חזרה לבלוג

קורס דאטה אנליסט – ללמוד מקצוע מבוקש

קורס דאטה אנליסט עוסק באחד המקצועות הכי חזקים בתחום השיווק בדיגיטל. לא מדובר עוד במקצוע העתיד, אלא באחד המקצועות המובקשים והמעניינים ביותר כיום.

כל ארגון אוסף כמויות עצומות של נתונים ומידע (Big  Data), והיכולת להשתמש במידע זה ולהפיק ממנו תועלות עסקיות הינה הכרח ממשי.

עולם השיווק והפרסום ממלא את חיינו בערוצים שונים. זה יכול להיות קופון בסופר, מודעה בגוגל, המלצה על כתבה מענייינת, או הודעת SMS פרסומית. כל אלו הן תוצר ישיר של מסקנות האנליזה השיווקית.

מה תפקידו של בוגר קורס דאטה אנליסט?

תפקידו של אנליסט הנתונים (Data Analyst) הוא לכרות מידע ממאגרי הנתונים והשיווק של החברה. בנוסף הוא מבצע ניתוח קפדני על מנת להגיע לכדי תובנות שיווקיות והמלצות לביצוע.

תפקיד הדאטה אנליסט מגוון ועשיר ומצריך שליטה רבה בתחום ובמידע המתקבל; החל ממחקרים לפני יציאה לשוק של מוצר או קמפיין חדש, דרך ניתוח "מחזור חיי הלקוח" וניתוח הפעילות השיווקית בזמן אמת, ועד להפסקת קמפיין בלתי יעיל.

עבודת אנליסט מתבצעת תוך שימוש בכלים מתקדמים לניתוח וניטור ברשת והצגת הנתונים.

מעבר לעבודה עם טכנולגיות חדשניות המאפשרות לחתוך את הנתונים ולהסיק תובנות עסקיות, לעיתים האנליסט ירגיש שהוא יכול לגעת בלקוחות, להבין איך הם חושבים ומרגישים, לצפות את הצעדים הבאים שלהם ולמדל את ההתנהגות העתידית שלהם.

בעזרת הנתונים שאוסף אנליסט השיווק, הוא יכול להבין מה הסיבות בשגרמו ללקוח לעזוב ולעבור למתחרה. לחילופין ניתן להבין מדוע הוא הפסיק לקנות בחברה.

אנליסט טוב ומקצועי מוצא את נקודות המפגש האפקטיביות בין הארגון שבו הוא עובד לבין הלקוח ומייעץ כיצד למקסם אותן.

ניתוח נתוני שיווק

כיום כשאנו מסתכלים על המידע ומנתחים אותו, אנו לא בוחנים רק את התוצאות בטווח הקצר. אנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה ומנסים להבין כיצד ניתן למקסם את הרווחים לטווח ארוך.

בעזרת אוסף הנתונים ניתן לאפיין את פרופיל הלקוח ולהתאים לו הצעות אישיות ומוצרים שיעניינו אותו. בנוסף ניתן למפות את הצורך שלו ולתת לו מענה עם ערך מתאים. איך? באמצעות מוצרים מותאמים, מחירים מותאמים או פעילות שיווקית ייעודית.
בנוסף, באמצעות ניתוח מספר פרופילי לקוחות, יכול אנליסט נתונים לזהות מגמות או צרכים שלא חשבו עליהם עד כה במהלך ניתוח המוצר לפני בניית הקמפיין.
לעיתים בעת ניתוח קמפיין מסויים, יזהה האנליסט מגמה שעובדת בצורה טובה יותר ויחליט לשנות את המסר השיווקי או לדייק את קהל היעד לקהל רווחי יותר .

אופק תעסוקתי של בוגרי קורס דאטה אנליסט – משכורת Data Analyst:

מתפקיד דאטה אנליסט ניתן להתפתח לכיוונים שונים בארגון, הן בפן הטכני (IT), כגון DBA או מנהל פרויקט, והן בפן העסקי – כגון ניהול שיווק, ניהול כספים, וכמובן אנליסט בכיר .

שאלת המילון דולר – כמה מרוויח אנליסט שיווק בישראל? * 

  • חסרי ניסיון עד שנתיים – משכורת ממוצעת של 15,000 ש"ח
  • + בין 3 ל-5 שנות ניסיון – משכורת ממוצעת של 18,000 ש"ח
  • + 5 שנים ומעלה בתחום – משכורת ממוצעת של 21,000 ש"ח
  • + דרג ניהולי בתחום – משכורת ממוצעת של 25,000 ש"ח

* נתוני השכר לקוחים מאתר חברת SQlink – המתמחה בגיוס והשמה של עובדים בתחום הטכנולוגי והדיגיטלי.

קורס דאטה אנליסט – מה לומדים?

בקורס אנו מקנים את הבסיס אותו כל אנליסט צריך לדעת.
אנחנו מתחילים מלימוד שפת ה- SQL ואקסל מתקדם. משם ממשיכים לשימוש בכלי BI מתקדמים בעולמות המסורתיים (לדוגמא: בנקים , סלולר, קמעונאות).

בנוסף, בקורס לומדים את עולם ניתוח ה- WEB והדיגטל באתרים וברשתות החברתיות .

חלק מרכזי של קורס אנליסט שיווק הינו איסוף המידע וטיוב הנתונים לכדי תשתית אנליטית, איתה נוכל לעבוד לצורך פילוח, סגמנטציה והסקת תובנות עסקיות .את הנתונים והתובנות נלמד להציג על גבי סט דוחות ומצגות.

מעבר לכלים הטכנולוגים, אנחנו נותנים דגש בקורס על הבנת התהליך העסקי וחיבור הנתונים לאסטרטגיה השיווקית בעולם המסורתי ועולם הדיגטלי .
בגלל כמויות המידע האדירות הנאגרות ברחבי העולם מדי יום, הביקוש למקצוע זה רק הולך וגובר עם השנים, וניתן לראות כיצד המשכורות עולות בעשרות אחוזים כל שנה ברחבי העולם .

איך תדעו שתפקיד אנליסט הנתונים מתאים לכם?

אם אתם עוסקים בשיווק ואוהבים להתעסק עם סטטיסטיקות, ואם ניתוח דוחות מסב לכם סיפוק –  לא רק מעצם ההתעסקות בדוחות עצמם, אלא גם מתוך תהליך פיצוח קהל הלקוחות ומציאת הדרך להגיע אליו ולמכור לו טוב יותר, התפקיד הזה בשבילכם!

לפרטים נוספים על קורס אנליסט נתונים – קורס Data Marketing Analyst


נשמח לראותכם בקורס הקרוב !

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן