חזרה לבלוג

10 סוגי תוכן שימשכו יותר גולשים לאתר שלכם

כתיבת תוכן היא קצת מעבר לפרסום פוסט אחת לשבוע. חשוב לגוון ולהציע מגוון סוגי תכנים כגון יצירת ממים, אינפוגרפיקה, מדריכים ועוד. הנה כמה טיפים 

במציאות בה תוכן הוא אחד מאבני היסוד בכל אתר אינטרנט וזה שאחראי על משיכת הגולשים לאתר שלכם והמרתם ללקוחות –
יש צורך באסטרטגיה וחשיבה אילו תכנים יש לייצר וכיצד יש לכתוב אותם על מנת שיעמדו במטרות האתר.

ריכזנו עבורכם רשימה של סוגי תכנים שכדאי להכניס לאסטרטגיית התוכן שלכם באופן שוטף.

.כמה הנחות מוצא לפני שנתחיל…

יש להבדיל ולהבחין בין סוגי התוכן השונים ומטרתם.

תוכן שיווקי הנו תוכן שנועד לדפי נחיתה ודפים בהם נדרשת פעולה מהלקוח.
לצד תכנים שיווקיים, מרבית התכנים שייכתבו בשוטף הנם תכנים בשלל נושאים הרלוונטיים לגולשי האתר,
וכאלה שנועדו לתת ערך לגולשים ולקדם את האתר בשלל מילות מפתח במסגרת אופטימיזציית האתר ל- SEO.
לפני שמתחילים רצוי לבנות תכנית אסטרטגית לתוכן והפצתו – תוך הגדרת סמכויות וזמנים ברורים לפעילות.

התכנים צריכים להשתלב בהתאם למטרות האתר ולתת מענה ישיר לצרכי הגולשים אליהם האתר מכוון.

תוכן הוא לא רק המילה הכתובה –
תוכן הוא כל אמצעי שיווקי דרכו ניתן להעביר מסרים כגון: סרטונים, תמונות ואינפוגרפיות ועוד..

בבניית אסטרטגיית התוכן, שלושה דברים חייבים להילקח בחשבון:

  1. מיהם הלקוחות שלנו?
  2. איזה תוכן יעניין אותם ויניע אותם לפעולה?
  3. אילו תכנים ימצבו את העסק כגורם סמכותי ומוביל דעה בתחום.

לצד יצירת התוכן, יש להתייחס גם לדרך בה נגיש אותו ללקוח ולערוצים בהם נפיץ ונשווק את התוכן.

.

ועכשיו לרשימה…

.


סוגי תוכן שימשכו גולשים לאתר שלכם:


.

מדריכים: גולשים אוהבים מדריכים מפורטים, עדיף כאלו המשלבים צילומי מסך ולוקחים את הגולש צעד אחר צעד בתהליך.

מומלץ אף לשלב סרטון במדריך.

כל עסק חייב לבנות תכנית לכתיבת מדריכים מפורטים ומקיפים שישולבו כחלק מתכני האתר לטובת הגולשים.
רצוי אף לשלב חלק מהמדריכים בצורה של מדריך חינם להורדה בקובץ PDF  בתמורה להשארת המייל של הלקוח.

המדריכים זוכים לרוב לקידום טוב בגוגל ולשיתופים רבים על ידי הגולשים – מה שמביא חשיפה רבה לאתר ומושך גולשים ממנועי החיפוש ומהרשתות החברתיות.


סרטונים:  תוכן ויזואלי הוא ללא ספק אחת המגמות הצומחות בשיווק הדיגיטלי בשנים האחרונות, ויש שאומרים שהשיא עוד לפנינו ויותר ויותר תכנים יהיו ויזואליים בעתיד.

תוכן וידאו הוא נהדר לאתר מכמה סיבות:
קודם כל הוא קל לעיכול ולצריכה, בנוסף הוא מייצר אמון ובעל פוטנציאל גדול לשיתופים וויראליות.

חברות רבות חוששות מהכנסת סרטונים לאסטרטגיית התוכן שלהם, כיוון שזה דורש משאבים רבים נוספים.

נכון שכדאי שהסרטונים יצולמו באיכות גבוהה, אך כיום יש מגוון אמצעים נוספים לייצר סרטונים שיקבלו חשיפה רבה.

הדוגמה הטובה ביותר היא יצירת סרטונים שמצולמים ישירות במסגרת וובינר.

כיום זה מתאפשר בקלות באמצעות גוגל הנגאאוטס או סקייפ למשל.

במסגרת הסרטונים ניתן גם לקיים ראיונות עם אנשי מקצוע מובילים שימשכו את הגולשים.

לאחר יצירת הסרטון, ניתן כמובן לקדם אותו בגוגל (במידה והוא מועלה ליוטיוב) וכמובן לשתפו ברשתות החברתיות.

.


אינפוגרפיקות:

אינפוגרפיקה היא למעשה תוכן ויזואלי המציג ומעביר מידע לימודי כלשהו.
כיום יש רשתות ייעודיות בהן ניתן לשתף תוכן ויזואלי, ביניהן: פינטרסט אינסטגרם ויוטיוב.

היתרון באינפוגרפיקות, בדומה לסרטונים, שהן דרך קלה לצריכת מידע.

אינפוגרפיקות זוכות לשיתופים רבים יותר והן בעלות פוטנציאל ויראלי גבוה יותר.

על מנת לעשות אינפוגרפיקה, רצוי להיעזר במעצב מקצועי או בשירותים בתשלום דוגמת visual.ly.
יש לקחת בחשבון שהעלויות עשויות להיות גבוהות.

אינפוגרפיקות בעיקר טובות להצגת מידע כמו מחקרים וסטטיסטיקות.


.

ראיונות: דרך נהדרת למשוך גולשים לאתר שלכם וליצור תוכן איכותי היא באמצעות ראיונות.

מומלץ לראיין דמויות מוכרות ומובילות מהתעשייה שלכם – דמויות מעניינות שיעזרו למשוך גולשים רבים לאתר.

זה עוזר במיצוב שלכם כגורם מוביל וסמכותי בתעשייה שלכם.
מומלץ לעשות זאת באמצעות סרטון ובליווי טקסט המסקר אותו.


.

מאמרי השוואות וסקירות: מאמרים נוספים שגולשים אוהבים לצרוך, הם מאמרים שמשווים בין מוצרים או שירותים שונים.

מאמרים אלו עוזרים ומשמשים את הגולשים כחלק מתהליך קבלת ההחלטות שלהם ועשויים לתרום לסמכותיות שלכם ולמשיכת גולשים רבים לאתר.
גולשים רבים מחפשים בגוגל אחר השוואות מוצרים ובעיקר מחפשים אחר מידע בנוגע למחירים ועלויות של מוצרים ושירותים שונים – וגם הם עשויים למצוא את התכנים שלכם דרך מנוע החיפוש.


.

Meme’s: בשנים האחרונות הפכו ה- Meme’s לחלק מהחוויה היומיומית שלנו ברשתות החברתיות.
הם מצחיקים והם בעיקר ויראליים.

יש לא מעט קבוצות בפייסבוק של ממים – ממים של אנשי שיווק, ממים של הורים וכו’.

אנשים אוהבים לשתף דברים שמצחיקים אותם ואם תצליחו לייצר meme מוצלח זה יביא חשיפה רבה לאתר שלכם.

ניתן ליצור אותם בקלות, בין היתר בעזרת כלים כמו:  Meme Generator.

.


 

מאמרי דעה: אם אתם מבינים בתחומכם ובטוחים שבאפשרותכם לייצר תוכן איכותי שמציג דעה (אולי קצת שונה ולא תמיד מקובלת) –

מדובר בדרך טובה במיוחד למשוך אליכם גולשים רבים לאתר (וגם למשוך אש על הדרך..).

אם תצליחו לייצר דעה חכמה שמעוררת מחשבה – תזכו גם באמון של גולשים רבים ובמיצוב סמכותי יותר.


מאמרי רשימות: גולשים אוהבים מאמרי רשימות קצרות כמו למשל המאמר הזה..

המאמר לרוב ישולב בכותרת המשלבת מספר כלשהו שמתאם לגולשים בדיוק מה הם הולכים לקבל במאמר – וזה לבדו מייצר משיכה של גולשים רבים.


.

מאמרי קישורים: מאמרים שנועדו לספק מגוון של קישורים לכלים ודפים חשובים עבור הגולשים שלהם. כמו למשל מאמר על “אתרי תמונות חינמיים”


.

מאמרי Case study : גולשים אוהבים ללמוד ולהישען על מקרי הצלחה או כישלון של אחרים.
מאמרים אלו יעניקו אמון רב בעסק ובכנות שלכם וימשכו גולשים רבים שישתפו את המאמר ואף ישמרו אותו במועדפים שלהם.

מאמרים מסוג זה מביאים במקרים רבים גם לקוחות חדשים.


הנושא מעניין אתכם?

מוזמנים לשמוע על הקורס שלנו – קורס לכתיבה שיווקית

 

על הכותב:

אנידור חקק, הוא מרצה במכללה לניו מדיה

אהבתם? נשמח לשיתוף של המאמר

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן