חזרה לבלוג

מבוא לאנליטיקס 4 ומערכת הדוחות שלה

GA4 היא הגרסה העדכנית ביותר של Google Analytics. המערכת נבנתה מהיסוד כדי להתמקד במתן תובנות שימושיות המאפשרות למידה עצמאית של מבול הנתונים שנכס דיגיטלי מספק. בסופו של דבר GA4 תחליף את הגרסה הנוכחית של Google Analytics (יוניברסל) למרות שאין שום אינדיקציה שגוגל עומדת לבטל את המערכת הוותיקה והאהובה (עליי!). 

GA4 שוחררה באוקטובר 2020 וכיום היא גרסת ברירת המחדל של GA עבור נכסים חדשים. עדיין ניתן להקים נכס UA לעת עתה, אך סביר להניח שזה לא יישאר אפשרי לאורך זמן. ההצעה שלי היא תמיד להקים את שתי המערכות לכל נכס דיגיטלי.  ל- GA4 מספר תכונות ייחודיות השונות מאלה של Universal. הדבר נובע בעיקר מצורת חשיבה שונה בעקבות שינויים בהרגלים שלנו כבני אדם ברשת. בזכות הנתונים שקיבלנו לאורך השנים על התנהגויות גולשים, אפשר היום למדוד צורות נוספות של מעורבות שגוגל לקחה בחשבון במערכת החדשה יחסית. GA4 מיועדת גם למשווקים שרוצים לשלב נתונים מנכסים מרובים כגון אתרים או אפליקציות לנייד. מעקב אחר משתמשים במספר נכסים היה מאתגר במיוחד כאשר ניסו לייחס הכנסות למספר נקודות מגע במסעות הלקוח.

על פי הודעת ההשקה, ל- GA4 "יש לימוד מכונה שמסוגל להציג באופן אוטומטי תובנות מועילות שנותנות הבנה מלאה של הלקוחות שלך במכשירים ופלטפורמות".

תובנות אלה מוצגות בממשק הניתוח, ולעתים קרובות כוללות פרטים שלא היינו שמים לב אליהם בלמידה אנושית. לדוגמא, השוואות אוטומטיות בין תקופות זמן ("השבוע לעומת השבוע שעבר"), וחריגות ("משתמשים מניו יורק, גבוהים ב -125% מהצפוי השבוע"), יכולות לסייע למשווקים לזהות ולפעול על פי מגמות בצורה מהירה יותר. התכונות האלו יעבדו טוב יותר כאשר GA4 תאסוף יותר נתונים בפרקי זמן ארוכים יותר. כל משווק טוב יודע שעבודה טובה משתלמת יותר לאורך זמן, וגם פה הסבלנות והלמידה של המערכת חיוניים להצלחה.

הנחת המוצא של 4 (אני חושב שלומר פשוט 4, צריך להספיק למשווקים כדי להבין על מה מדברים), היא שלכל לקוח יש דפוס רכישה  דומה, מעורבות דומה, ואפילו הרגלי קריאה ברשת. היררכיית הדוחות שלהם תואמת את הדפוס הזה, עם דוחות שנבנו מראש לכל שלב במסע הלקוח. הדבר אמור להקל על מציאת נתונים וטיפול בבעיות ביצועים בכל שלב של מחזור חיי הלקוח.

עם הציפייה יש כמה נקודות שעדיין לא קיימות במערכת. לדוגמא: GA4 לא יכולה לגשת לנתונים היסטוריים – נכס חדש של Google Analytics 4 מתחיל לאסוף נתונים באופן מיידי אך אינו מייבא נתונים היסטוריים מ- Universal Analytics. אני מקווה שהתכונה הזו תגיע מתישהו. עד אז, GA4 תהיה מוגבלת מאוד בלמידה של אתרים גדולים בעלי היסטוריה משמעותית. בנוסף, דיווחים רבים שאנו מסתמכים עליהם ב- Universal Analytics פשוט עדיין אינם קיימים ב- GA4. ברור שגוגל בונה על שימוש בלעדי ב- GA4 אך כאמור, אל תוותרו עדיין על Universal Analytics. 

אחד הכלים המשמעותיים באנליטיקס החדש הוא סביבת האנליזה – חלום של כל איש דאטה, שגוגל הצליחה להטמיע בתוך המערכת, שהרבה פעמים אנחנו לוקחים כמובן מאליו את העובדה שהיא חינמית. 

לאחר הכניסה לדשבורד תראו חלוקה טבלאית לשלוש עמודות: המשתנים, הגדרות הטאב, וכמובן התוצר – הדוח המופק מהנתונים אותם ביקשתם. 

אנליטיקס 4

 

בעמודה הראשונה תוכלו לבחור את תקופת הזמן הרצויה; סגמנטים שונים שאפשר כמובן להתאים ברמה האישית – החל ממידע שמבוסס יוזר ועד מידע מבוסס פלטפורמה, מיקום וכו', עם החיתוכים הרצויים. החלק הבא בעמודה הוא הDIMENSIONS (באנליטיקס דימנשן, הכוונה לפרמטר שמתאר משהו מסויים שאינו כמותי) ואחריו הMETRICS (פרמטרים כמותיים).

 

אנליטיקס

 

בחלק הבא ניתן לבנות את נראות הדוח, שבחלקו יכול להציג נתונים בצורה מרשימה גם ללקוחות קצה ובעלי עסקים שלא שוחים בתחום, ובחלק מהתצוגות נותן תובנות חשובות לאנשי מקצוע גם בחיתוכים שהיה קשה יותר לחשוב עליהם או למצוא אותם ביוניברסל. 

אנליטיקס 4

לפני שנצלול, במאמרים הבאים, לכל רכיב בדוח, ההמלצה שלי היא לשחק עם האפשרויות באתרים שיש לכם מספיק היסטוריה לקבל מהם נתונים. מספר הפעמים שתגידו "וואו" יחבר אתכם מהר יותר מכל מאמר לאנליטיקס 4. 

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן