חזרה לבלוג

קוים לדמותו של מנהל מדיה חברתית – ניהול מדיה חברתית, ניהול משברים ועוד תפקידים

ניהול מדיה חברתית , ניהול משברים , ניהול גאנט , ניהול שידורים חיים בפייסבוק, אלו רק חלק מתפקידיו של מנהל מדיה חברתית – אחד התפקידים הכי חשובים בתחום השיווק

בעידן שבו אנו חיים, נוכחותן של הרשתות החברתיות בחיי היום-יום שלנו היא מאוד משמעותית.

עד כדי כך שהשאלה היחידה שעל כל בעל עסק לשאול את עצמו, היא לא האם כדאי לו לפתוח לשם המחשה דף עסקי בפייסבוק,
אלא איזו מהזירות החברתיות תהפוך עבורו לזירה דומיננטית – ואיזו מהן למשנית.

במילים אחרות, עולם המדיה החברתית משול לרכבת שצומחת ומאיצה מדי יום ביומו, מצמיחה אט-אט עוד ועוד קרונות, כאשר יותר ויותר בעלי עסקים מתחילים להבין שאם הם עצמם יקפאו על השמרים – הרי שהם יישארו הרחק מאחור.

האדם שאחראי לניהול הנוכחות של העסק במגוון הפלטפורמות החברתיות העומדות לרשותו הוא מנהל מדיה חברתית של הארגון – שהוא גם ה- Social Media Manager.

מתוקף תפקידו, חייב מנהל המדיה החברתית להפגין כישורים אנליטיים שיסייעו לו לגבש ובשלב מאוחר יותר ליישם, תכנית אסטרטגיה דיגיטלית של המותג.

כך, למשל, מנהל מדיה חברתית צריך לדעת לעמוד על החוזקות והחולשות של המותג עצמו וכן לאפיין את קהל היעד שלו.

ואם כבר בתכנית האסטרטגית עסקינן, הרי שבנייתה מחייבת את קיומה של תכונה נוספת וחשובה לא פחות שבה ניחן מנהל המדיה החברתית המוצלח – והיא היסודיות.

מנהל מדיה חברתית טוב הוא אדם שלא יותיר דבר ליד המקרה ויתכנן גאנט תוכן של המותג (גאנט התוכן משקף את התכנים שיפורסמו בחשבון המותג ברשתות החברתיות),
לטווח זמן של חודש קדימה בכדי להימנע ממצב בו יהיה עליו לייצר תוכן בלוח זמנים צפוף – דבר שעלול להוביל כמובן לטעויות שיפגעו במוניטין של המותג.

לצד המיומנויות האסטרטגיות, נדרש מנהל המדיה החברתית להפגין ידע בתפעול הטכני של הזירות השונות.

טבעו הדינמי של התפקיד אף מחייב אותו להישאר מעודכן כל העת בחידושים הקורמים עור וגידים לנגד עינינו על בסיס קבוע.

Baner-Smm

לשם המחשה, לאחרונה השיקה פייסבוק את מערכת ה-LIVE שמאפשרת לכל מי שחפץ בכך להעביר את המתרחש בסביבתו באמצעות שידור וידאו חי בפייסבוק שאליו רשאים להצטרף בכל רגע נתון גולשים אחרים שאף יכולים להגיב לנעשה בזמן אמת.

מנהל מדיה חברתית שמבין את הפוטנציאל הגלום בוויראליות של הפיצ'ר החדש – שידורים חיים בפייסבוק –  יקדים לעשות בו שימוש ולייצר למותג שלו יתרון יחסי בטרם המתחרים שלו יפנו לאותו הכיוון.

מעבר לכך, מנהל המדיה החברתית הוא אדם שחייב לנסות ולהגדיל ראש בנסיבות המחייבות את הפתרון הקצת יות מורכב ולא בהכרח את זה הצפוי.

נמחיש באמצעות דוגמה: אחד מתחומי האחריות המשמעותיים ביותר של מנהל המדיה החברתית הוא תחום ניהול משברים והמוניטין.

ניהול משברים תקשורתיים

מתוקף תפקידו, חייב מנהל המדיה החברתית להעניק מענה ללקוחות המעלים תלונות על המותג ברשת – ובפרט בעמוד הפייסבוק של המותג המהווה סוג של חלון ראווה חשוב מאין כמוהו.

אם כן, נניח שזה עתה נתקלתם בתלונה קשה בעמוד הפייסבוק של המותג אותו אתם מייצגים.

במקרה כזה, לצד המענה המיידי שיהיה עליכם להעניק למתלונן בזירה הדיגיטלית, מומלץ מאוד להגדיל ראש ולהודיע למנהל שירות שימור הלקוחות בארגון שלכם על התלונה שנכתבה,
בכדי שיהיה ביכולתו ליצור עם הלקוח קשר טלפוני – ולהסדיר את הסוגיה שעל הפרק.

חלק גדול ממנהלי המדיה החברתית היו מנהלים את המשבר אך ורק באופן מקוון – אך מנהל המדיה החברתית שמבין את נפיצותה ועדינותה של הסיטואציה יגדיל לעשות ויערב גם את גורמי האופליין הרלוונטיים.

רגע לפני סיום, כדאי לנפץ מיתוס הקשור לתכונות שמאפיינות את מנהל המדיה החברתית בעידן המודרני:

רבים נוטים לחשוב כי היצירתיות יוצאת הדופן היא בבחינת תנאי סף במשרות מסוג זה,
אלא שבפועל הניסיון מלמד כי היצירתיות היא מיומנות נרכשת שניתן ללמוד ולשכלל עם הזמן.

במילים אחרות, גם אם אף פעם לא הגדרתם את עצמכם כיצירתיים במיוחד – אין הדבר אומר שמקומכם אינו בתחום.

במידה ואתם מעוניינים להתמקצע בתחום תוכלו לקבל מידע נוסף על קורס מקיף בתחום –  קורס מנהלי מדיה חברתית

כותב המאמר: 

יורי גנקין – המנהל המקצועי  של המכללה לניו-מדיה, מרצה במכללה בתחום אסטרטגיה למדיה חברתית

Yuri Gankin

 

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה