חזרה לבלוג

עבודה בשיווק דיגיטלי – מה באמת התעשייה מחפשת?

אחד הנושאים החמים ביותר שמטרידים אותנו באופן קבוע הוא – איך לא – נושא התעסוקה והקידום הכלכלי שלנו.

במציאות שבה כולנו נלחמים לסגור את החודש, המחירים רק עולים ורובנו מתוסכלים מהמקצוע שלנו – כולנו מחפשים בכל רגע את הטרנד הבא, את המגמה הבאה, את המקצוע שיביא לנו סיפוק וכמובן גם משכורת נאה על הדרך….

כמכללה ותיקה שהכשירה אלפי בוגרים למקצועות שיווק דיגיטלי, החלטנו להציג בפניכם את האפשרויות שעומדות בפני המקצועות השונים, אילו מקצועות בולטים בתעשייה, מה השכר הממוצע ומה היכולות הנדרשות מכל מקצוע?

מקצועות השיווק הדיגיטלי

בעשור האחרון תעשיית השיווק הדיגיטלי גדלה בקצב עצום, כשמשנה לשנה נוספות מאות משרות חדשות לחברות וארגונים שמזהים את הצורך בנוכחות דיגיטלית ומעבירים תקציבים בהתאם.

המקצועות המוכרים והבולטים בתעשייה:

  • + מקדמי אתרים: אחראיים על קידום אתרי אינטרנט במנועי חיפוש בדגש על גוגל כמובן.
  • + מנהלי מדיה חברתית: אחראים על יצירה וניהול נוכחות ברשתות חברתיות – בדגש על פייסבוק, על מנת להגדיל חשיפה ומכירות.
  • + מנהלי קמפיינים: אחראים על ניהול הקמפיינים הממומנים בעיקר בפייסבוק וגוגל – על מנת למשוך תנועה להגדלת מכירות וחשיפה באתר ובדפי המכירה השונים.
  • + מנהלי רכש מדיה: אחראים על פרסום והפצת מדיה באתרים שונים – על מנת למשוך תנועה ממוקדת להגדלת מכירות.
  • + כותבי תוכן: הלב של התעשייה, כותבים ומנהלים את התכנים השונים בהם משתמשים מנהלי הקמפיינים, המקדמים ומנהלי המדיה.
  • + אנליסטים: אחראים על מדידה וניתוח של תעבורת הגולשים באתרים, על מנת למקסם מכירות ולטייב תוצאות.

לצד אנשי השיווק והמדידה, ניתן גם למנות את אנשי הפיתוח והעיצוב, בהם נעזרים אנשי השיווק באופן השוטף לפיתוח אתרים, אפליקציות, דפי נחיתה ובאנרים.

 

שכיר או עצמאי?

אחת הדילמות הנפוצות בתעשייה היא האם עדיף לעבוד כשכיר או כעצמאי.   מרבית המשווקים יגידו לכם שהרצון שלהם הוא להיות עצמאים ובעלי סוכנות פרטית בסוף היום, אך לאור התחרות הגדולה והגדילה המסיבית של הסוכנויות המציעות שירותי שיווק דיגיטלי – רבים בוחרים להשתלב בסוכנויות ובחברות הקיימות.

היתרון הגדול של קורסי מקצועות השיווק הדיגיטלי, שהן מקנות יכולות נרחבות שמאפשרות לספק מגוון שירותים באופן עצמאי ובלתי תלוי.

רוצים להיות עצמאיים בתעשייה? מה נדרש מכם?

קודם כל להיות עצמאי במדינת ישראל זה דבר לא קל ויעידו על כך אלפי בעלי עסקים קטנים. עם זאת, אין סיפוק גדול יותר מלהוביל עסק עצמאי שמאפשר לכם לנהל את הזמן והלקוחות שלכם כראות עיניכם. זה ידרוש מכם בעיקר ידע כללי נרחב בהקמת עסק, ניהול משרד ועובדים, רקע והבנה חשבונאית / עבודה מול רו”ח, יכולת שיווק עצמי ורעב בלתי נגמר.

הדרך הטובה ביותר להצליח בתור עצמאי היא לבנות שם מקצועי המבוסס על ידע, לקוחות מרוצים וכמובן מתן ידע מקצועי באתר / בלוג החברה וכדומה. בנוסף, תמיד תוכלו לנהל קמפיינים ולקדם את האתר שלכם על מנת להגיע לחשיפה רחבה יותר ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.

שכירים – מה התעשייה מצפה מכם?

שאלתי במספר קבוצות פייסבוק פופולאריות של משווקים, מהם הכישורים הנדרשים החשובים ביותר במקצועות השונים.

ראשית, ברצוני להודות לקבוצת מקצועני פרסום בגוגל שסיפקה תשובות רבות ומגוונות בנושא.

מכלל התשובות שקיבלתי, אני יכול קודם כל למנות במרוכז את התכונות / כישורים / יכולות הנדרשים מכלל מקצועות השיווק הדיגיטלי.

אלו הכישורים והיכולות החשובים ביותר למשווקים דיגיטליים:

  • + יכולת למידה עצמאית
  • + דינמיות
  • + עבודה מאומצת בתנאי לחץ
  • + יכולת עבודה עצמאית וגם בצוות
  • + יחסי אנוש
  • + יצירתיות
  • + ניהול פעולות ומשימות רבות במקביל / ניהול פרויקטים
  • + יכולות קופירייטינג וכתיבה שיווקית
  • + כישורים אנליטיים
  • + יכולת הפקה וניתוח של דו”חות ללקוח
  • + היכרות עם כמה שיותר כלים ומערכות שונות ויכולת עבודה צמודה עם EXCEL.
  • + סקרנות ורעב למקצוע
  • + הבנה שיווקית והיכולת להסתכל על “התמונה הגדולה”
  • + היכרות עם עולם השיווק הדיגיטלי – אתרים, בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, אינדקסים.
  • + יכולת לעבוד בצמוד עם אנשי שיווק אחרים מתחומים מקבילים (מדיה חברתית / אנליטיקס ומדידה / SEO / רכש מדיה / כותבי תוכן / מעצבים.
  • + שפות נדרשות: אנגלית ברמה גבוהה מאוד – חובה. יתרונות לשפות נוספות בדגש על: רוסית, ספרדית, ערבית, גרמנית

בסיכום כללי של התשובות שקיבלתי, ניתן לציין שהיכולת החשובה ביותר בעיני כולם היא יכולת למידה עצמאית, דינמיות והסתגלות לשינויים.   מדובר באחת התעשיות הדינמיות ביותר ולכן רבים מהאנשים ששוחחתי אתם ציינו במפורש שמה שחשוב כאן זה לא מה למדתם – אלא מה אתם יודעים ללמוד בכוחות עצמכם. יכולת ההבנה וההתקדמות תוך כדי תנועה – חשובה מאוד במקצועות השיווק הדיגיטלי – ואנשים שלא “חיים ונושמים” כל שינוי בתעשייה ולא מגיעים עם הרעב הנכון – פשוט לא יצליחו להשתלב בה בצורה טובה.

יכולות ספציפיות שנדרשות לכל תפקיד:

בחלק זה אציג גם יכולות שצוינו על ידי משווקים אחרים וגם דרישות שהוצגו במשרות השונות באתרי דרושים.

מנהלי מדיה חברתית:

כישורים שצוינו ע”י קולגות:

  • + שירותיות
  • + סובלנות
  • + אדיבות
  • + מקוריות
  • + זמינות
  • + הבנה גראפית
  • + יצירתיות
  • + יכולת כתיבה ברמה גבוהה

כישורים בולטים שצוינו במודעות דרושים:

  • + ניסיון בעבודה עם Ads manager ו Power editor
  • + כתיבה והפקת מודעות בקמפיינים.
  • + ניהול דפי פייסבוק ללקוחות
  • + ניתוח קהלים
  • + ניסיון בכתיבה וניהול תוכן, יכולת ניסוח והתבטאות
  • + ביצוע משימות רבות במקביל
  • + יכולת עבודה עצמאית מול לקוחות, שירותיות
  • + ניהול אדמיניסטרטיבי, סדר וארגון
  • + היכרות עם SEO
  • + יכולת עבודה בצמוד למקדמי אתרים ומנהלי קמפיינים
  • + עבודת צוות
  • + יכולות ניהול קהילה והגדלת אינטראקציה מהגולשים
  • + ידע גרפי , ניסיון עם תוכנות גרפיות כגון פוטושופ ותוכנות ליצירת דפי נחיתה.
  • + יכולות אנליטיות
  • + יכולות ניטור מידע ברשת
  • + היכרות וניסיון בעבודה עם הרשתות הבאות: פייסבוק, יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם, גוגל פלוס, לינקדאין, פינטרסט.

מקדמי אתרים:

כישורים שצוינו ע”י קולגות:

  • + סבלנות
  • + עצבים חזקים
  • + אוטודידקטיות
  • + עבודה דינמית והיכולת להסתגל לשינויים
  • + ראייה מערכתית
  • + יכולת כתיבה
  • + יכולת אנליטית

 

כישורים בולטים שצוינו במודעות דרושים:

  • + ניתוח ופתרון בעיות בצורה אנליטית, מציאת פתרונות יצירתיים
  • + סקרנות כפייתית
  • + בעלי יכולת ניסוח מעולה, כישרון כתיבה
  • + יסודיים, מאורגנים
  • + הכרת הפרמטרים שמשפיעים על קידום אתרים
  • + ניתוח אתרים וביצוע אופטימיזציה לאתר
  • + יכולות בניית קישורים, רצוי ניסיון
  • + מחקר מילות מפתח וניתוח מתחרים
  • + היכרות עם רשתות חברתיות
  • + היכרות עם מערכות ניהול אתרים בדגש על: וורדפרס, ג’ומלה ודרופל.
  • + היכרות עם HTML ו- CSS
  • + ניסיון ויכולות עבודה עם גוגל אנליטיקס ו – Search console (וובמסטר טולס)
  • + היכרות עם כלים: מג’סטיק, MOZ, Screaming frog, ahrefs, יכולות עבודה עם EXCEL.
  • + ניסיון ב- SEO בינלאומי – יתרון
  • + נדרשת אנגלית ברמה גבוהה!

PPC – מנהלי קמפיינים:

כישורים שצוינו ע”י קולגות:

  • + חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה
  • + הכרה טובה מאוד של הטכנולוגיות – בדגש על גוגל אדוורדס, פייסבוק אדס מנג’ר ופאוור אדיטור
  • + עבודה עם גוגל אדיטור
  • + יכולת למידה עצמאית ותפיסה מהירה
  • + יושרה וסבלנות
  • + הבנה סטטיסטית טובה, יכולות אנליטיות, אהבה למספרים ולנתונים
  • + דינמיות, להישאר מעודכן ולעקוב אחר שינויים בתחום – סקרנות מתמדת, סתגלנות
  • + ניהול זמן ועבודה על מספר פרויקטים במקביל
  • + כתיבת מודעות
  • + עיצוב וכתיבת דפי נחיתה
  • + יכולת להתמקד בעיקר – פארטו
  • + יכולת ניהול תקציבים
  • + אופי מברזל – התמודדות עם לקוחות…
  • + הבנת קוד, עבודה עם Adwords scripts, css, JS, HTML
  • + עבודה עם EXCEL, עבודה עם אנליטיקס.

כישורים בולטים שצוינו במודעות דרושים:

  • + היכרות ויכולת עבודה עם גוגל אדוורדס וגוגל אדיטור. הסמכה בגוגל אדוורדס.
  • + היכרות עם מערכות הפרסום של פייסבוק: אדס מנג’ר ופאוור אדיטור.
  • + מחקר קהלים.   יתרון למחקר מילות מפתח.
  • + יכולת לתרגם בריף לאפיון והגדרת קהלים.
  • + ביצוע מחקר וניתוח מתחרים
  • + ידע וניסיון עבודה ב- GDN ורימרקטינג
  • + ניסיון בניהול תקציבים גדולים
  • + ידע בהטמעת קודי מעקב באתרים ובדפי נחיתה
  • + שליטה בתוכנות עיצוב / פוטושופ
  • + היכרות עם כלים: תג מנג’ר, SEMRUSH, EXCEL, Bing adCenter, מערכות ליצירת דפי נחיתה.
  • + יכולות פרסום ברשתות חברתיות: פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין, טוויטר.
  • + שפות נדרשות: אנגלית חובה. רוסית ושפות נוספות – יתרון.

רכש מדיה:

כישורים נדרשים – לפי קולגות ומודעות דרושים:

  • + עיצוב: באנרים, דפי נחיתה, ניוזלטרים
  • + ניסיון והיכרות עם ערוצי שיווק נוספים: SEO, רשתות חברתיות
  • + יכולות מו”מ
  • + יכולות אנליטיות
  • + הבנת השוק
  • + איתור וניתוח מידע על אתרים באינטרנט
  • + EXCELL ובכלל Office
  • + ממוקד תוצאות
  • + היכרות עם מושגים, כלים ותוכנות: אלקסה, סימילאר ווב, אנליטיקס, עבודה עם תגים ופיקסלים, דיספליי, גדלים סטנדרטיים של באנרים, Rich media, Popup/under, Doubleclick, AppNexus
  • + היכרות עם מודלים של תמחור + RTB
  • + ניהול תקציבים
  • + שפות: ברכש מדיה יש יתרון גדול לידע של כמה שיותר שפות.

 

אז כמה כסף אפשר לעשות?

כמו בכל תחום השונות וטווח המשכורות גדול מאוד ומשתנה בהתאם לתפקיד, ניסיון, גודל והתחום בו עוסקת החברה בה אנו עובדים ועוד..

אני מצרף כאן את סקר השכר האחרון של חברת ההשמה אתוסיה

המאמר נכתב על ידי אנידור חקק מרצה המכללה

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן