חזרה לבלוג

3 דברים שאתם חייבים לעשות כשאתם מתחילים לעבוד עם לקוחות חדשים

זהו, הגעתם אל היעד הראשון שלכם בדרככם הארוכה בעולם השיווק הדיגיטלי – התחלתם עבודה בתחום, ואתם מקבלים לקוחות חדשים.
אין ספק שהעבודה עם לקוחות חדשים היא מעמד משמעותי: היא תאפשר לכם קפיצת מדרגה ועבודה גם עם לקוחות ותקציבים גדולים עוד יותר.
ככל שהשירות שתתנו יהיה מקצועי ואיכותי יותר – הערך והתמורה שתעניקו ללקוח ילכו לפניכם, ויבטיחו לכם הזדמנויות חדשות רבות. 

אז איך יוצאים לדרך בצורה מבטיחה? הנה 3 צעדים שיבטיחו שאתם מתחילים ברגל ימין:

קבלו מהלקוח כל פיסת מידע על העסק ועל הנוכחות הדיגיטלית שלו

בפגישת היכרות הראשונית עם לקוחות חדשים – הטיפ הכי טוב שנוכל להציע הוא פשוט לשתוק.

גם אם הכנתם את עצמכם לקראת הפגישה, ואתם יודעים (או לפחות חושבים שאתם יודעים) את סיפור הרקע של העסק – תנו ללקוח לספר לכם על העסק שלו בעצמו.הוא כנראה מכיר הכי טוב את תמונת המצב הנוכחית של העסק ואת סיפור הרקע שעומד מאחוריו. חשוב שתזכרו:

  1.  העסק הוא שלו. הוא הקים את העסק כי יש לו עניין רב בעשייה ובתחום בו העסק מתמקד.
  2.  המוצר, קהל היעד הקיים, המתחרים והקשיים שעמם העסק מתמודד במצבו הנוכחי, מוכרים ללקוח בצורה הטובה ביותר.

נכון שנקודת המבט שלכם כמשווקים דיגיטליים אובייקטיבית משל הלקוח, אבל גם אם אתם בטוחים שיש לכם רעיונות מוצקים לגבי השירות האפקטיבי והטוב ביותר שתוכלו לתת לו, וגם אם אתם בטוחים שהרעיונות שלכם יכולים לשדרג את מערך המכירות שלו ולספק ו משפך שיווקי שיבטיח לידים חמים – לעולם לא תצליחו לקבל תמונה מלאה על העסק ועל המוצרים של הלקוחות שלכם, אם לא תקשיבו להם. אבל באמת.

להקשיב ללקוחות. איך?

אתם בעלי מקצוע. לכם יש את המומחיות החסרה ללקוחות שלכם. ככאלה, תפקידכם הוא לסייע להם ללכת בדרך הנכונה

בפגישה המקצועית, תפקידכם הוא להכווין את הלקוח בעזרת שאלות. תשובותיו יספקו לכם את הרקע הרלוונטי כדי שתוכלו לנתח את כל הגורמים שיאפשרו לכם לייצר אסטרטגיה ותכנית עבודה נכונה.

ערכו מחקר מלא על כל הנכסים הדיגיטליים השייכים ללקוח

 לאחר ששמעתם את סיפור העסק ואת כל האינפורמציה הדרושה לכם על מנת לנתח את מצבו הנוכחי, בצעו את הפעולות הבאות: 

  1. בקשו מהלקוח את כל הקישורים וההפניות לנכסים הדיגיטליים שלו. למשל לעמודים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם, למאמרים שכתב והתפרסמו ברשת ולסרטוני וידאו שהעלה. כך תוכלו לקבל רקע אודות מה שניסה לעשות בעבר מבחינה פרסומית ושיווקית; אם הצליח או כשל.
  2. כדאי גם לבקש פרסומי אוף-ליין: כתבות, ראיונות, פרסומים. הדבר יעזור לכם להכיר את תדמית המותג. תוכלו לשמוע אילו תכונות של המותג באות לידי ביטוי בשיח החיצוני עליו. זאת הזדמנות מצוינת להחליט אם נכון להמשיך לטפח התדמית הנוכחית של העסק או לשנות את הקונספט על מנת למשוך קהלים חדשים.
  3. מחקר שוק: תוכלו להתחיל את המחקר בידע המוקדם של בעל העסק אודות המתחרים שלו והנוכחות הדיגיטלית שלהם.
    מחקר המתחרים הוא חשוב ביותר, מאחר והוא יאפשר לכם ללמוד מטעויות (או הצלחות) של אחרים. בעזרת בחינת הנכסים הדיגיטליים של העסקים המתחרים, תוכלו לקבל מושג על המהלכים האסטרטגיים הנכונים יותר לעסק שלכם – מהם תרצו ללמוד לפעול נכון,  וגם על אלה שפחות מתאימים לכם – מהם תדעו להימנע.

ידע הוא כח

ככל שתצליחו לקבל יותר מידע, כך תוכלו לקבל תמונה מלאה ומגובשת יותר על דרכי הפעולה שלכם. במקרה של עבודה עם לקוחות חדשים – ידע הוא באמת הכוח הכי משמעותי שתוכלו לקבל.
אם המידע שיהיה בידכם אודו העסק של הלקוח שלכם לא יהיה רחב מספיק, מערך הפרסום שתבנו לא יהיה תפור למידותיו ולא תוכלו לתת לו את השירות הטוב ביותר.

בנו תכנית עבודה ראשונית המסכמת את המידע שנאסף ואת דרכי הפעולה עליהם חשבתם

עכשיו כשיש לכם את כל המידע שאתם צריכים, התחילו לבנות את התמונה המלאה על פי ראות עיניכם המקצועית.

בונים את קהל היעד

זה הזמן שלכם להפעיל את הדמיון. קהל היעד אינו רשימת מכולת שאותה ממלאים כדי לענות לצרכים של הלקוח. לקהל היעד יש צרכים, יש חתך דמוגרפי שהוא נמצא בו, אזור בו הוא מתגורר, יש לו גיל.

לקהל היעד יש גם קשיים, ועל הקשיים שלו, המוצר של הלקוח שלכם צריך לענות. המשמעות היא שככל שתעמיקו ותפיחו בקהל היעד שלכם חיים אמיתיים – כך הוא יתאים יותר למוצר שאותו אתם רוצים למכור.

פועלים לפי מודל SWOT

מודל SWOT הוא מודל שיווקי מוכר, שנוצר הרבה לפני שענף השיווק הדיגיטלי התחיל להתרומם.
הוא נכון לכל פעילות שיווקית, אך כשאנחנו מדברים על הדיגיטל, מומלץ לבצע בו התאמות לעולם הדיגיטל ולפעילות השיווק הדיגיטלית הספציפית שלנו.

למעשה, תכלית המודל מציגה סיכום של כל התובנות שהפקתם מניתוח מחקר העסק של הלקוח שלכם (ראו שלב 2).

בהנחה ואתם פעילים במגוון זירות ויכולים להציע מספר שירותים ללקוח, החכמה היא לדעת לתפור את השירות הנכון עבור הצורך הספציפי לכל לקוח. בהחלט יכול להיות מצב בו הלקוח שלכם פונה אליכם כי הוא צריך מישהו שינהל לו את הקמפיינים, אבל בפועל אתם מבינים שניהול סושיאל נכון, יכול להביא לתוצאות טובות יותר. מצד שני, אם הלקוח שלכם רק ביקש מכם בנייה של דף וורדפרס, אין צורך ״לדחוף לו בכח״ שירות נוסף כמו ניהול אינסטגרם. לכן, גם אם לקוח פונה אליכם בבקשה לשירות ספציפי, אנחנו ממליצים (בהנחה והוא פתוח לזה) שתבצעו מחקר ראשוני ותבחנו האם יש שירות נוסף שאתם יודעים לתת ואולי הוא לא חשב עליו.

אם כן, מודל SWOT יאפשר לכם לקבל תמונה ברורה על העסק, ולסדר את המחשבות לגבי דרכי הפעולה שלכם וחבילת השיווק הדיגיטלי שתציעו ללקוח. 

המודל בנוי מ-4 נדבכים עיקריים:

  • חוזקות (Strengths)-

כאן אתם למעשה "עפים" על העסק והמוצרים שלו. בשלב הזה מנתחים מה עובד טוב בעסק, מה גורם לעסק לעבוד בפני עצמו, למה הוא אטרקטיבי ומה מדויק בקהל היעד שלו.

  • חולשות (Weaknesses) 

בשלב זה מנתחים בדיוק את ההפך מהשלב הקודם – מה עובד פחות טוב בשיווק העסק: מה הדברים שלא מתאימים לקהל היעד או אפילו מרחיקים אותו.

  • הזדמנויות (Opportunities)

מהן ההזדמנויות החיצוניות לעסק בעזרתן נוכל למנף את פעילותנו.

  • אתגרים/איומים (Threats) –

האתגרים, או האיומים שהעסק עלול לחוות ושיקשו עליו לפעול בזירות שאתם שוקלים לנהל עבורו. מדובר בקשיים חיצוניים. 

הצגת ארגז הכלים

ארגז הכלים הוא כמובן הידע והמומחיות שלכם. כאן זה למעשה המקום שלכם להשתמש בכל הידע והניתוח שערכתם ולספר ללקוחות שלכם מה אתם יכולים לעשות עבורם, ואיך זה אמור לשנות את המצב הקיים בו העסק נמצא.

שיווק דיגיטלי הוא הדרך המשותפת אותה אתם והלקוח עוברים בדרך לתוצאות העסקיות אותן הוא מצפה להשיג.

בשביל להיות איש שיווק דיגיטלי טוב, צריך לדעת כיצד לנתח את מצב העסק הנוכחי ולהפוך אותו לטוב יותר. התפקיד העיקרי שלנו, בסופו של דבר, הוא לשפר את הפעילות העסקית של הלקוחות שלנו. בעזרת היצמדות לשלושת השלבים, תוכלו  לגלות ללקוחות שלכם עולם חדש ומלא במידע ותובנות שהם בעצמם יופתעו לגלות ולפתוח את הדרך המשותפת שלכם בצורה מבטיחה.

 

תכנון אסטרטגיית שיווק, ניהול תוכן, ניהול שיווק דיגיטלי ומדיה חברתית הם חלק מהדברים שתוכלו ללמוד בקורס מנהלי תוכן ומדיה חברתית

 

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן