חזרה לבלוג

קריירה בעולם הדיגיטל: היום שאחרי השחרור

ברוכים הבאים לעולם – צאו לדרך!

נלחצתם?

האמת, שבצדק. סיימתם צבא וכולם מצפים ממכם להכין תכנית לחיים, לדעת בדיוק מה אתם רוצים ואיך אתם מתכוונים להשיג את זה. #לאמלחיץבכלל.

במהלך הכתבה הבאה נפרוס בפניכם את האפשרויות הגלומות בעולם הדיגיטל ונשלב קטעים מראיון שקיימנו עם יובל צרפתי(22, גבעתיים) חיילת משוחררת, בוגרת מחזור 93 של קורס מנהלי מדיה חברתית במכללה לניו-מדיה.

בואו נכיר את יובל: "השתחררתי לפני כשנתיים וחצי משירות צבאי כמש"קית קידום אוכלוסיות מיוחדות. הייתי אחראית על 150 חייליים וחיילות שמגיעים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. בתפקיד נחשפתי לקשיים כלכליים של חבר'ה צעירים, חלקם בעלי עבר פלילי וללא תעודות בגרות, שהצבא זה מוצאם האחרון.

 

השחרור הגיע: מה הלאה?

נניח שאת הטיול הנכסף עם החברים כבר עשיתם, אפילו סיימתם את העבודה המועדפת והספקתם למלצר קצת, לעבוד בעסק המשפחתי או אולי בכלל עשיתם פסיכומטרי כמו יובל:

"בתום השירות, כיאה לחיילים להרבה חיילים משוחררים, ניגשתי לעשות פסיכומטרי. ידעתי שארצה לעשות תואר ביום מן הימים, אך ידעתי שבמהלך התואר ארצה גם לעבוד. מלצרות? מזכירות? לא בשבילי. מאז ומתמיד נמשכתי לרשתות חברתיות, פרסום, שיווק ותקשורת".

תזכרו, עולם הדיגיטל לא מחכה לאף אחד, הוא מתקדם בקצב מסחרר כל הזמן. היתרון שלכם הוא שאתם(דור ה-Z) יודעים להדביק את הקצב המהיר בגלל יכולת קליטה זריזה ויכולת יישום עצמית. אתם לא צריכים לתכנן אם ואיך לעבוד בעולם הדיגיטל – זה קרה לכם כבר בלי ששמתם לב ובלי שהרווחתם עבור זה כסף. זה הזמן ללמוד כיצד להרוויח כסף מתחום שאתם מחוברים אליו:

"נרשמתי ללימודי תעודה במכללה לניו-מדיה במסלול מנהלי מדיה חברתית. לקחתי חלק במחזור ה-93 של הקורס מתוך הבנה שאין כזה דבר עסק או עצמאי שלא רוצים לממש את הפוטנציאל הכלכלי שלהם. אם בעבר חברות פרסום היו אמונות על קידום שכזה, כיום גם בפני חיילת משוחררת עם מלא רעיונות ומוטיבציה יש את האפשרות לעשות זאת. המדיה הדיגיטלית היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו והדור שלי שולט בכל הכלים והידע בתחום".

 

להרוויח כסף מרשתות חברתיות

אתם קוראים את השורות האלה ומצפים אולי לנוסחה מסוימת או אפקט קסום שיכניס כסף לחשבונכם, אך המציאות היא אחרת. כולכם כבר עובדים כאנשי דיגיטל, כאנשי ונשות פרסום, אתם פשוט לא יודעים את זה. במסעדות שאתם אוכלים בהן, במסיבות שאתם מבלים בהן בסופי השבוע ובטיולים שאתם עושים בחו"ל – אתם פעילים דיגיטלית, בין אם העליתם תמונה או עשיתם לייק.

השליטה שלכם ברשתות היא אבסולוטית והפוטנציאל יותר גדול ממה שאתם מדמיינים. יש לכם את היכולת להפוך את התחביב או את ההרגל של העלאת סרטון או כתיבת פוסט למשכורת.

"הקורס שלקחתי התעמק באלמנטים השונים שקשורים לניהול רשתות חברתיות, הן מבחינה אורגנית, והן ממומנת. הלמידה המונחית שנעשית בקורס העניקה לי כלים וידע שמאפשרים לי לעבוד בתחום שאני אוהבת ושלא בהכרח הייתי יודעת ומבינה ברמה מספקת אם לא הייתי לוקחת את הקורס", מספרת לנו יובל".

הנה כמה תפקידים שאתם יכולים לעשות עם היכולות שכבר היום יש לכם:

  • יוצר תוכן ויזואלי – לאלו שיודעים איך לקחת את ארוחת הצהריים שלהם ולהפוך אותה לתמונה ופוסט שייגרמו לכולם להזיל ריר.
  • אנשי קריאייטיב – לאלו שהראש שלהם עובד שעות נוספות עם רעיונות יצירתיים ומגניבים לסרטונים, פוסטים או סתם ממים.
  • כותבי תוכן – לאלו שיודעים לקחת כל נושא ולספר אותו בצורה מעניינת (נו, אלה שתמיד כולם רוצים את הסיכומים שלהם).

להפוך יתרון למשכורת

הידע ברשתות החברתיות כבר קיים אצלכם, השליטה המהירה בממשקים חדשים והיכולת להתעדכן לפני כולם בפילטר חדש ומגניב שלכם כבר. שלבו את היתרונות שכבר ברשותכם עם ידע מתקדם והשתלבות בעולם הדיגיטל תהיה קרובה מתמיד. קורסים מעשיים במקצועות הדיגיטל השונים יחדדו את הכישרונות שלכם ויעניקו לכם במה להביא לידי ביטוי רעיונות שתמיד התרוצצו לכם בראש.

הנה דוגמא שיובל מספרת לנו עליה: "אחת הלקוחות שלי היא בעלת עסק של עיצוב ותכנון מטבחים בהתאמה אישית. התהליך שהעסק עבר "רק" בזכות הגברת הנוכחות הדיגיטלית הוכיח לי סופית את הכח שיש למדיה. היכולות והידע המקצועי שצברתי בקורס, ביחד עם היצירתיות שלי, עזרו ללקוחה להשיג תוצאות שהיא לא חלמה עליהם. העמודים שלה התעוררו לחיים עם שפע של תוכן והשיח סביב העסק גדל. לראות את זה קורה מתוך ידיעה שאני חתומה על כך עורר בי את הרצון לכבוש עוד יותר את עולם הדיגיטל. השאיפות שלי הן להתפתח, להתמקצע, להתנסות ולא להפסיק ללמוד. אני רוצה לייצר דברים חדשים שעוד לא נראו ולהמשיך לעזור ללקוחות למצות את הפוטנציאל שלהם".

קורס מותאם לצעירים

במכללה לניו-מדיה קיימים מספר מסלולי למידה ללימוד מקצועות הדיגיטל השונים. הלמידה מותאמת לקצב בו עולם הדיגיטל מתקדם וזה בא לידי ביטוי בריענון התכנים, מרצים שעובדים יום יום בתעשייה ושיטות לימוד שמתעסקות בפרקטיקה.
לקחת את כל הכישרון שלכם ולהשליך אותו על העולם זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לראות אבל זה לא תמיד מספיק. את הכישרון נגבה בידע תיאורטי שיעניק לכם יתרון ונספק לכם ליווי צמוד והכוונה בהתאם לצרכים שלכם.

יובל מסכמת: "היתרון המשמעותי ביותר היא העובדה שבמהלך הקורסים אתם תזכו לעבוד מול עסקים אמיתיים, כך שבסיום הקורס תיק העבודות שלכם יהיה מעובה בכל מה שלמדתם ויצרתם.

הקורס מותאם לצעירים, במיוחד חיילים משוחררים כמוני שרוצים לעבוד בתחום שהם אוהבים ותואר עדיין לא בראש סדר העדיפויות שלהם. בקרוב אתחיל ללמוד לתואר ראשון ובמקביל אעבוד בניהול עמודי אינסטגרם ופייסבוק ללקוחות פרטיים. ההתנסות שצברתי והידע שספגתי נתנו לי ביטחון לעבוד כעצמאית ואני מרגישה שהעתיד ורוד".

רוצים לשמוע עוד על לימודים במכללה לניו-מדיה? רבה מידע נמצא באתר  >> nmco.co.il

כותב המאמר הוא שי טיברג, מנהל שיווק דיגיטלי ומרצה במכללה לניו-מדיה, המכללה הותיקה והמקצועית בישראל ללימוד מקצועות הדיגיטל.

 

רוצים לשמוע עוד השתלבות בעולם הדיגיטל?
השאירו לנו פרטים בטופס פופ-אפ ממש פה בצד שמאל למטה
 👈

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן