חזרה לבלוג

שיווק מבוסס דאטה

הובלת תהליכי טרנספורימציה דגיטלית בארגונים!

הצרכנים כיום הפכו להיות הרבה יותר בררנים לגבי המסרים הדיגיטליים שהם מקבלים ושבאמת מייצרים פעולה צרכנית. מבחינת אסטרטגיה תקשורתית, לצד שפע חסר תקדים של מדיומים שיווקיים דיגיטליים, נוצר עומס אדיר המחייב ארגונים להיות דינמיים ולהתאים את מאמצי השיווק שלהם למשתמשים, לטכנולוגיות, למדיומים הנכונים ולעוד פרמטרים – ואת כל זה עושים בעזרת דאטה, ביג דאטה!

שיווק מבוסס דאטה מאפשר רכישת ידע הנדרש כדי להשתלב בתפקידי השיווק המהפכניים ופורצי הדרך ביותר, כיום ובעתיד. מדובר על תחום מאוד מבוקש ודינמי בשיווק דיגיטלי היום ועם השנים הוא רק הולך וצובר תאוצה ויכולות מבחינת פלטפורמות, טכנולוגיות, אפשרויות סגמנטציה, "קלסטרינג", איסוף וניתוח דאטה. למעשה הוא מעניק כלים מעשיים ורלוונטיים לפתח ולהוביל תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים ולספק תוצאות שיווק מושכלות ואפקטיביות, המבוססות על נתונים מהשטח ולא על השערות וניסיונות סרק.

הדיגיטציה של השיווק

  • שימוש משופר בדאטה יכול לייצר לתעשיות ועסקים תוספת הכנסה של 3 טריליון דולר בכל שנה!
  • תחום הביג דאטה וניתוח הנתונים שווה היום 3 מיליארד דולר ויגדל ל-20 מיליארד תוך חמש שנים.
  • כמות הדאטה המיוצרת באינטרנט ביומיים שווה לכל המידע האנושי שנוצר עד 2003.
  • רוב מוחלט של צרכנים כיום יבצע מחקר אינטרנטי כלשהו לפני ביצוע פעולה צרכנית.
  • הטכנולוגיה מאפשרת לנו היום להבין בדיוק מה הגולש מחפש, מה הוא צריך, היכן למצוא אותו ומה להציע לו – כולל בפרסום ממוקד לקהל יעד בהתבסס על מעורבות קודמת – מה שנקרא בשפה המקצועית יותר רי-טרגטינג.

עולם השיווק השתנה ומשתנה מהותית, בעיקר במרחב הדיגיטלי ההולך ומתפתח מבחינת ערוצי שיווק, אופן השימוש של צרכנים וגולשים ועוד. ארגונים כיום פונים לצרכנים במכלול דרכים, כמו רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט, פרסום דיגיטלי "מסורתי", שיווק מבוסס קשרים ודמוגרפיה ועוד שפע אינסופי של מדיומים – כאשר כולם יוצרים המון דאטה מסוגים שונים. במציאות של ריבוי נכסים דיגיטליים ואסטרטגיה תקשורתית מורכבת, שיווק דיגיטלי אפקטיבי חייב להיות Data Driven ולכלול למשל אלמנטים כמו אנליטיקס שנותנת פירוט על תנועות גולשים באתרי האינטרנט, תכנון משפך מכירות והמרות שהמשתמש עובר, ניהול קשר עם לקוחות ולידים דרך מערכות CRM משוכללות, אוטומציית פרסום על פני פלטפורמות שונות וכיוצא באלו.

מנהל שיווק מבוסס דאטה עוסק במגוון עצום של נושאים והיבטים, הוא מנצח על אופרציה מורכבת ומתקדמת של ניתוח דאטה והפעלת כלים מתאימים לפי הדאטה הזה ויש לו את הידע והכלים לנהל את השיווק על בסיס נתונים נכונים וניתוח חכם שלהם.

 

אסטרטגיית שיווק מבוסס דאטה בארגונים

על פי העקרונות של Data Based Marketing מנהל השיווק מקבל מבט על של כל אפיקי ומאמצי השיווק של הארגון ומנווט את הספינה הדיגיטלית הזו במים מורכבים אשר כוללים נכסים דיגיטליים רבים, סוגי משתמשים שונים, אפיקי שיווק, פלטפורמות איסוף וניתוח נתונים ועוד. מטרת העל של מנהל השיווק הדיגיטלי היא להגדיל את מספר ה"מבקרים" באתר/עסק, להגדיל מכירות ולשפר את עלות גיוס הלקוח באופן תמידי.

  • בניית יסודות: נכסים ברשתות חברתיות, עמודי נחיתה יעילים, יישום אנליטיקס בפלטפורמות הרלוונטיות, פיתוח ערוצי תוכן חכמים וכו'.
  • ריכוז נתונים: כרייה ואיסוף של נתונים באופן תמידי ומתמשך מכלל ערוצי הפעילות הדיגיטליים של הארגון (תובנות פייסבוק, כלים של גוגל ועוד נתונים) וניהול חכם של היבטי דאטה מקומיים של הארגון.
  • פלטפורמת שיווק מבוסס דאטה: שפע הנתונים הזה צריך להיכנס לפלטפורמה טכנולוגית לאיסוף וניתוח שלהם. אלו מערכות שיווק חזקות המסייעות לקבל החלטות ולבצע שינויים מהירים ואפקטיביים.
  • קהלי יעד: ניהול הקשר עם קהלי היעד של הארגון, בערוצים ומדיומים שונים ובאופן היעיל ביותר על סמך ניתוח דאטה. כולל הפצת תוכן, פרסום, מדיה חברתית, פרסום מחדש (Re-Targeting) וכיוצא באלו.
  • אופטימיזציה: מנהל השיווק הדיגיטלי עוסק גם בניהול תוכן שוטף ופרסום קמפיינים על סמך ניתוח הדאטה.
  • משפך המרות ואוטומציה: היבט חשוב של שיווק מבוסס דאטה הוא ניהול וייעול תמידי של משפך המכירות של הארגון ויישום כלי אוטומציה לפרסום ושיווק החוסכים משאבים ומייעלים את התהליכים.

 

* *לינק למקור הנתונים והסטטיסטיקות לחצו כאן

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן