חזרה לבלוג

מדריך לפתיחת דף עסקי בפייסבוק

אם יש לכם עסק ועדיין לא פתחתם עבורו דף עסקי בפייסבוק, זה בדיוק הזמן לעשות כן. עסק ללא דף עסקי בפייסבוק משול לסוחר ללא חנות, כלומר, יש לכם שירות ו/או מוצר אבל מעטים האנשים הנחשפים אליו.

היות ופייסבוק מונה מעל לחמישה מיליון משתמשים ישראלים רשומים, עצם הנראות של בית העסק שלכם בפייסבוק חשוב והכרחי על מנת להגיע לקהל יעד רחב ורלוונטי מאוד. אם אתם לא מעוניינים שהעסק שלכם לא יישאר מאחור בעידן הפייסבוק, להלן מדריך מעשי לפתיחת חשבון פייסבוק עסקי צעד אחר צעד.

1. הגדרת עמוד עסקי בפייסבוק

על מנת לפתוח דף עסקי בפייסבוק יש לגשת לחץ שבסרגל העליון הכחול מימין לסימן השאלה , בדף הפרטי שלכם וללחוץ על Create a page"" או בעברית "צור עמוד".

ההגדרה הראשונית של כל עמוד עסקי בפייסבוק היא סוג בית העסק. בפייסבוק קיימים שישה סוגים עיקריים של דף פייסבוק עסקי: מותג או מוצר (Brand or Product), חברה, ארגון או מוסד (Company, Organization or Institution), עסקי מקומי או מקום (Local Business or Place), קהילה או מטרה (Cause or Community), בידור (Entertainment) ו – אומן, להקה או דמות ציבורית (Artist, Band or Public Figure).

אחרי שנבחר סוג בית העסק מבין השישה, יש להכניס את פרטי העסק ואת הקטגוריה אליו הוא שייך (עריכת דין, בית דפוס, סוכנות פרסום וכו'). רוב בעלי העסקים מגדירים את הדף שלהם כעסק מקומי או מקום ולכן הסעיפים הבאים מבוססים על דוגמא זו.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק↓

פתיחת דף עסקי בפייסבוק תוך בחירה ראשונה מהקטגוריות של פייסבוק. ברוב המקרים הבחירה תהיה של עסק מקומי או מקום

2. בניית שלד הדף העסקי

השלב השני בתהליך הקמת דף פייסבוק עסקי הוא הכנסת תמונת פרופיל ראשית, בדומה לדף הפרטי שלכם. כמובן שניתן לדלג על שלב זה, אך דף עסקי ללא תמונה נראה לא מקצועי ולא שיווקי. תמונת הפרופיל תהיה ייצוגית וקשורה לבית העסק שלכם. התמונה יכולה להיות לוגו של העסק או תמונה ייצוגית שלכם כבעלי העסק.

לאחר שנבחרה תמונת הפרופיל מומלץ להעלות גם תמונת נושא, בדיוק כמו בדף הפרטי רק שכאן התמונות שעולות משקפות את בית העסק ועל כן מומלץ להעלות תמונות מקוריות של בית העסק שצולמו באיכות גבוהה ומקצועית משום שעסק שמעלה תמונות שצולמו מטושטש, מרוח, לא במידות הנכונות וכו' משדר חוסר מקצועיות ואף חובבנות. אם בכל זאת אין תמונות מקוריות להצגה, ניתן לרכוש תמונות באינטרנט או להוריד תמונות שאין עליהן זכויות יוצרים. (וחשוב מאוד לוודא זאת על מנת להימנע מתביעות מיותרות). גם כאשר מספקים תמונה מהרשת חשוב שתהיה איכותית מאוד ומותאמת לגודל תמונת הנושא והפרופיל. תמונה שאינה מותאמת לגודל במקורה ועוברת התאמה מלאכותית, תיראה מאוד לא טוב בדף העסקי שלכם.

הגדרת תמונת פרופיל בעת פתיחת דף עסקי בפייסבוק↓

הגדרת תמונת פרופיל (גודל מומלץ 800×800 פיקסל) והגדרת תמונת קאבר ראשית (גודל מומלץ 1650×630פיקסל)

3. הזמנת חברים והוספת אלמנטים

פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק תמיד מושתתת על דף אישי ולכן, בשלב הזה ניתן ומומלץ להזמין את החברים שלכם בדף האישי להיחשף לדף העסקי ואף לסמן את הלייקים הראשונים של העמוד. בשלב הזה ניתן כבר לכתוב את הפוסט הראשון בדף העסקי. מעבר לכך, בראש הדף יופיעו טיפים שיסייעו להגדיר את הדף בצורה מדוייקת ומקצועית יותר.

טיפים כגון: שעות פתיחה, כפתורי הנעה לפעולה שונים (צור קשר, קנה עכשיו, התקשר וכו'), יצירת שם ידידותי וקליט שישמש את כתובת העמוד הישירה בפייסבוק. יצירת שם ידידותי מאוד טובה כאשר שולחים את כתובת הדף ישירות ללקוח פוטנציאלי. שם ידידותי וקצר, המשקף בו את שם העסק נראה טוב ומקצועי יותר משם ארוך וכתובת מסורבלת.

הגדרות ראשוניות נוספות בזמן פתיחת דף עסקי בפייסבוק↓

השלב הבא בפתיחת דף עסקי בפייסבוק הוא תיאור אודות קצר ושם משתמש ידידותי לדף העסקי כדוגמת @NMCO

אולי יעניין אותך ללמוד מקצוע מבוקש לפרסום ממומן בדף העסקי שלך?

הכשרת ניהול קמפיין פרסום ממומן (PPC)

בהכשרה תלמדו לנהל קמפיינים  ממונים ב Google AdWords, Facebook Ads, Google Analytics ופלטפורמות נוספות.

4. הגדרת ההיררכיה של הדף העסקי

כאשר פותחים פייסבוק עסקי מגיעים לשלב שבו מוצגות לצד הדף מספר לשוניות (אם הפייסבוק מוגדר בעברית אז הן יופיעו בצד הימני של המסך ואם באנגלית אז בצד השמאלי של המסך). בלשוניות אלה של הדף העסקי בפייסבוק מומלץ להכניס את כל אותם הפרטים שלא הוכנסו קודם לכן, ואלה הם:

שירותים – אילו שירותים מציע בית העסק שלכם.

ביקורות – כל המרבה הרי זה משובח. ביקורות אלה ניתן לראות רק אם אנשים שהגיעו לדף העסקי שלכם סימנו כמה כוכבים לדעתם מגיע לכם על השירות או המוצר ו/או כתבו ביקורת בדף. לכם לצורך העניין אין נגיעה ישירה בכך.

חנות – אם העסק שלכם מוכר מוצרים מסויימים, יש באפשרותכם להקים מן מיני חנות בפייסבוק ולמכור בה את מוצריכם ישירות מדף הפייסבוק.

הצעות – מבצעים, הוזלות, הנחות וכו'. כל הצעה העולה ברוחכם שיכולה למשוך עוד ועוד קהל יעד.

תמונות – הוספה של תמונות לדף העסקי וגם כאן, כל המרבה הרי זה משובח, משום שבעידן הדיגיטל לוויזואליות יש משקל כבד מאוד בשיווק כל בית עסק.

הגדרות עיקריות בתוך דף עסקי בפייסבוק↓

פנאל הגדרות של הדף העסקי, ניתן לשלוט על כל נושא חשוב בדף העסקי כאשר אחת ההגדרות הראשוניות היא הנראות וסוג התבנית של הדף העסקי. פשוט היכנסו לעריכת דף

וידאו – בדומה לתמונות, רק שכאן מומלץ מאוד להעלות סרטוני וידאו קצרים יחסית ולא כבדים, גם מפני שלגולשים כיום אין סבלנות לראות סרטוני שיווק ארוכים אלא מסר אחד קצר וברור וגם משום שהעלאת קבצי וידאו בפייסבוק מוגבלת במקום ובמשקל.

פוסטים – כמובן, כמו בדף האישי שלכם, כל מה שתכתבו ותפרסמו יופיע בלשונית הפוסטים ובקיר הראשי של הדף שלכם.

אירועים – אם יש לכם איזשהו אירוע שתרצו לפרסם בדף הפייסבוק העסקי שלכם, זה בדיוק המקום לעשות זאת.

אודות – ספרו על בית העסק בהרחבה. לא צריך מגילה אבל מידע מספיק רלוונטי שייתן לקהל היעד את כל האינפורמציה שלכם כבעלי בית העסק או העסק עצמו.

קהילה – מי עשה לדף העסקי שלכם לייק, כמה עוקבים יש לדף העסקי שלכם וכו'. לשונית זו היא לידיעה בלבד ולכם כבעלי הדף אין שליטה על הנתון הזה שמתעדכן מעת לעת בהתאם לרמת החשיפה של הדף בפייסבוק.

התראות – בסרגל העליון הלבן, הכפתור האמצעי נקרא "התראות". כאן תוכלו להגדיר מתי לקבל התראות על הדף העסקי, האם כאשר יש לייק חדש על העמוד, תגובה חדשה על פוסט, שיתופים ועוד.

כלי הפרסום – זאת לשונית הסטטיסטיקה שלכם, בה תוכלו לראות מי צפה באילו פוסטים שלכם, כמה תגובות היו על כל פוסט והשוואת החשיפות בין הפוסטים השונים שפרסמתם באופן שוטף ואורגני בדף העסקי שלכם.

הגדרות נראות של הדף העסקי בפייסבוק↓

לאחר שלוחצים על עריכת דף ניתן להגדיר את התבנית המתאימה (במידה ואתם מוכרים מוצר פיזי שנו את התבנית לחנות),

בנוסף תוכלו כאן להוסיף ולשנות את התפריט צד בדף הפייסבוק. להזכירכם כי התפריט בנייד מופיע כסרגל מתחת לתמונת הקאבר

איך לקדם דף עסקי בפייסבוק

קידום הדף העסקי בפייסבוק נעשה בשני אופנים: האחד באופן טבעי, דרך קבוצות בעלות עניין או יחס מסויים לבית העסק (זה יכול להיות לפי תחומי עניין, פילוח איזור, גילאים וכו'). פרסום זה הינו מוגבל יחסית בעיקר לאור העובד שפייסבוק מצמצמת אט אט את כמות החשיפה של כל פרסום בקבוצות השונות על מנת למשוך את העסקים לפרסם באופן השני שהוא ממומן. נושא הפרסום בפייסבוק נידון באופן מורחב במאמר הנוסף המיועד לכך. באפשרותכם לרכוש ידע מקצועי במכללה לניו מדיה בנושא פרסום ממומן בפייסבוק ולקדם את הדף העסקי שלכם.

עד כאן, על קצה המזלג המדריך שלנו  בנושא פתיחת דף עסקי בפייסבוק. מעוניינים לנהל את דף הפייסבוק העסקי שלכם בצורה מקצועית ולקדם אותו באופן יעיל ורווחי? צרו קשר ובואו ללמוד את רזי הקידום בפייסבוק במכללה לניו מדיה.

מעוניינים ללמוד קורס מקצועי בפייסבוק?

הכשרת מנהלי מדיה חברתית

בהכשרה תלמדו לנהל תוכן וקהילות עסקיות לצד קמפיינים אורגניים וממומנים ברשתות החברתיות המובילות

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן