חזרה לבלוג

משבר הקורונה: זמן לפיתוח קריירה חדשה?

להתחיל עוד כתבה ולדבר על המגפה ששינתה את חיינו מקצה לקצה זה בטוח רעיון טוב כדי למשוך את תשומת הלב שלכם לקריאה, אבל הפעם ארצה לעשות משהו שונה. בכתבה הזאת אראה לכם כיצד אתם ואתן תוכלו להשתלב בעולם הדיגיטל ללא קשר למה שעשיתם לפני הקורונה.

המשבר הבריאותי והכלכלי הוביל לשתי בעיות (שבהמשך יהפכו להזדמנויות) משמעותיות:

  1. עסקים שנסגרו או לא יודעים כיצד להתנהל בעולם הדיגיטלי
  2. אנשים שפוטרו או יצאו לחל"ת ונשארו בלי מקצוע

בכתבה זו אדבר על ההזדמנות שעומדות בפניכם, בין אם אתם עסק שזקוק לתמיכה דיגיטלית, ובין אם אתם מחפשים לרכוש מקצוע חדש.

אנשים שפוטרו או יצאו לחל"ת ונשארו בלי מקצוע

חבר קרוב פוטר ואבא של חברה טובה יצא לחל"ת לאחר למעלה מ-40 שנה בתעשיית ההפקות. למרות שמרחק שנות אור מבדיל ביכולת ובניסיון בין שניהם- לאחד ניסיון בתעשייה מאוד ספציפית ויכולת למידה שנשחקה עם השנים, ולשני חוסר ניסיון והתנהלות עצמאית, שניהם ניצבים בפני האפשרות להתחיל מחדש בעולם הדיגיטל.

בדיגיטל יש מקום לכולם – חוסר ניסיון יכול להתחלף במוטיבציה וסקרנות, וחוסר היכרות עם התחום הוא פער שניתן לגשר עליו בקלות, עקב העובדה שתמיד יש חידושים ועדכונים. יתרה מכך, הגעה לתחום חדש עם ניסיון רב מתחום אחר יכול לעזור לכם להתבסס בנישה מסוימת או להביא יכולות שאין לאחרים.

עסקים שנסגרו או לא יודעים כיצד להתנהל בעולם הדיגיטלי

בתחילת משבר הקורונה אימי ניגשה אליי ושאלה: "שי, מה נעשה עם החנות? הוצאתי את העובדות שלי לחל"ת בלית ברירה ואין לי את האנרגיה לנהל את כל החנות לבד". לאימי יש חנות לעיצוב לבית, חנות שמתבססת על נקודת מכירה אחת, אליה מתרכזות מעצבות ואנשים שמעוניינים לקשט את הבית. כשהתחיל המשבר עזרתי לה להעביר את כל המוצרים והשירות לפלטפורמה דיגיטלית, הקמנו לה חנות אינטרנטית, ניצלנו את ההזדמנות, והעובדות שיצאו לחל"ת חזרו ועבדו בהוצאת משלוחים. המשבר הפך להזדמנות שנוצלה כהלכה.

האם זה היה קל? ממש לא.

לקחנו שתי נשימות ומיפינו את האפשרויות ואתם יודעים מה גילינו? שבדיגיטל האפשרויות עצומות. מחזור המכירות השתפר משמעותית, וכיום, גם בתנאי מגבלות תנועה ו/או סגר (בעיית הקורונה), עיקר המחזור של החנות מבוסס על מכירות באונליין.

אפשר לעבוד מכל מקום

היופי בעולם הדיגיטל וברעיונות שהצגתי, היא העובדה שאת הכל אפשר לעשות מרחוק. אין צורך במצלמה, ביכולות עריכה גבוהות או ניסיון של שנים במכירות. מה שכן צריך זה בעיקר סקרנות שממנה נפיק יכולת למידה עצמית, ירידה לפרטים וחשיבה מחוץ לקופסא. היכולות הללו שהזכרתי יעניקו לכם את האפשרות להדביק את פערי הידע, להישאר מעודכנים, להגיב ראשונים לחידושים והכי חשוב בעיניי – לשאול שאלות ולהטיל ספק.

בין אם תבחרו לעבוד כעצמאיים או כשכירים, בעולם הדיגיטל השליטה בפרנסה תלויה בכם. הקורונה העבירה את העולם תהליך מזורז של דיגיטציה וישנם המון עסקים שזקוקים לליווי ותמיכה. תקציבי פרסום מסורתי, תקציבי שכירויות ותקציבי כח אדם מתחלפים בתקציבי פרסום דיגיטלי, כמות הרכישות באונליין עולה ואיתן גם הביקוש לאנשי דיגיטל.

 

הכנתי עבורכם שלושה מקצועות סופר רלוונטיים שהביקוש אליהם עלה:

 

מנהלי קמפיינים

כמנהלי קמפיינים תדרשו להכיר את גוגל ופייסבוק לעומק, תייצרו טקסטים שיווקיים ותכינו מודעות שיבלטו. בתור מנהלי קמפיינים אתם תעבדו עם תקציבי פרסום ועל כן תדרשו להיות בעלי יכולת תכנון ומעקב, תצטרכו שליטה בכלי מדידה, לדעת לנתח נתונים ולנטר אילו מאפיקי הפרסום שלכם עובדים הכי טוב. מנהלי ומנהלות קמפיינים הם אנשים ונשים שאוהבים תוצאות, שרוצים לקחת תקציב זעום ולהפוך אותו למפלצת של ביצועים ומכירות.

מנהל תוכן וסושיאל מדיה

התפקיד הצבעוני ביותר בעולם הדיגיטל מושך אליו אנשים יצירתיים שאוהבים ליצור יש מאין. בתור מנהלי רשתות חברתיות תדרשו לחשוב על אייטמים, לנהל את אסטרטגיית התוכן, לחשוב כיצד לעורר ולעודד שיח ולחשוב על טקטיקות להפחת חיים ברעיונות. החלק המרגש בתפקיד הוא לראות פוסט שעמלתם עליו עולה לאוויר ומקבל הרבה תגובות ושיתופים.

אנליסט נתונים ודיגיטל

כאנליסטים של נתונים תדרשו להפוך נתונים יבשים ומשעממים לתובנות משמעותיות עבור הלקוח שלכם. תחקרו, תבצעו התאמות ותהפכו את הנתונים לבעלי ערך. תעבדו עם תוכנות מתקדמות, כולם ירצו אתכם בצוות שלהם ותהיה לכם השפעה רבה על תהליכי קבלת ההחלטות.

 

הסבת מקצוע – השד לא כזה נורא

זה הזמן לנפנף את האבק שנצבר בזמן הסגר על הכתפיים, להתנער מאובדן התוכניות שעשינו ולצאת לדרך חדשה, לנצל את ההזדמנות ולא לפחד משינויים – הם כבר פה. יש בידכם את האופציה לבצע שינוי מקצועי אישי או לשדרג את העסק שלכם, כל שאתם צריכים זה ידע וכלים, שבימינו אלו קלים מאוד להשגה. אז אם הגעתם עד לפה, ברכות, אתם מספיק סקרנים כדי להשתלב בעולם הדיגיטל. מפה הכדור בידיים שלכם, תהיו סקרנים ותמצאו את המקום שיעניק לכם את הידע והכלים לפרוץ את הגבולות של עצמכם.

אני רואה את הקורונה כהזדמנות, מקווה שגם אתם 😊

החלטתם שאתם מתחילים ללמוד? מוזמנים להציץ בעשרת הטיפים לסטודנט המתחיל 🤓👨‍🎓

כותב המאמר הוא שי טיברג, מנהל שיווק דיגיטלי ומרצה במכללה לניו-מדיה,
המכללה הוותיקה והמקצועית בישראל ללימוד מקצועות הדיגיטל.

 

 

 

 

רוצים לשמוע עוד על השתלבות בעולם הדיגיטל?
השאירו לנו פרטים בטופס הכחול שנמצא ממש כאן

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן