חזרה לבלוג

איך לשמר עובדים בענף הדיגיטל?

אם יש ענף שעובדיו זקוקים יותר מכולם לרענון מקצועי והעשרה – הרי שמדובר בענף השיווק הדיגיטלי. למה כדאי לכל ארגון לחשוב היטב לפני שהוא מגייס עובד חדש?



הנכס הגדול ביותר של כל ארגון, בכל תחום, בכל מקום ובכל זמן – הוא מצבת העובדים שלו. הרבה לפני המוצר או השירות, היחס ללקוחות או הפרסומת הנוצצת. הארגונים המצליחים בעולם מבינים היטב שככל שהסביבה העסקית הופכת תחרותית יותר, כך גדל הצורך בהכשרה והעשרה של כוח האדם בארגון. למעשה, מחקרים שנערכו בתחום התעסוקה מצאו כי ארגונים שהשקיעו בתוכניות פיתוח והעשרה לעובדים, ראו עליה חדה בשורת הרווח בסוף השנה.

ואולם, אם יש ענף שעובדיו זקוקים יותר מכולם לרענון מקצועי והעשרה – הרי שמדובר בענף השיווק הדיגיטלי. כלי הפרסום והמדידה מתעדכנים באופן תדיר, ההכרח להיות יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסה והתחלופה התעסוקתית הגבוהה – כל אלה מובילים את מחלקות ההון האנושי לשריין מקומות בקורסי רענון מקצועי וסדנאות העשרה לעובדים הרלוונטיים. מי שעדיין לא הפנים שמדובר במהלך שמחזק את חוסנו של הארגון ומשמש כמנוע צמיחה לכל דבר, הנה 5 סיבות שיגרמו לו לשמור מקום בקורס הקרוב.


1. כי הרבה יותר יקר לגייס עובדים חדשים


150% מהשכר השנתי. זהו שיעור הפער בעלות של העשרה והכשרה עובדים לבין גיוס עובד חדש. תעשיית ההיי טק לדוגמה, שאמנם ידועה ביכולתה לייצר משכורות עתק, מתמודדת כבר שנים עם נטישת עובדים שמחפשים רק להגדיל את תלוש השכר שלהם אצל המתחרות. איך שלא מסובבים את זה – מדובר בהמון כסף שיכול לייצר עוד מנועי רווח לארגון. בנוסף, עובדים הרואים אופק עתידי ואפשרות לצמיחה וקידום בתפקיד, לא ימהרו לעזוב כל כך מהר.



2. כי זה משפר את היכולת לאמץ טכנולוגיות חדשות


הנוף העסקי המשתנה במהירות והחרפת התחרות מחייבים בין השאר, את הארגונים לאמץ טכנולוגיות חדשות כדי לייעל את כוח העבודה. בדיוק בשביל זה קיימים קורסי העשרה מקצועית – לצייד את העובדים הרלוונטיים בידע ומיומנויות עדכניות שיוכלו להזניק את פני הארגון קדימה ולהישאר תחרותי בכל זמן.


3. כי זה משפר את תדמית הארגון מבחוץ


היכולת לשמר את התחרותיות ולשפר את הידע המקצועי לאורך זמן – ראויה לציון בפני עצמה. ארגונים שרכשו לעצמם שם של מובילים בתחומם מבינים שהעשרת העובדים היא לא רק כלי אסטרטגי חשוב מבפנים, אלא גם שומר על תדמית הארגון מבחוץ ומושך אליו כשרונות ותשומת לב של המתחרים והלקוחות.


4. כי זה משפר את שביעות הרצון של העובדים


כל מנכ"ל שיודע לחשב את עלות השכר של כל עובד, מבין היטב שעובד מרוצה תורם יותר. ואיך גורמים לעובדים להיות מרוצים יותר? נותנים לו ביטחון תעסוקתי ומגביהים לו את המורל. נסו זאת בעצמכם: שלחו את העובדים שלכם לקורס העשרה והטילו עליהם אחריות חדשה, והופ – קיבלתם חברה של ענקים.


5. כי זה מפחית את שיעור הטעויות


טעות, יודעים כולם, היא לעולם חוזרת. אבל אצל עובדים מיומנים ומלומדים – היא חוזרת הרבה פחות. עובדים שהשתתפו בקורסי העשרה מקצועית רכשו מיומנות וניסיון וכושר הייצור שלהם גבוה. בנוסף, הם יכולים להדריך את שאר העובדים בארגון ולהגדיל את כושר הפריון. מה גם שאין ממש צורך לפקח עליהם באופן צמוד. כן, זה אומר שהחיסכון הכלכלי כאן מגיע מכל הכיוונים.


 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן