חזרה לבלוג

3 דברים שאתם חייבים לעשות כשאתם מתחילים לעבוד עם לקוחות חדשים

זהו, הגעתם אל היעד הראשון שלכם בדרך הארוכה בתוך עולם השיווק הדיגיטלי – התחלתם עבודה בתחום ואתם מתחילים לקבל לקוחות חדשים.
אין ספק, העבודה עם לקוחות חדשים היא מעמד מחייב לגמרי, כזה שאפילו יכול לאפשר קפיצת מדרגה משמעותית לעבודה עם לקוחות ותקציבים גדולים יותר – ולמה?

כי ככל שהשירות הניתן ללקוח הוא מקצועי ואיכותי, השם, הערך והתמורה שאפשר להקנות ללקוח יעמוד לפניכם, והוא יבטיח לכם הזדמנויות חדשות רבות. 

אבל איך בכלל ניתן להבטיח שירות כזה? הנה 3 דברים שאתם חייבים לעשות כשמתחילים לעבוד עם לקוחות חדשים.

לקבל מהלקוח כל פיסת מידע על העסק ועל הנוכחות שלו ברשת

בפגישת היכרות הראשונית עם לקוחות חדשים – הטיפ הכי טוב שנוכל להציע הוא פשוט לשתוק.

גם אם קצת הכנתם את עצמכם לקראת הפגישה, ואתם יודעים, או לפחות חושבים שאתם יודעים את סיפור הרקע של העסק – תנו ללקוח לספר לכם על העסק שלו,
הלקוח יכיר את המצב הנוכחי שבו נמצא העסק וסיפור הרקע שעומד מאחוריו. 

1- כי העסק הוא באמת שלו. מכיוון שכך, הלקוח הקים את העסק כי יש לו עניין רב בעשייה ובנושא שבו העסק עוסק.

2-מכיוון שהמוצר, קהל היעד הקיים, המתחרים, הקשיים שעמם העסק מתמודד במצבו הקיים מוכרים ללקוח בצורה הטובה ביותר. 

גם אם לדעתכם יש לכם, כמשווקים דיגיטליים, נקודת מבט אובייקטיבית יותר מאשר ללקוחות שלכם או רעיונות מוצקים לגבי השירות האפקטיבי והטוב ביותר שתוכלו לתת ללקוחות שלכם.
כזה שבאמת יוכל לשדרג את מערך המכירות, ולספק משפך שיווקי שיבטיח לידים חמים – 
לעולם לא תצליחו לקבל תמונה מלאה מספיק על העסק ועל המוצרים של הלקוחות שלכם אם לא תקשיבו להם, אבל באמת.

מה הכוונה בלהקשיב ללקוחות?

אתם, בעלי מקצוע ומומחיות שאין ומאוד חסרה ללקוחות שלכם. זה נכון, וצריך לקחת את המעמד הזה כמעלה שתפקידה לסייע ללקוחות חדשים. 

התפקיד שלכם בפגישה המקצועית הוא להכווין את הלקוח עם שאלות שיספקו לכם את הרקע הרלוונטי כדי שלאחר מכן, תוכלו לנתח את כל הגורמים שיאפשרו לכם לייצר אסטרטגיה ותכנית עבודה נכונה.

לערוך מחקר מלא על כל הנכסים הדיגיטליים השייכים ללקוחות החדשים

בטרם סיום הפגישה, ולאחר שבאמת שמעתם את הסיפור של העסק ואת כל האינפורמציה הדרושה לכם על מנת לנתח את מצבו הנוכחי, בצעו את הפעולות הבאות- 

  1. בקשו מהלקוח את כל הקישורים וההפניות לנכסים הדיגיטליים שלו. למשל: עמודים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, כתבות ברשת פרי עטו, סרטוני וידאו שהעלה.
    כך תוכלו לקבל רקע על כל מה שניסה לעשות בעבר מבחינה פרסומית ושיווקית, שהצליח או כשל.
  2. כדאי גם לבקש פרסומים חיצוניים של העסק, בכתבות, בראיונות, בפרסומים שהם מעבר לפלטפורמות אינטרנטיות.
    וזאת על מנת לקבל קצת היכרות עם איך שהעסק מייצג את עצמו כלפי חוץ. מה אנשים שממליצים על העסק חושבים שטוב בו, זו נקודת מוצא טובה להחליט אם להמשיך באותו קו של זהות העסק או לשנות את הקונספט על מנת למשוך קהלים חדשים.
  3. מחקר שוק עם ערך, ידע מוקדם של הלקוח אודות המתחרים שלו והנוכחות שלהם ברשת.
    המחקר לגבי המתחרים הוא חשוב ביותר, תוכלו לקבל רקע על נכסים דיגיטליים שהמתחרה מחזיק ואילו הלקוח שלכם לא, ולנתח – האם דרכי הפעולה בהן נוקט המתחרה יהיו טובים עבור העסק של הלקוח, כך שאפשר ללמוד, ולקבל השראה מהמתחרה, או שדווקא אפשר לבחור בשיטות אפקטיביות יותר.

ידע זה החיים

ככל שתצליחו לקבל יותר מידע, כך תוכלו לקבל תמונה מלאה ומגובשת יותר על דרכי הפעולה שלכם.  במקרה של עבודה עם לקוחות חדשים – ידע הוא באמת הכוח הכי משמעותי שתוכלו לקבל.
ככל שיהיה לכם
פחות מידע על העסקים של הלקוחות שלכם, אז השירות והמומחיות שלכם לא יוכלו לשרת בצורה הטובה ביותר את הלקוחות – כי לא תפרתם עבורם אישית את מערך הפרסום שאותם אתם מציעים.

לבנות תכנית עבודה ראשונית המסכמת את המידע שנאסף וחשיבה על דרכי הפעולה

עכשיו, כשיש לכם את כל המידע שאתם צריכים, התחילו לבנות את התמונה המלאה – על פי ראות עיניכם המקצועית!

בונים את קהל היעד

זה הזמן שלכם להפעיל את הדמיון. קהל היעד אינו רשימת מכולת שאותה ממלאים כדי לענות לצרכים של הלקוח. לקהל היעד יש צרכים, יש חתך דמוגרפי שהוא נמצא בו, אזור בו הוא מתגורר, יש לו גיל ויש לו גם קשיים.

על הקשיים הנקודתיים האלה שמתעוררים אצל קהל היעד שלכם – המוצר שאותו מציע הלקוח שלכם, אמור למלא. מה זה אומר? זה אומר שככל שתתעמקו ותפיחו בקהל היעד שלכם חיים אמיתיים – כך הוא יהיה יותר מתאים למוצר שאותו אתם רוצים למכור.

פועלים לפי מודל SWOT

מודל SWOT הוא מודל שיווקי מוכר שנוצר הרבה לפני שענף השיווק הדיגיטלי התחיל להתרומם.
הוא נכון לכל פעילות שיווקית של עסק, אך כשאנחנו מדברים על הדיגיטל, מומלץ לבצע בו התאמות שנכונות לעולם הדיגיטל ולפעילות השיווק הדיגיטלית הספציפית שלנו.

התכלית שלו למעשה מציגה סיכום של כל התובנות שהוסקו על ידי ניתוח המחקר שערכתם על העסק של הלקוח שלכם (ראו שלב 2 😉 ).

בהנחה ואתם פעילים במגוון זירות ויכולים להציע מספר שירותים ללקוח, החכמה היא לדעת לתפור את השירות הנכון עבור הצורך הספציפי לכל לקוח. בהחלט יכול להיות מצב בו הלקוח שלכם פונה אליכם כי הוא צריך מישהו שינהל לו את הקמפיינים, אבל מבדיקה שאתם עושים את מבינים שעם ניהול סושיאל יותר נכון, התוצאות יכולות להיות הרבה יותר טובות. מצד שני, אם הלקוח שלכם רק צריך ממכם בנייה של דף וורדפרס, אין לכם מה ״לדחוף לו בכח״ שירות נוסף כמו ניהול אינסטגרם. לכן, גם אם לקוח פונה אליכם בבקשה לשירות ספציפי, אנחנו ממליצים (בהנחה והוא פתוח לזה) שתבצעו מחקר ראשוני, כדי לראות האם יש לכם שירות נוסף שאתם יכולים להציע לו שהוא לא מכיר או חשב עליו, כמובן רק בהנחה וזה אכן מתאים.

אם כן, הסיכום לפי מודל ה- SWOT יאפשר לכם לראות תמונה ברורה על העסק, ולסדר קצת את המחשבות לגבי איך ניתן לתת חבילת שיווק דיגיטלי איכותית לעסק. 

המודל בנוי מ-4 נדבכים עיקריים:

  • חוזקות (Strengths)-

כאן אתם למעשה “עפים” על העסק והמוצר. בשלב הזה מנתחים למה העסק עובד, מה גורם לעסק לעבוד בפני עצמו, ולמה הוא כן אטרקטיבי וטוב מספיק לקהל היעד.

  • חולשות (Weaknesses) 

בשלב הזה אתם מנתחים בדיוק את ההפך – מה פחות עובד ויכול שפחות לקרוץ או אפילו להרחיק את קהל היעד מהמוצר. 

  • הזדמנויות (Opportunities)

מהן למעשה ההזדמנויות החיצוניות, מצבים קיימים מסוימים שבהן העסק יכול להשתמש על מנת להגדיל את מערך המכירות שלו, באמצעות שיווק הקשור לאותו המצב.

  • אתגרים/איומים (Threats) –

האתגרים, או האיומים שהעסק עלול לחוות ושיקשו עליו לפעול בזירות שאתם שוקלים לנהל עבורו. מדובר בקשיים חיצוניים. 

הצגת ארגז הכלים

ארגז הכלים הוא כמובן הידע והמומחיות שלכם. כאן זה למעשה המקום שלכם להשתמש בכל הידע והניתוח שערכתם ולספר ללקוחות שלכם – מה אתם יכולים לעשות עבורם, ואיך זה אמור לשנות את המצב הקיים בו העסק נמצא.

שיווק דיגיטלי היא דרך משותפת שאותה אתם מעבירים ומלווים את הלקוח בדרך לתוצאות העסקיות שהוא רוצה.

אין ספק שבשביל להיות איש שיווק דיגיטלי טוב ומהימן, צריך לדעת כיצד לנתח מצב קיים וגם איך אפשר להפוך אותו לטוב יותר. 

התפקיד העיקרי שלנו בסופו של דבר הוא לשפר את הפעילות העסקית של הלקוחות שלנו. 

ב-3 צעדים אלו, אפשר לגלות ללקוחות שלכם עולם חדש שהם בעצמם לא יכולים לשער שאליו אפשר להגיע.

 

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום