא לאפיין את המדיה הדיגיטלית של הארגון, החברה או המוצר שבו הוא עובד.

כלומר לאפיין את האתר של החברה, את דפי הנחיתה וטופסי לידים.

השאלות שצריכות ללוות אותו הן:

מה גורם לגולשים לבצע עסקה, לרכוש מוצר או להשאיר פרטים?

כמו כן הוא צריך לדעת לבצע ניתוח של האתר על ידי וובמסטר טולס וגוגל אנליטיקס,
וניתוח של עמוד הפייסבוק של החברה על ידי פייסבוק אנליטיקס.

הוא נדרש להיות בעל הבנה בSEO אם הוא זה שמקדם את האתר או שחברה חיצונית מבצעת את קידום האתר.

מנהל השיווק הדיגיטלי צריך להבין בקניית מדיה ברשת, פרסום באנרים, שיווק שותפים וכמובן,
בדרך הישנה אך מאוד אפקטיבית לשיווק, אי- מייל מרקטינג.


 

איך הופכים להיות מנהל שיווק דיגיטלי / מנהל מדיה חברתית ?

ההבדלים בין התפקידים תלויים כמובן בהגדרת התפקיד אך גם ברמת הידע הנדרשת ממכם בעת הכניסה לתפקיד.

ההכשרה לתפקידים הללו משתנה מאוד גם ממקום עבודה למקום עבודה, וגם מהגדרת התפקיד,
אך היתרון הגדול בתפקידי המדיה החברתית היא ההכשרה הדרושה לתפקיד.

שלא כמו מקצועות רבים, אין צורך בלימודי תואר ראשון או במבחן פסיכומטרי
על מנת להתקבל.

מקומות רבים ידרשו קורס לניהול מדיה חברתית, אך לעיתים גם חקירה עצמית ושליטה ברשת ובאתרים השולטים בתחום יכולה לקדם אתכם בתחום בצורה משמעותית.

 

אז מה יותר מתאים לך להיות? מנהל מדיה חברתית או מנהל שיווק דיגיטלי?

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן