חזרה לבלוג

קניית מדיה ברשת ו – Real Time Bidding

אלו שעוסקים בניהול שיווק ופרסום באינטרנט, כמו גם אלו המבקשים להתמקצע בקידום האתר שלהם באינטרנט, נתקלים כיום יותר ויותר במונחים מקצועיים שונים ומשונים. שניים חשובים ומשמעותיים ממונחים אלו, כאשר הם קשורים אחד לשני אך גם עומדים בנפרד, הם קניית מדיה (Media Buying) ו-RTB (Real Time Bidding / תמחור פרסום בזמן אמת). ננסה לתת לכם כאן סקירה כללית ושימושית לגבי מה זה בכלל קניית מדיה ותמחור פרסום בזמן אמת – הישארו איתנו כי זה יכול להשתלם לכם ולאתרים אותם אתם מקדמים.

 

 

ההגדרה של קניית מדיה

 

קניית מדיה היא תחום פעילות ותיק בפרסום ושיווק, כאשר יש ממש מומחים של Media Buying וזהו תפקיד מוגדר בסוכנויות וחברות פרסום רבות. ההגדרה הבסיסית של קניינות מדיה באינטרנט היא כזו: הרכישה של "נדל"ן" אינטרנטי במיקומים ומחירים יעילים ומתאימים, כאשר המהות המרכזית של קניית מדיה היא מו"מ על התמחור והמיקום של הפרסומות (מודעות DISPLAY) על מנת להבטיח תוצאות אופטימאליות.

אותו נדל"ן אינטרנטי הם שטחי פרסום באתרים שונים, סוגים שונים של פרסומות שניתן להציג באתרים ובמיקומים השונים וכיוצא באלו – זוהי המדיה שאותה קונים, התוכן שיש להעלות על אותה מדיה הוא פרסומות, תכנים שיווקיים וכן הלאה עם אינספור אפשרויות ודוגמאות.

מה זה אומר בפועל?

 

קניית מדיה מהווה דרך יעילה וזולה יחסית להבאת תנועה לאתרים, "פשוט" רוכשים שטחי פרסום באתרים שונים, מעלים מודעה מעוצבת ורלוונטית – ומחכים לגולשים שיקליקו עליה ויגיעו לאתר הרלבנטי (כמובן שזה לא כזה פשוט וניתן לשכלל זאת לרמת אמנות ממש!). קניית מדיה יכולה להיות באופן יזום מול אתרים שונים ורלבנטיים לאותו אתר שמנסים לקדם ולפרסם – וזהו חלק מהותי ומרכזי בתחום זה – והיא יכולה להיות גם ניהול קמפיין פרסומי ממוקד בגוגל וברשת התוכן שלה – מודעות פרסומיות שיוצגו באתרים שונים הנמצאים ברשת התוכן של גוגל. באופן דומה, קניית מדיה יכולה להיעשות מול אתרים גדולים דוגמת פייסבוק.

מבחינת יעילות כלכלית, הכי יעיל לעבוד ישירות מול האתרים עצמם ולסגור עסקאות ישירות. לפחות בהתחלה, רצוי להתחיל יחסית בקטן ולהתרכז בהמרות איכותיות באתר המקודם עצמו, על פני קמפיין מדיה עצום ומורכב המיועד למיתוג למשל. חשוב לעבוד עם Ad Server חזק ואיכותי – זהו הגורם שינהל את כל המודעות שלכם באתרים ויאפשר מעקב אחר ביצועים, בין היתר. היבטים חשובים נוספים של Media Buying הם לבדוק מה המתחרים עושים ומה עובד עבורם, לבצע מחקר מקיף ויעיל של קהל היעד והאתרים המתאימים ביותר, לקבוע מטרות ברורות שניתן לעקוב אחריהן (מבחינת ביצועים ובעיקר תוצאות) ולהתנהל בשמרנות וביעילות עם התקציב של הקמפיין.

 

Shopping online

 

ההגדרה של RTBReal Time Bidding

 

במובנים רבים, התחום החדש והלוהט של RTB הוא שלב באבולוציה של קניית מדיה באינטרנט. מדובר על דרך חדשה יחסית לנהל את התמחור של קמפיינים פרסומיים ברשת. קניית מדיה בשיטת RTB אינה מחליפה לגמרי את הקניינות "המסורתית", אך יש משווקים ואתרים שעוברים יותר ויותר לטריטוריה החדשה והמרתקת הזו. תמחור מודעות פרסום בזמן אמת (RTB)  מאפשר ממש לנהל קנייה ומכירה של מודעות דיספליי בזמן אמת, ממש ברמת החשיפה הבודדת.

 

השיטה של קניית מדיה במודל Real Time Bidding עובדת כמו בורסה לניירות ערך, כאשר יש גורמים המעוניינים לקנות שטחי פרסום באתרים שונים ויש גורמים המעוניינים למכור שטחי פרסום באתרים. באמצעות אלגוריתמים מורכבים מאוד, המערכות הקיימות מוכרות וקונות אוטומטית – בהתאם להגדרות של המשתמשים כמובן – שטחי פרסום רלוונטיים וחשיפות. מעבר ליכולת לתמחר בזמן אמת ובאופן יעיל מאוד חשיפה של מודעות פרסומת באתרים שונים, RTB מאפשר יעילות גדולה יותר בהגדרת אילו גולשים יראו את המודעה ורק להציג מודעות רלבנטיות לגולשים הרלבנטיים – לפי נתונים התנהגותיים שלהם, נתונים דמוגרפיים וכיוצא באלו. כך שפרסום RTB מציע להגדיל משמעותית את היעילות של פרסום דיספליי ולשפר את ניצול התקציבים.

 

בגלל מודל הפעולה של פרסום RTB, יש על כל שטח פרסום יותר מתחרים והשוק דינמי יותר, כך שרמת הוודאות, מבחינת לקבל את החשיפות הרצויות ובמסגרת הזמנים הרצויה, היא אולי פחותה בהשוואה לקניית מדיה ישירה. אך פרסום RTB מציע באופן כללי עלויות נמוכות יותר, כאשר העלות נמדדת בפועל באמצעות eCPM, ויתרונות תפעוליים רבים להצלחת קמפיינים פרסומיים.

 

השוק של פרסום RTB רק הולך וצומח, אך למרות זאת קניית מדיה ישירה לא נראית כאילו היא הולכת להיעלם. לכן למפרסמים ולבעלי אתרים חשוב בפועל ליישם את שני המודלים באופן יעיל ומקצועי, לנתח ביצועים ותוצאות ולנהל את הקמפיינים שלהם באופן דינמי מאוד.

נשמע מעניין ? קראו עוד על הקורס או הירשמו בלינק הבא.

תיאור הקורס

בשנים האחרונות עבר עולם הפרסום באינטרנט שינוי והתפתחות, ישנן הרבה מאוד חברות אינטרנט שמחפשות אנשים טובים בעלי רקע וידע במקצוע. קורס קניית מדיה הינו קורס מקיף שנותן כלים עיוניים ומעשיים לכניסה לעבודה בחברות השונות והסתגלות מיידית לתפקידים השונים. הקורס הינו רחב וכולל בתוכו הכשרה ייחודית מסוגה לכלל התפקידים הנחשקים בשוק האינטרנט.

היקף הקורס: 60 שעות אקדמיות.

 

נושאים מרכזיים

 

  • תפקידים של campaign manager -ו affiliate manager ,media buyer.
  • שימוש במערכות חשובות כגון Affiliate programs, Ad server, Exchange.
  • דפי נחיתה – הפסיכולוגיה מאחורי דפי נחיתה מצליחים, עיצוב וקריאייטיב, incentive / non incentive traffic, הטמעת פיקסלים בדפי נחיתה למעקב המרה ותנועה.
  • ניתוחים ואופטימיזציה של קמפיינים.
  • יצירת תנועה באמצעות רשת המדיה של גוגל ובאמצעות רשת הפרסום של פייסבוק.
  • RTB – Real Time Bidding -ו Ad Networks פרסום רשתות באמצעות מדיה קנייה.
  • שימוש באנרים – להכיר סוגים וגדלים, מיקומים, להתאים תוכן באנרים לתוכן עמודים, להבין מהו שיווק שותפים – מהו אפיליייט, סוגי אפיליייטס, איתור גיוס מו"מ וחישוב עמלות, בניית תקציב
  • מכירות ושימור לקוחות – לבנות משפך מכירות אולטימטיבי, לגייס מפרסמים , לבצע שימור לקוחות
  • באמצעות ניוזלטר, להשתמש באסטרטגיות מחיר/התמחרות/בונוס לשימור לקוח/הגדלת נתח לקוח.
  • קופי דיגיטל לבאנרים ולאן מוביל הבאנר שלנו ותוכנית עבודה, ניהול הקשר מול המשווקים, יצירת כלי עזר וקריאטיב למשווקים.

 

 

איפה אוכל לעבוד?

סוגי חברות: תפקידים:
רשתות פרסום און ליין קניין מדיה, מנהל מדיה, מנהל קמפיינים, מנהל מכירות
פורקס וחברות משחקים שיווק שותפים, מנהל שותפים, רכש מדיה, מכירות
רשתות שותפים רכש מדיה, מנהל מדיה, מנהל קמפיינים, מכירות
משרדי פרסום קניין מדיה, מנהל מדיה, מנהל קמפיינים אונליין
מפרסמים ומפיצים מנהל שטחי פרסום, מנהל קמפיינים, מכירות

 

למי מיועד הקורס

  • לאנשים המעוניינים לרכוש מקצוע מבוקש בתחום האינטרנט.
  • לאנשים המעוניינים לעשות הסבת מקצוע ועומדים בדרישות הקדם.
  • לבעלי רצון ומוטיבציה להשתלב בחברות פרסום באינטרנט.

 

דרישות קבלה

  •  אוריינטציה אינטרנטית וטכנולוגית.
  •  יכולות מכירה ומו"מ.
  •  הבנה בסיסית של עולם האינטרנט/ ניסיון רלוונטי.
  •  אנגלית ברמה גבוהה (קריאה, כתיבה, דיבור).
  •  הכרה של מערכות אופיס ואקסל במיוחד.
  •  יכולות אנליטיות בסיסיות.

 

אהבתם? נשמח לשיתוף או לייק למאמר

 

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה