חזרה לבלוג

ניהול קהילות – איך עושים את זה נכון?

ניהול קהילות הפך לאחד השמות החמים בתחום הדיגיטל בשנים האחרונות. המדיה החברתית, פייסבוק בעיקר, היא קרקע פוריה ליצירה של קהילות. מאות או אלפי פרופילים בעלי תחום עניין משותף מתקבצים, משתפים ויוצרים תוכן ומחליפים ביניהם דעות ורעיונות. עד כאן זה נראה תמים ואורגני, נכון? ובכן תחשבו שוב. קהילות ציבוריות הן נשק יעיל במיוחד בארסנל של כל מנהל מותג או מנהל תוכן. הוא אף מסייע באיסוף דאטה, ניתוח נתונים, ניהול קמפיינים דיגיטליים ושיווק פנים ארגוני.

 

ניהול קהילות 101

המשוואה פשוטה: אם אין לחברי הקהילה ערך – הם בחוץ. יצירת תוכן ערכי, ענייני ולא מסחרי, כמו גם הזנה מתמדת של נושאים לדיון ועידוד חברים לקחת בו חלק, הם רק חלק מתפקידיו של מנהל קהילה מיומן. החדשות הטובות הן, שניהול קהילות הוא מקצוע לכל דבר ואפשר ללמוד אותו באמצעות קורס מקצועי. בינתיים, הנה כמה טיפים למי שמתלבט איך להתחיל:

הכר היטב את חברי הקהילה

מה מניע אותם להצטרף? מאיפה הגיעו? מה מאפיין אותם? אין כמו לשוחח עם המצטרפים החדשים ופשוט לאסוף עליהם מידע רב ככל האפשר. שימוש בכלי ניטור עשוי לעזור בניתוח הפעילות שלהם ורמת המעורבות שלהם בתכני הקהילה.

 

הבלט את מקומך

מנהל הקהילה הוא הפה והאוזניים של הקהילה, אולם הוא חייב להישאר נייטרלי ולוודא שהטון השולט הוא לא מסחרי או מגמתי. קהילה תפרח רק אם מנהלה לא יכפה את דעותיו, וחבריה יקבלו חופש ביטוי מוחלט. הבליטו את עולמות התוכן של המותג ותנו במה לכל חברי הקהילה – גם היא נוגדת את הנראטיב שלכם או של המותג שלכם.

 

עקוב אחר ערוצי שיתוף התוכן

מומלץ לוודא שהתוכן שעולה בקהילה מגיע ממקורות מהימנים ומוכרים. ערוצים כמו יוטיוב, אינסטגרם וכד' מספקים גם לא מעט מדדי מעקב ובקרה על הפעילות. בעת השיתוף, השתדל שחברי הקהילה יישארו בעמוד ולא יעברו לעמודים חיצוניים.

 

צור חברויות ושותפויות

ימי עיון פיזיים, מפגשים וירטואליים בזום, שידוכים ותיווכים בין חברים או ערבי גיבוש ופעילות קבוצתית בים – כל אלה יחזקו את הקשר בין חברי הקהילה ויצרו מערכת אקולוגית של שיתופי פעולה מסחריים. קהילה תוכל לשגשג רק אם חבריה יוכלו למצוא בה הזדמנויות עסקיות.

 

נצלו את הקהילה כדי להיות תחרותיים יותר

ככל שהקהילה גדלה, כך גם הסיכוי שיצטרפו אליה פרופילים של חברות מתחרות או לקוחות פוטנציאליים חדשים. ניתוח הפעילות בקהילה עשוי לסייע למנהל לשמר את חוזקות המותג ולאתר רעיונות חדשים שצפים מהשטח. כמו כן, תמיד ניתן לזהות משברים טרם זמנם ולהגיב בזמן אמת.

 

ניהול קהילות היא משימה שדורשת תכנון, עקביות והרבה סבלנות, אבל היא משתלמת. רוצים ללמוד עוד על שיווק במדיה החברתית? לחצו לקריאה על קורס מנהלי מדיה חברתית

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן