חזרה לבלוג

7 כלי ניתוח אתרים והתנהגות גולשים שכל מנהל אתר חייב להכיר

כבעלי אתרים אנו חייבים כל הזמן לנתח ולבדוק את האתרים שלנו מבחינת ביצועים התנהגות גולשים וכמובן ניתוח מתחרים ואתרים אחרים. בין אם מדובר לזהות טרנדים חדשים או לזהות מגמות בעולם השיווק הדיגיטלי, וכיצד הן משפיעות על הגולשים שלנו באתר. אנו חייבים להשתמש בכלי ניתוח ומדידה כחלק בלתי נפרד מהפעילות השיווקית ובאופן קבוע.

במאמר הבא נפרט על 7 כלים חשובים שיסייעו לכם להכיר טוב יותר את האתר והגולשים שלכם מבחינת חוויית משתמש, התאמה למנועי החיפוש, ביצועי האתר וניתוח מתחרים.
במסגרת קורסי שיווק דיגיטלי במכללה לניו מדיה נלמדים הכלים המעודכנים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי במיוחד לבעלי אתרים ולכל מי שמעוניין להתמקצע בתחום הפרסום באינטרנט.

חשוב לציין! ישנם עוד כלים שיכולים לסייע לניתוח האתר והתנהגות גולשים אך סקרנו את שבעת הכלים הנפוצים ביותר שכל מנהל אתר חייב להכיר.    קדימה מתחילים….

1. כלי מנהל האתרים / Search console / Web master tools

כ"כ הרבה שמות יש לכלי המדהים הזה של גוגל. בשימוש בכלי מנהל האתרים תוכלו להכיר את האתר שלכם ממש מבפנים ולבדוק נושאים רבים על תפקוד האתר, התנהגות הגולשים באתר, חיפושים מובילים , הערות והודעות מגוגל ועוד. השימושים העיקריים ביותר בכלי הם:

  • בדיקת הודעות או פעולות ידניות מגוגל. גוגל יתקשר איתנו ויעדכן אותנו אם וכאשר יש עדכון מסויים או הערות מהותיות שיש לטפל בהן.
  • סריקה ואינדוקס האתר – דרך הכלי תוכלו להגיש לגוגל מפת אתר דינמית ולבדוק את הסריקה של האתר שלכם במנוע החיפוש.
  • תוכלו לקבל רשימה של העמודים שגוגל אינדקס וכיום הם נמצאים כעמודי שגיאה 404 וכמובן שתטפלו בהם ע"י הפניות מתאימות.
  • תוכלו לקבל נתונים מעניינים על מונחי חיפוש מובילים לאתר שלכם + מיקומים של כל ביטוי והופעות של כל ביטוי + שיעור הקלקות ממש בדומה מאוד לנתונים שמקבלים בגוגל אדוורדס.
  • אחד האפשריות שיש בכלי הוא "אחזור" – כלומר נוכל לבקש מגוגל לאנדקס את האתר שלנו. ההמלצה לא להשתמש באפשרות זו אלא רק כאשר נעשו פעולות מאוד משמעותיות באתר וכעת אתם רוצים שגוגל יסרוק שוב את האתר. העדיפות היא לתת לרובוטים של גוגל לסרוק לבד את האתר.
  • תוכלו להגדיר נושאים חשובים לאתר כמו: דומיין מועדף + מדינת יעד ועוד.

היכנסו לקישור והתחילו לעבוד עם כלי מנהל האתרים שלכם: www.google.com/webmasters

2. גוגל אנליטיקס / Google Analytics

ניתוח ומדידה זה שם המשחק של כל פעילות שיווקית. בעזרת הטמעת קוד מעקב באתר שלנו תוכלו להתחיל לאסוף מידע יקר ערך אודות האתר שלכם. גוגל אנליטיקס זו תורה שלימה ויש קורסים וסדנאות רבות בנושא. הנושאים הכי חשובים למעקב ומדידה בכלי הם: (כמובן שניתן להשתמש בכלי לעוד המון אפשרויות – זה רק על קצה המזלג).א.

  • בחינה ומדידה של כמות כניסות ומשתמשים (בעיקר חדשים) לאתר שלנו.
  • בחינה / סינון של כמות הגולשים לפי סגמנטים כמו: מכשיר, גיל, יום , שעה, תחומי עניין ועוד.
  • תוכלו לקבל סקירה כללית על מקורות ההגעה לאתר שלכם כמו: חיפוש אורגני, ממומן, פייסבוק ועוד.
  • תוכלו להגדיר המרות ולמדוד את כמות ההמרות שהגדרתם בכלי. זה נכון גם לגבי אירועים שונים אותם אתם תרצו למדוד ולספור.
  • תוכלו לראות את זרימת המשתמשים שלכם והמעבר של גולשים מעמוד לעמוד – ואף להסיק מסקנות על התנהגות הגולשים באתר.

זהו כלי מאוד גדול וחשוב, ניתן לבצע איתו פעולות רבות נוספות היכולות להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות של כל השיווק הדיגיטלי שלנו.

היכנסו לקישור והתחילו למדוד את האתר שלכם: www.google.com/analytics

3. הצפרדע הצורחת (Screaming frog)

זהו כלי חשוב שכל בעל אתר ומקדם אתרים חייב להכיר. בעזרת הכלי אתם יכולים לבדוק המון פרמטרים חשובים על האתר שלכם, כאשר הנושאים החשובים לבדיקה בכלי הם:

  • תוכלו לדעת על שכפול או חוסר בכמות כותרות H1 ו- H2 שיש בכל עמוד וכמובן לתקן זאת.
  • תוכלו לדעת מה כמות התווים או חוסר בתגיות META בכל עמוד באתר.
  • תוכלו לדעת סטאטוס קישורים נכנסים ויוצאים – תוכלו לבדוק בעצם אם יש עמודי 404 באתר.

להורדה מהירה של הכלי:  www.screamingfrog.co.uk

4. Copyscape

זהו כלי המיועד לבדוק את התוכן שלכם מבחינת העתקה או שכפול שלו במקורות שונים. כידוע תוכן משוכפל באתר עלול לגרור אחריו ירידה / למנוע התקדמות בדירוג של האתר. בדיקת תוכן משוכפל באתרכם שימושי מאוד כאשר:

  • יצרתם פרופיל באינדקס כלשהו ברשת האינטרנט – חשוב שהתוכן לא יהיה זהה לזה שבאתר שלכם.
  • כאשר מתחרה שלכם השתמש בתוכן שלכם באתר שלו.
  • ישנם תחומי עיסוק בהם משתמשים בעלי האתרים באותם רצפי מונחים ולכן אתם עלולים לגלות שבאתרים בעלי אותו תחום יש העתקת / שכפול של תוכן מבלי להתכוון לכך. – חשוב להישאר מקוריים!

היכנסו לקישור ובדקו אם גם באתר שלכם יש תוכן מועתק / משוכפל: www.copyscape.com

5. SEMrush

זהו כלי מאוד חשוב לכל איש שיווק דיגיטלי ולכל סוכנות. מדובר בכלי יחסית יקר שמתחיל בחבילה מתקדמת במחיר של 99 $ בחודש. הכלי הזה מאפשר לכם לנתח המון נתונים ואף מתחרים! הודות לכלי המדהים הזה תוכלו:

  • לקבל נתונים על מילות המפתח שלכם ושל המתחרים עם נפח החיפוש.
  • מיקומים של ביטויים של האתר שלכם ושל המתחרים.
  • קישורים נכנסים לאתר שלכם וגם לאתרים של המתחרים.
  • תוכלו לקבל נתונים לגבי האנקורים של הקישורים הנכנסים אליכם.
  • תוכלו לזהות מי המתחרים הישירים שלכם ולקבל הערכה של שיעור כניסות לאתר.
  • הכלי הזה מעולה להחלפת / לבחינת קישורים לאתר. תוכלו לזהות אם לאתר מסוים יש כמות כניסות לאתר ולדעת האם זהו אתר חזק מבחינת טראפיק או לא.

טיפ קטן, תוכלו לקבל ללא עלות עד 10 הקלקות של נתוני אתר ביום (כמובן שתקבלו נתונים חלקיים בלבד) – אבל זה עדיין יכול לסייע לכם בבחינה מהירה על מתחרים או על איכות אתר מסוים שאיתו אתם רוצים להחליף קישורים.

היכנסו לאתר ובדקו את האתר שלכם: www.semrush.com

6. Hotjar מפת חום 

מדובר בכלי ממכר במיוחד! זוהי מפת חום לאתר / לדף הנחיתה שלכם. בעזרת הטמעת סקריפט באתר ואימות זריז במייל, תוכלו לעקוב אחרי תנועת הגולשים שלכם. מפת חום זו בעצם מצלמת את המסך ומקליטה את התנהגות הגולשים שלכם. שימו לב כי זהו כלי שאינו חינמי, אך ניתן לקבל התנסות חינמית ל 30 יום. למה זה ממכר? תהיו בטוחים שתמצאו את עצמכם "מבזבזים" זמן על צפייה וניתוח התנהגות הגולשים באתר שלכם.

מה יכולה לתרום לכם מפת החום?

בכל עולם השיווק הדיגיטלי, אנו תמיד רוצים לדעת איך מגיבים הגולשים לאתר שלנו ולדעת בעצם מה עובד טוב יותר או לחליפין מה לשפר?! הודות למפת החום תוכלו ללמוד המון על התנהגות הגולשים שלכם כמו למשל:

  • תוכלו לראות אם אנשים עוברים לדפים נוספים באתר.
  • באתרי מכירה זה כלי חשוב מאוד, תוכלו לזהות אם קיים כשל בתהליך רכישה / סרבול בתהליך ובכך לפשט אותו ולגרום לשיפור יחס ההמרה / הרכישה.
  • תוכלו לזהות אם ההנעה לפעולה באתר שלכם באמת עובדת.
  • תוכלו לזהות אם יש נטישה של גולשים מהאתר ועוד.

רוצים להתחיל לצפות בגולשים שלכם, היכנסו לקישור: www.hotjar.com

7. Test My Site (מהירות)

כלי זה מעולה לבדיקת מהירות טעינת האתר / דף הנחיתה שלכם בניידים. הזינו את כתובת האתר שלכם בכלי ותקבלו מס' פרמטרים חשובים כמו:

  • זמן מהירות טעינת האתר / דף הנחיתה שלכם.
  • מה אחוז הנטישה המוערך ע"י הכלי של גוגל , של גולשים פוטנציאלים.
  • תוכלו לקבל דוח מפורט יותר למייל שלכם בדו"ח חינמי.
    *שימו לב שגוגל ייתן לכם ציון על זמן מהירות האתר.

למה הכלי מאוד חשוב? במידה והנכם עושים קמפיין ממומן בין אם בגוגל אדוורדס או בפייסבוק והנכם מעבירים גולשים לעמוד ספציפי או לדף נחיתה וזמן הטעינה בנייד ארוך – גולשים ינטשו את האתר ולא יחזרו אליו. גם תשלמו על הקליק וגם תאבדו את הגולש! לכן חשוב לבדוק ולשפר את זמני הטעינה באתר / בדף הנחיתה.

היכנסו לקישור ובדקו את זמן טעינת האתר שלכם: testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb

לסיכום,

בעולם השיווק הדיגיטלי אנו נעזרים המון בכלים חיצוניים על מנת לסייע לנו בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות כחלק מהפעילות השיווקית שלנו. במכללה לניו מדיה אנו מכשירים סטודנטים רבים למקצועות הדיגיטל ומציידים את הסטודנטים שלנו לא רק בידע אלא, בניסיון ובשימוש בכלים החשובים ביותר בעולם השיווק וניהול האתרים. רוצים לשמוע עוד פרטים אודות הקורסים וההכשרות במכללה לניו מדיה? צרו איתנו קשר או השאירו פרטים ונחזור אליכם: 03-7208907

מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה