חזרה לבלוג

קידום ממומן לחנויות Ecommerce

 

הישראלים מכורים לקניות באינטרנט – בממוצע כל ישראלי מזמין 9 פעמים מחו"ל (מי אמר חיפוש תחפושות בעלי אקספרס?) בשנים האחרונות חלה עליה של 400% ברכישת מוצרים באינטרנט, ב2018 עשו את דרכן לארץ 72 מליון חבילות (!!) לצורך ההשוואה, ב2010 הגיעו "רק" 18 מליון חבילות מחו"ל.

אז מה גרם לעליה החדה ברכישת מוצרים?

כולנו מכירים את האתרים הסינים והמחירים המאוד זולים של המוצרים הנמכרים שם, משם נחשפנו להוזלת מחירים טיסות, מחירי הקפה בקופקיס, עוף בשקל ברמי לוי ועוד- בשורה התחתונה- התרגלנו לשלם פחות.

בנוסף לכך, הרבה יותר נוח לנו לבצע רכישה בבית, בנסיעה ברכבת, באמצע הרצאה ובכל מקום אחר עם חיבור לאינטרנט – אנחנו בעצם חוסכים לעצמנו את העמידה בתור, הצקות ממוכרים בחנויות, מאפשרים לעצמנו לבדוק ולהשוות מחירים בשניות – כל האלמנטים לחווית קניות אחרת וקלילה יותר!

העלייה ברכישות המתבצעות באינטרנט התחילה אי שם ב2008-9 בתקופת הקופונים שנמכרו online ומשם עברנו לרכוש מוצרים מוחשיים בדגש גדול על מוצרי קוסמטיקה, ביגוד, הנעלה וכמובן גאדג'טים.

משם חלה עלייה גדולה במותגים אשר עברו למכור את מוצריהם באינטרנט לעומת חנויות פיזיות – חלקן אף נפגעו מכך קשות לדוגמה רשת "קסטרו" אשר סוגרת חנויות בקצב קבוע בעקבות ירידה של צרכנים המגיעים לחנות.

אל מותגי הביגוד וה Lifestyle הצטרפו גם רשתות המזון הגדולות המציעות מבצעים מיוחדים לרוכשים באתר, משלוחים בחינם, השוואת מחירים בין הסופרים השונים וכמובן משלוחים הביתה בזמן שנוח לנו.

95% מהישראלים רוכשים באינטרנט, ובממוצע מוציא כ250 ש"ח בכל רכישה. (אחרינו ברשימה נמצאות גרמניה, ארה"ב, צרפת וספרד) אפשר לייחס זאת להתמודדות עם יוקר המחיה ורצון לחסוך כמה שיותר בהוצאות.

החנויות היום מעוצבות בצורה נעימה ונוחה לתפעול ובכך מקלות עלינו הצרכנים את הליך הקניה – חלק מחנויות הסחר המוכרות יותר הן:

Woocommerce – זו בעצם הרחבה לפלטפורמה של וורדפרס, היא חינמית ובעזרתה תוכלו לבנות חנות אינטרנטית. התוסף נמצא בשימוש של 3,303,023 בחנויות ברשת!

התוסף מאפשר ניהול מוצרים, ניהול הזמנות, ניהול מלאי ועוד.

Magento – זו מערכת שכל ייעודה הוא Ecommerce ולכן מכילה אין ספור אפשרויות והתאמות עבור חנויות וירטואליות,

היא הושקה ב2009 ונמצאת ב352,229 חנויות. היתרונות שלה הן כמובן מערכת קוד פתוח- המאפשרת לנו לבצע התאמות אישיות לחנות שלנו, היא מאוד מאובטחת ומקלה על הגולשים לביצוע רכישות בביטחון מלא.

וכמובן שהיא חינמית – לחנויות קטנות (Magento Community CE) ולעסקים גדולים בעלות של 18K$ לשנה.

Shopify–  זו מערכת קוד סגור שהוקמה ב2006,  המערכת משלבת יצירת דומיין בשלב הבנייה יחד עם אחסון. היא מאפשרת מגוון פתרונות לקניות במובייל ודרופשיפינג, כוללת בתוכה בכלי קידום seo ושיווק דיגיטלי, נוחות בבניית החנות (drag & drop) בנוסף ישנה קהילה עמומה של משתמשים שעוזרת לבוני חנויות חדשים בפורומים ייעודיים.

החיסרון היחידי שלה כרגע הוא העלות- 29$ לחבילה בסיסית ו299% לחבילת פרימיום (בשונה מהחנויות החינמיות) ומאחר ומדובר בקוד סגור, לא ניתן להעביר את החנות לפלטפורמה אחרת.

 

לסיכום- הצרכן ניצח והכתיב את השוק- כתוצאה מזה נראה יותר ויותר מותגים וחנויות קטנות שיעברו מרכישה פיזית לרכישה ONLINE, חנויות קטנות שבעבר היו נבלעות מול המותגים הגדולים מקבלות היום אפשרות לשחק במגרש של הגדולים בעזרת חנות אינטרנטית יפה ומושקעת. וכמובן שאנחנו מרוויחים – מחירים זולים יותר, משלוחים משופרים וחווית רכישה כיפית.

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן