חזרה לבלוג

5 כותרות שיווקיות שיביאו יותר קוראים לפוסטים שלכם

לכתוב פוסט ויראלי זו לא משימה פשוטה. מלבחור נושא, לאסוף את הנתונים, לגבש דעה ואמירה ייחודית ובסוף להוציא טקסט שיהיה כיף לקריאה, מעביר את המסר ואפילו יגרום לאנשים לשתף אותו ברשתות החברתיות.

אתם יושבים, בוחרים מילים בקפידה, מנסחים את עצמכם מחדש ומשייפים את הטקסט. אחרי זה מבלים שעות בלמצוא את התמונות הנכונות, מסדרים קרדיטים, לינקים ומרגישים שאתם כמעט מוכנים לקרב הגדול. האמת היא, שכל זה לא משנה בכלל אם אין לכם כותרות שיווקיות טובות.

 

אם הייתי צריך לתעדף את חשיבות האלמנטים השונים בפוסט, הכותרת הייתה ללא ספק במקום הראשון. בסופו של דבר, אתם יכולים לעבוד על הטקסט המדהים ביותר שלכם אבל אם הכותרת לא טובה, אף אחד לא ידע על זה, כי הם לא ייכנסו לבדוק. נשמע הגיוני?

אין נוסחה אחת לכותרת טובה. יש הרבה אפשרויות שיכולות לעבוד בשבילכם. מה שכן יש, זה מספר תבניות שעובדות טוב יותר מאחרות.

[title]ונעבור לכותרות:[/title]

1. "איך ל.." (או בגרסת האנגלית How To) – כשאנחנו מחפשים בגוגל או נכנסים לבלוג כדי לקרוא פוסט חדש, אנחנו לרוב מחפשים ללמוד משהו חדש או משהו שאנחנו פשוט לא יודעים לעשות ורוצים ללמוד לעשות. "איך ל…" היא כותרת מצוינת כי היא מבהירה לאנשים מה הם עומדים ללמוד.

2. מספרים – "5 דרכים להשיג יותר עוקבים בטוויטר" "10 צעדים לשווק את העסק שלך במדיה חברתית" הן כותרות טובות כי הן יוצרות ציפייה ברורה שתוך X צעדים הקורא יירכוש מיומנות חדשה, או ישפר מיומנות קיימת שחשובה לו. הוא מראש יודע שהוא נכנס לתהליך קצר וממוקד מטרה. תהליך שיהיה מיידי עבורו, ולא יגזול הרבה מזמנו. רק חמישה צעדים.

3. כותרת ברורה וישירה – לפעמים לא צריך להיות יצירתי מאוד. לפעמים התוכן של הפוסט עצמו מספיק טוב ורלוונטי כדי לככב בכותרת. כותרת שמבטיחה משהו ספציפי ומספקת בדיוק אותו. תחשבו על כותרות יותר חדשותיות וממוקדות. כותרות כאלו יפעלו רק כחלק מגיוון גדול יותר של כותרות.

4. שיוך לנושא אקטואלי – בזמן הקמפיין של אובמה, המשווקים ברשתות החברתיות חגגו. "איך אובמה משתמש בטוויטר כדי להגיע לקהל שלו", "כותרת האימייל שהביאה לאובמה את אחוז פתיחת המייילים הגבוהה ביותר בקמפיין שלו" וכו'. כל הכותרות האלו הסתירו מאחוריהן פוסטים די שגרתיים על "להשיג עוקבים בטוויטר" ואיך לנהל קמפיין אימייל וכדומה. הבחירה של כותרת אקטואלית גרמה ליותר אנשים להתעניין ולקרוא כיוון שזה הרגיש להם יותר מעודכן ועכשווי.

5. כותרות שנויות במחלוקת – כותרות שנויות במחלוקת פועלות טוב להביא קוראים אבל קשה מאוד להצדיק אותן לאורך הפוסט. כשאנשים נכנסים לקרוא על נושא שנוי במחלוקת או שבכללי, מעורר אותם רגשית, הם נמצאים במצב של "רצון להגיב". הם רוצים לשפוך את דעתם חזרה. קחו בחשבון שהתוכן של הפוסט צריך מהר מאוד לאזן חזרה, או להצדיק את הכותרת השנויה במחלוקת כדי לקבל את מלוא תשומת הלב מהקוראים.

כשאתם מסיימים לכתוב פוסט ועייפים מעריכה וניסוחים, אתם מגיעים לכותרת. הכותרת צריכה להוציא את הבשר של הטקסט שלכם החוצה ולהביא את הקוראים פנימה. אל תתעצלו בניסוח ושיוף הכותרת שלכם – היא השער לקריאת הפוסט המושקע שלכם. חבל שתפספסו את הקוראים דווקא שם.

 

אולי יעניין אותך

סדנת כתיבה שיווקית לפייסבוק

בסדנה זו נלמד איך לכתוב נכון, חכם, בולט ויעיל בפייסבוק עבור מותגים, גדולים וקטנים כאחד.

 

מר רועי פוברצ'יק

מרצה במכללה לניו-מדיה, יזם ויועץ אסטרטגי

Article Macbook Newspaper Photograph by Kevin Van Aelst

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן