חזרה לבלוג

ניהול תוכן ומדיה חברתית לשנת 2022

ניהול תוכן ומדיה חברתית כיום לא שונה רק ממה שהיה לפני חמש שנים, אלא שהתחום המשיך את ההתפתחות המטאורית שלו לאורך כל שנת 2021, בשנה הקרובה אנחנו הולכים להתמודד עם כל השחקנים החדשים שנכנסו למגרש בשנה החולפת ואולי ניסינו להתחמק מהתמודדות עמם עד כה.

ניהול תוכן ומדיה חברתית ב-2022 – מה השתנה?

אחד הדברים הבולטים שקרו בתחום הוא ההתפתחות המטאורית של פלטפורמת הטיקטוק, שהפכה להיות הפלטפורמה בעלת מספר המשתמשים הגבוה ביותר. ההתקדמות שהתחילה בסגר הראשון של שנת 2020 בה נכנסו מבוגרים לפלטפורמה, בעיקר אמהות המשיכה עם התבגרות הקהל כך שהיום הקהל של הפלטפורמה הוא לא "רק ילדים" אלא מאכלס גם מבוגרים בעלי כוח קנייה משמעותי. אפשר לראות זאת עם העלייה לאוויר של מערכת הפרסום שלה והתפתחות אמצעי הניתוח של המערכת.

לצד עליית הפלטפורמה הצעירה הזו ניתן לראות את המאבק היומיומי של גוגל ופייסבוק שהן פלטפורמות הפרסום העיקריות כיום. אלו נתונות מתמיד תחת עינן של הרשויות (בעיקר בארה"ב) בכל מה שקשור להגנת פרטיות המשתמשים. הדבר בלט בעיקר בעדכון IOS14 של אפל למכשיריה שביצע שינוי בהגדרות הפרטיות של משתמשיה בפייסבוק והלכה למעשה פגע ברימרקטינג שמתבסס על מעקב אחר הרגלי הגלישה של המשתמשים.

מחשבות להמשך

נפילת כל הפלטפורמות אשר נמצאות תחת שליטתה של פייסבוק (פייסבוקף אינסטגרם, וואטסאפ) באוקטובר 2021 הכניסה לפרספקטיבה את התחום של ניהול תוכן ומדיה חברתית. כבר המסקנה העיקרית שעולה היא העובדה שעמודים ברשתות חברתיות אינן יכולות להיות הנכס הדיגיטלי היחיד שבבעלותו של בעל העסק, שכן הנכס הזה בכלל לא נמצא בבעלותו אלא שייך לרשת החברתית בה הוא נוכח. לאור נפילת מערכות הפרסום ופגיעה בביצועים גם בימים שלאחר נפילת פייסבוק ברור שכל עסק במרחב הדיגיטלי צריך אתר, נכס שבבעלותו שמתעדכן תדיר ונותן חשיבות לתוכן האורגני באתר. עוד נקודה למחשבה היא ערוצי הפרסום אשר ייתכן וצריכים להתמקד בעוד צורות פרסום מלבד מודעות סטנדרטיות בפייסבוק וגוגל.

קורס ניהול תוכן ומדיה חברתית במכללה לניו מדיה

בקורס שלנו לניהול תוכן וסושיאל תלמדו כיצד ליישם רעיונות, להוציא לפועל טקטיקות תוכן ולפתח חשיבה יצירתית וביקורתית תוך שימוש בכלים מגוונים. בוגרי המסלול משתלבים במשרות קריאייטיב, כתיבה, יצירת תוכן, תקשורת מסורתית ודיגיטלית כעצמאיים או כשכירים במשרדי פרסום וחברות.

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן