חזרה לבלוג

האסטרטגיה מאחורי המסר – 6 אסטרטגיות תוכן שיווקי מניע

אחד הצעדים הראשונים והמשמעותיים ביצירת קמפיין שיווקי הוא בחירת המסרים השיווקיים בהם תשתמשו – מה תגידו לקהל שלכם שיגרום לו להכיר את המותג, לאהוב אותו ולרכוש את השירות או המוצר שלכם. המסר חייב להיות בהיר ומותאם לקהל היעד, אבל איך בוחרים אותו? 

 

בעולמות הפרסום ישנם 6 אסטרטגיות מסרים נפוצות: פניה לרגש , הצעת ערך (USP), קידום כללי לקטגוריה, מיצוב יחסי לשוק, יצירת אישיות למותג, תפיסת זכות ראשונים. ננסה לבחון לבחון ולדייק את האסטרטגיות השונות:

 

1. פנייה לרגש 

פנייה לרגש היא דרך מצוינת לעודד מכירה. מסר שיווקי הפונה לרגש יגרום לקהל היעד לחוש חיבור רגשי למוצר או למותג וישפיע באופן מהותי על קבלת ההחלטות שלהם. מחקרים הוכיחו, שמודעות עם מסרים מרגשים מעלות לא רק מעורבות ושיתופים, אלא גם מכירות בפועל. היכנסו לקרוא עוד על שימוש במסרים שיווקיים הפונים לרגש כאן.

 

2. הצעת ערך (USP)

 בשימוש באסטרטגיה זו נבחר להתמקד בערכים היחודיים של השירות או המוצר שלנו. מה מבדל אותו מאחרים בשוק? בדרך ליצירת הצעת הערך של המותג שלנו, נרצה לוודא שאנחנו עונים על השאלות הבאות: 

 

  • מה ה"למה" שמניע את הארגון להציע אותו? 
  • מה ה"למה" שיניע את הלקוח לרכוש אותו? 
  • מה מציעים המתחרים ולמה דווקא המוצר שלנו?

 

כדי להכיר טוב יותר את הצעת הערך וה-"למה" שלכם, היכנסו להרצאת ה-TED של סיימון סינק 

 

3. קידום כללי לקטגוריה

בדיוק כמו שזה נשמע, אסטרטגיה של קידום כללי לקטגוריה תקדם את המסר הכללי של צורך בסוג המוצר או השירות. כך למשל נוכל לבחור לקדם את הצורך בשימוש במסכות פה להגנה מקורונה באופן כללי ולא את המסכות מסוג ספציפי שהמותג שלנו מציע. חשוב לשים לב שבחירה באסטרטגיה זו משמעותה השקעת משאבים שיווקיים לטובת הקטגוריה כולה ולא רק המותג שלנו.

 

4. מיצוב יחסי לשוק

בחירה באסטרטגיה זו תאפשר לנו להדגיש במה המוצר או השירות שלנו טוב יותר מהמתחרים. בבניית המסר השיווקי נרצה להדגיש אילו מאפיינים שונים יש במוצר שלנו ונספק מידע על היתרונות שלו.

 

5. יצירת אישיות למותג

זוהי דרך מצויינת ליצור חיבור פסיכולוגי בין קהל היעד למותג שלנו. בשימוש באסטרטגיית מסרים זו ניצור חיבור של "אישיות" למותג ולאו דווקא נתמקד במכירת מוצר או שירות ספציפי. ביצירת אישיות המותג נכלול את פלטת צבעי הלוגו והמותג, והניצור עקביות וחזרתיות בחומרים השיווקיים  מאחר ויש לה השפעה משמעותית על הדרך בה הקהל יתפוס אותו.

 

6. תפיסת זכות ראשונים

"כל הקודם זוכה" או בעולם המסרים השיווקיים, מי שמצהיר שהיה ראשון בתחום, זוכה. בחירה באסטרטגיה זו חייבת להיעשות לאחר שנוודא שאנחנו אכן הראשונים – ברמת המוצר או השירות וברמת המסר השיווקי. 

 

 

השלב הבא לאחר בחירת המסר השיווקי הוא בחירת ערוצי ההפצה המתאימים והאפקטיבים למותג.

 

הכותבת היא רוית שטרן גינת, סמנכ"ל לקוחות בויראלי – סוכנות פרסום בדיגיטל

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן