חזרה לבלוג

נעים להכיר – קהל היעד שלכם

פרסום בפייסבוק, כידוע, היא אחת הפרקטיקות הנפוצות ביותר בקרב משווקים בדיגיטל. למעשה, 92% מהמשווקים טוענים שהם משתמשים בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק. ובכל זאת, רבים לא מצליחים להגיע לתוצאות שהם היו מצפים להשיג. 

אחת הסיבות הנפוצות לביצועי קמפיין לא טובים היא מיקוד קהל לא נכון.

 

הכר את הקהל שלך

 

בפייסבוק משתמשים יותר מ- 1.09 מיליארד משתמשים מידי יום. זהו נתון בלתי נתפס אשר יש לו שתי משמעויות עיקריות בהקשר בו אנו עוסקים:

 

  1. קהל היעד שלכם כמעט בוודאות נמצא בפייסבוק.
  2. בשביל להגיע אל קהל היעד שלכם ו'לדקור' אותו בתוך ים המשתמשים האחרים, דרושה פעולה מחושבת.

 

היתרון העיקרי שמאפשר לנו עולם הפרסום הדיגיטלי, שלא כמו בעולם פרסום האוף-ליין, הוא היכולת לייעד את המודעות לקהל יעד מוגדר מראש על-פי מאפיינים שונים. אם בעבר נאלצנו לפרסם את המודעות שלנו בלוח המודעות השכונתי, או אפילו בטלויזיה, ולקוות שהן ילכדו את תשומת ליבו של קהל היעד, הרי שהיום נוכל לכוון את המודעה היישר אליו.

ובכל זאת, פעמים רבות, המפרסמים לא מנצלים את היתרון הזה באופן הנכון, והתוצאות – גרועות; מודעה שמוצגת לקהל יעד לא מתאים, אפקטיבית אפילו פחות מכזו המוצגת לכולם.

 

הפתרון: מחקר קהלים

הדרך היחידה לוודא שבחירת הקהל שלנו תהיה נכונה – היא להכיר את הקהל היטב. 

חישבו על כמה שיותר פרטי רקע אודות הקהל אליו אתם פונים, וארגנו את המידע תחת קטגוריות:

  • מין
  • גיל
  • מגורים
  • שפה
  • השכלה
  • תחום עיסוק
  • תחומי עניין ותחביבים
  • ערוצי דיגיטל
  • מטרות (בהקשר של המוצר)
  • חסמים

 

צרו פרסונות אפשריות אליהן המוצר שלכם פונה ומיינו את המידע שאספתם בכדי ליצור "תעודת זהות" לכל קהל יעד. תעודות הזהות שתיצרו יעמדו לנגד עינכם בפעם הבאה שתמקדו את קהל היעד למודעות שלכם.

.

 

איך לבצע מחקר קהלים?

 

פעולת איסוף המידע עשויה להיות מאתגרת, ולפעמים המידע העומד לרשותנו לא מספק. למרבה המזל, הלקוחות שלנו משאירים אחריהם מידע כל הזמן, ולנו רק נשאר לאסוף ולמיין אותו. 

ישנם מגוון כלים המסייעים בביצוע פעולה זאת בדיוק:

  • גוגל אנליטיקס:

בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו ללמוד המון על הלקוחות שלכם, על בסיס המידע שהצטבר באתר האינטרנט של העסק.

גוגל אנליטיקס מאפשר הפקת דו"חות המציגים ממגוון זוויות את התנהגות הגולשים באתר שלכם. נתונים דמוגרפיים, גיל, מין ומקום מגורים, תחומי עניין, תוכן פופולארי יותר או פחות, נתונים התנהגותיים ועוד מגוון עצום של נתונים שיאפשרו לכם לאפיין את הלקוחות שלכם בצורה מיטבית.

  • Facebook Audience Insights:

כלי איסוף המידע על לקוחות מתוצרת פייסבוק הוא כלי מעולה, המאפשר מחקר על גולשי העמוד שלכם, של הקבוצה שלכם או של רשימת הלקוחות שתבקשו מפייסבוק לבדוק. בנוסף, הכלי מאפשר לבצע את אותו המחקר גם על לקוחות של מתחרים גדולים.

גם כאן תוכלו לקבל מידע רב על הנתונים הדמוגרפיים ותחומי העניין של הלקוחות שלכם, ובנוסף, תוכלו לקבל גם מידע על הקבוצות בהן הם מבקרים ועמודים אחריהם הם עוקבים.

  • מחקר קהילות בפייסבוק

הקהילות, על שלל תחומי העיסוק שלהן, הפכו למרכז העניינים והלב הפועם של פייסבוק. כולנו חברים בקבוצות הנוגעות לתחומי העניין שלנו – מקצועיים ואישיים כאחד. מחקר ומעקב אחרי הקהילות השונות יכול להניב מידע רב ערך עבורכם.

קחו לדוגמה את תחום התזונה:

רישום המילה 'תזונה' בתיבת החיפוש של פייסבוק, יציג מגוון רחב של קהילות העוסקות בתזונה משלל כיוונים: דיאטה, תזונה אורגנית, תזונה וכושר, ועוד כיוונים רבים של תחומי עניין הקשורים לעולם התזונה. סקירת התוצאות תאפשר את מציאת הקבוצות הרלוונטיות ביותר עבורנו, בהן נוכל להשתלב וללמוד על הצרכים של צרכני המוצר שלנו.

 נסו לחשוב מהן הקבוצות המאגדות את קהל היעד אליו אתם פונים, ועקבו אחריהן. תוכלו ללמוד המון מהשאלות של החברים בקילה, מהדיונים שעולים בה ומהקשיים והצרכים הצפים בה. יעזור לכם גם לבדוק מי המפרסמים והמגיבים, ולהתאים אותם לפרסונות השונות ולדייק אותן עוד יותר. 

 

לסיכום

לחיצה על כפתור הפרסום נראית כפעולה פשוטה, אך הדרך לבצע פרסום באופן הראוי והאפקטיבי ביותר דורשת מקצועיות וסבלנות. מחקר קהלים ודיוקם הוא המשימה הראשונה העומדת בפני המקדם המתוסכל, ועד שלא תושלם – הפרסום יתקשה להשיג את המטרה באופן הנדרש. 

שימוש בכלים השונים מאפשר איסוף מידע מהימן על הלקוחות והשגת שיפור משמעותי בביצועי הקמפיינים.

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן