חזרה לבלוג

כל אתר מלמיליאן: איך לגרום לאתר המכירות לזנק בתקופת הקורונה

הרגלי הקניה ברשת השתנו לחלוטין ולא נשארו רק נחלתם של דור ה-Y וה-Z. איך מוודאים שהזינוק במכירות המקוונות לא יביא עמו יותר נזק מתועלת? 5 המלצות שכל בעל אתר חייב להפנים

 

השפעותיה של מגפת הקורונה על הכלכלה העולמית טרם התבררו לגמרי – אבל כבר עתה אפשר לומר שלא הכל שחור. לצד המשברים שחוו תעשיות רבות בלטה לטובה תעשיית האי-קומרס שגזרה קופון שמן במיוחד. סגרים? בידודים? סגירת גבולות? אם שואלים את ענף מצלמות האינטרנט – הקורונה היא בכלל הזדמנות צמיחה של פעם בחיים. בשנת 2020 נרשם זינוק של 500% בכל חודש במכירת מצלמות אינטרנטיות וכמובן שלא מדובר בענף היחיד.

תעשיות ההגיינה, המזון, ציוד הספורט רשמו אף הן זינוק של אלפי אחוזים במכירת מוצרים באמצעות הרשת וזה עוד לפני שמדברים על דרופשיפינג ושאר פעלולי רכישה אחרים שהפכו פופולאריים בשנתיים האחרונות. המשוואה ידועה: מרכזי הקניות סגורים = אין ברירה אלא לרכוש ברשת. ואולם, נראה שמדובר בהרבה יותר מזה. הרגלי הקניה השתנו לחלוטין ולא נשארו רק נחלתם של דור ה-Y וה-Z. גם אוכלוסיות בוגרות יותר הבינו שאפשר להקליק על כמה כפתורים ולקבל את החבילה ישירות אל מפתן הדלת.

לפי נתוני ה-OECD, שיעור העסקאות שהתבצעו ברחבי העולם באמצעות הרשת עלה ב-2020 ל-17% לעומת 14% ב-2019. מדובר בנתון שמשקף זינוק של עשרות אחוזים בפילוג לפי מדינות, אבל כזה שיכול לגרום נזק – אם לא נערכים לזינוק בצורה הנכונה. לא מעט ארגונים נאלצו להתמודד עם שיבושים בשרשרת האספקה, אי יכולת לספק מענה לשירות לקוחות, מחסור בכוח אדם וזה עוד לפני הזינוק בהשקעה בשיווק ופרסום. אז איך מוודאים שהזינוק במכירות המקוונות לא יביא עמו יותר נזק מתועלת? הנה כמה המלצות שכל בעל אתר חייב להפנים. 

 

הקפידו על שירות מותאם לכל הערוצים

החנות האינטרנטית, ערוצי הסושיאל, הדואר האלקטרוני, האפליקציות וכל ערוץ בו אתם משווקים חייב לתת מענה ייעודי ללקוחות הפועלים דרכו. מצב בו לארגון אין יכולת לספק מענה מהיר וענייני בכל אחד מהערוצים – הוא מסוכן ועלול לייצר חוויה שלילית ללקוחות.

אל תעצרו את פעולות השיווק והפרסום

בין אם הארגון שלכם חווה זינוק במכירות (מוצרי מזון, הלבשה, מוצרים לבית) ובין אם האטה (מוצרי תיירות, תכשיטים, קולנוע) – אל תעצרו את פעולות השיווק. אפשר וצריך למקד, לחדד, לשפר ולשנות מסרים, אבל הזכירות חייבת להישאר. כן, בסוף המגפה תדעך ורק החזקים יישארו בשטח. 

 

הגדילו את מערך הספקים

לא משנה ממי אתם קונים את הסחורה שלכם – דאגו שהוא לא יהיה לבד. בתחילת המגפה נוצר עמוס משתק על יצרני מזון והגיינה ולא מעט קמעונאים נאלצו לחכות זמן רב לסחורה או לשלם בעדה הרבה יותר. שגרת המגפה כרגע מאפשרת נגישות ליצרנים חדשים וכדאי לנצל את הזמן כדי לבנות מערכי סחר חדשים. 

 

בצעו סקרי לקוחות

הלקוחות שלכם הם מקור הידע הגדול ביותר שקיים ומומלץ מאוד להפוך אותו למשאב בלתי נדלה. סקרי לקוחות מקוונים שבודקים את חוויית הקניה שלהם באתר, ניטור השיחות הרלוונטיות במדיה החברתית ושמירה על דיאלוג פורה ומפרה מולם – בהחלט יעניקו תמונת מצב אמיתית על המתרחש בארגון רגע אחרי שהעסקה נסלקה.

 

טפלו באתר שלכם

כן, גם בשיא הביקוש – אין זמן טוב יותר מלשדרג את אתר המכירות שלכם. יש לכם תמריץ ללקוחות חדשים? משלוח חינם? מלאי חדש של מוצר מבוקש? כל אלה חייבים להיות בפרונט רגע אחרי שהקצתם שטח אחסון גדול יותר ווידאתם שמהירות הגלישה באתר לא נפגעה מהגדלת התנועה. 

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן