חזרה לבלוג

למה האסטרטגייה שלכם לא פועלת?

אמרו לכם – “תבנו אסטרטגיית סושיאל” , “תעלו תוכן איכותי , רלוונטי לקהל היעד שלכם ותראו שהלקוחות יגיבו”, אמרו לכם – “לפחות 3 פוסטים ביום” – ועשיתם.

אז אמרו. אבל למה זה לא עובד?

לבנות אסטרטגיה למדיה החברתית זו משימה לא פשוטה.

כדי לבנות אסטרטגיה טובה אתם צריכים להבין בצורה כמעט מושלמת את ערכי היסוד של החברה, לפלח ולהגדיר את קהלי היעד (תיזכרו שלא תמיד קהל היעד בשיווק אוףליין ואוןליין חופפים),
להגדיר את טון הדיבור שלכם כדי שיתאים לאסטרטגיה הכוללת של המותג,
להבין את עולם התכנים הרלוונטיים,
לאפיין את ערוצי התקשורת הנכונים,
ולבסוף כמובן להתחיל לתרגם את כל זה לתוכן שיקדם אתכם לקראת המטרות והיעדים המדידים והמוגדרים שהצבתם לכם.

אתם עדיין נושמים?

אחרי שעשיתם את המחקר המפרך והבנתם את הנקודות שהיו חשובות לכם לבניית אסטרטגיה –
אתם מתחילים ליישם אותה.

כבר התחלתם להתפזר בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט, אינסטגרם, רדיט, קווארה, טמבלר ועוד רשת שבה מדברים רק בשפת מורס, אבל אמרו לכם שהקהל נמצא שם.

עוברים 90 יום, אתם מעדכנים סטטוסים, כותבים פוסטים, מעלים תמונות וכותבים LOL בקוד מורס.
אבל עדיין משהו לא זז.

אתם חושבים שעשיתם הכל נכון, אז למה האסטרטגיה שלכם עדיין לא פועלת?

6 סיבות למה האסטרטגיה שלכם לא פועלת כרגע:

1. מתפרשים רחב יותר – נכון, יש מגוון די רחב של רשתות חברתיות שאפשר להיות נוכחים בהם. במיוחד כשכל כתבה אומרת לכם שרשת אחת טובה מהשנייה.
אחת הטעויות של מותגים שרק נכנסים למדיה החברתית היא שהם מנסים ישר לכסות את כל האפשרויות שלהם.

מה שלרוב עולה להם בחוסר פוקוס (כל רשת צריכה תוכן אחר), וחוסר יכולת לפתח קהילה ממוקדת ואפקטיבית.

פיתוח קהילה דורש מחקר והרבה תשומת לב – אם זה לתכנים או אם זה לשיחות עם חברי הקהילה.
תנסו להתמקד על שתי הרשתות החברתיות שנראות לכם הכי רלוונטיות.

תתמקדו עליהן לחודשיים ורק אז תנסו להגיע לרשתות נוספות.

2. הקהל שלכם לא נמצא במעגלים שלכם – כשאתם מפיצים תוכן בפייסבוק או בטוויטר, הקהל הראשוני שנחשף לתוכן שלכם הוא האנשים הקרובים לכם גם ברמת היחסים האישיים וגם ברמה הדמוגרפית.

כלומר, לא משנה כמה אני אנסה לחלוק ולעשות לייקים לתוכן של העמוד שלי,
הוא לא יגיע לקהל האמריקאי, אלא אם כן חברים שלי הם אמריקאים או אפילו יותר מזה, מקורבים לקהל היעד האמיתי שלי.

אם קהל היעד שלכם הוא לא הסביבה המיידית שלכם (או של העובדים בחברה שלכם) , תצטרכו להשקיע יותר מאמצים וכסף בפרסום ממומן כדי לוודא שהקהל שאתם מכוונים אליו באמת ייחשף לתכנים שלכם.

3. התכנים שאתם מעלים לא מספיק טובים – אאוץ’ נכון? אבל זה פשוט משהו שקורה.

התכנים שלכם לא צריכים להיות רק “נחמדים” הם צריכים להיות מצוינים.

יותר מזה שהם צריכים להיות מצוינים, הם צריכים להיות משהו שאנשים ירצו לחלוק עם החברים שלהם או הלקוחות שלהם וכו’.

האם התוכן פותר בעיות ללקוחות שלכם, או לכם?

האם התוכן ייחודי ומעניין?

או שמדובר בשכפול חסר מעוף של תוכן אחר שקראתם?

האם הוא מוצג בצורה מעניינת? וכו’ וכו’.

תשאלו את עצמכם שאלות קריטיות לגבי איכות התכנים שלכם.
אם אתם יכולים לדבר עם קהל היעד שלכם ולבקש פידבק על החומרים, אז אפילו עוד יותר טוב.

4. טון הדיבור שבחרתם לא פועל – קהל יעד מסויים רגיש לטון דיבור מסויים.

זה חלק מתהליך בניית האמון שלכם עם הקהל שלכם.

איזה טון הוא מצפה לשמוע מכם?

האם אתם חברים שלו? משווקים ממולחים? מורי דרך?

הדרך בה אתם בוחרים להתבטא, ההבדל בין “אני”, “אנחנו” ו”אצלנו בחברת…” הוא עצום.

מה פועל עבור הלקוח שלכם? מה מייצג אתכם נכון?

5. לא הגדרתם נכון את קהל היעד – אתם מורים לכינור ומחפשים תלמידים בני 7-18.

מי שרוצה ללמוד כינור, זה כנראה הגיל בו הם מתחילים.

אתם מתחילים לבנות אסטרטגיית תוכן שתמשוך ילדים בגילאים האלו ותלהיב אותם ללמוד כינור.

מה שאתם לא יודעים, שילדים בין 7 ל – 18 לא רוצים ללמוד כינור.

ההורים שלהם רוצים ללמוד כינור.

מה שאולי עוד יותר לא עלה בדעתכם היא שהורים רוצים שהילדים שלהם ילמדו כינור כי יש קורילציה גבוהה בין לימודי כינור להצלחה בלימודים אקדמאיים.

וההורה פשוט רוצה שהילד שלו יהיה אקדמאי מצליח.

כינור זו רק תופעת לוואי.

האם הבנתם כבר איזה תוכן אתם באמת צריכים לשווק?

6. אתם לא באמת יודעים מה אתם רוצים להשיג – אחת התופעות הנפוצות שמתוך כל ה”אסטרטגיה” שנבנית, אף אחד לא ממש יודע מה הוא רוצה להשיג.

מה שזה אומר בפועל- שאין לכם קריאות לפעולה לעבוד איתן, אתם לא יודעים איך לגשת לבחון בכלל את התוכן שלכם ואת האינטראקציות שלכם כיוון שאתם לא יודעים מה אתם רוצים להשיג.

אז איך ממקסמים תוכן שלא יודעים מה המטרה שלו?

 

בונוס:

*. התזמון שלכם לא טוב

אתם יודעים מי קהל היעד שלכם, אתם יודעים איזה תכנים הם רוצים ולעזאזל, אתם אלו שמספקים להם אותם.

עדיין, כל פוסט או סטטוס חדש שאתם מעלים כמעט לא מקבל יחס.

לפעמים הפתרון הטוב ביותר הוא להסתכל על השעון.

האם אתם בוחרים את השעות הטובות ביותר לעלות פוסטים?

האם הם יש מספיק זמן בין אחד לשני?

האם השעות שלכם מתאימות לשעות של קהל היעד שלכם בכלל?

לפעמים לוח שנה ושעון הם כלי העבודה הטובים ביותר.

בהצלחה!

כותב המאמר : רועי פוברצ’יק

מרצה במכללה לניו-מדיה, יזם ויועץ אסטרטגי

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן