חזרה לבלוג

כל מה שחשוב בתקשורת פנים ארגונית

גם ארגונים מדברים! כן, לכל ארגון יש את השפה שלו, המוסיקה של השפה,  והקול המיוחד לו.

אנו נמצאים בעידן טכנולוגי,דינמי, שמשתנה ללא הרף. חידושים ועדכונים הם דבר שבשגרה, ובעקבות זאת סביבת העבודה משתנה כל הזמן. הדינמיות הזו באה לידי ביטוי גם בחוויות העובד והמועמד, ולכן ארגונים צריכים להתאים את עצמם לסביבה הדינמית וזרימת מידע של רשתות חברתיות ולהתחיל לדבר ארגונית.

רונית משה כהן (מנהלת תקשורת פנים ארגונית באסם-נסטלה) מסבירה:  כדי לדבר ארגונית אנחנו צריכים להכיר  את השפה של הארגון הספציפי. כמו שלא נדבר סינית ברוסיה, כך גם בארגון. איך נבין את השפה? הבנת השפה מותנית בהבנת התרבות הארגונית, ערכי החברה, התמהיל האנושי, ביזורו, וחיבור העובדים בו לטכנולוגיה.

ג’יוואן ארי בוסתן (במאי מפיק, מייסד JVN – וידאו שמחובר לHR)  : הארגון הוא גם  סך כל עובדיו ופרטים שמרכיבים אותו ויוצרים ריבוי קולות.  לכן לדבר ארגונית, זה ליצור פלטפורמות עבור הקולות הרבים שיש בארגון ערוץ ביטוי וכלים מתאימים לבוא לידי ביטוי. כיוון שקהילות חזקות נבנות על סיפורים וגם על גיבורים – זה מאפשר לנו להסתכל יחד ולהרגיש יחד.

כדי לדבר ארגונית נדרשים כלים בעזרתם ניתן יהיה להעביר את המסרים ולהתאים אותם לצרכי וקהלי הארגון השונים. הרשתות החברתיות נכנסות לתוך עולם העבודה והיום אנו רואים יותר ויותר ארגונים שעובדים עם רשתות חברתיות פנים ארגוניות שמאפשרות שיח, שמירה וניהול ידע ארגוני, העברת מסרים וחיבור העובדים למטרות הארגון.

השפה הארגונית הופכת אף יותר חשובה כאשר אנחנו מבינים שעובדים מעורבים ומחוברים הם עובדים עם מוטיבציה גבוהה יותר להצלחה ותורמים משמעותית להשגת מטרות החברה. מיתוג המעסיק לדוגמא הוא אחד מהכלים בהם ניתן להשתמש כדי לחזק/להעביר את השפה הארגונית.

וכאן נכנס תפקידה של התקשורת הפנים ארגונית : חיבור העובדים לארגון ע”י רתימתם לחזון, לערכים, לאסטרטגיה ולמטרות הארגוניות המשותפות, חיזוק האמון והשקיפות בארגון ושיקוף ערכי מותג המעסיק.

כדי להצליח לדבר ארגונית ולהפוך לארגון מוביל, פותח קורס ייחודי שעוסק במרכיבים השונים:

תקשורת פנים ארגונית, רשתות פנים ארגוניות, מיתוג מעסיק ומנהלים מגייסים.

רונית משה כהן, מרצה בכירה בקורס, מספרת:   בקורס יש שילוב בין חלקים, תיאורטיים ודוגמאות מהשטח של אנשים מובילים בתחום. הקורס לא רק מרחיב יכולות מקצועיות אלא גם יכולות אישיות מאחר ותקשורת היא בסיס לכל מערכת יחסים באשר היא.

גיוואן (מרצה בקורס) מוסיף:  הקורס עושה סדר לכל מי שעוסק בתחום, ובעצם מאפשר לקבל תמונה שלמה מכל הזוויות. כיום התקשורת בדיגיטל ובאנושות בכלל הולכת לכיוון של אודיו ויזואלית ומתן במה לריבוי קולות. מה שהיום בני נוער לוקחים כמובן מאליו, ארגונים צריכים לאמץ ולהטמיע ולקפוץ מדרגה לעידן התקשורת הנוכחית

הקורס מיועד לאנשי תקשורת פנים ארגונית, אנשי משאבי אנוש, גיוס, שיווק ועוד, אך גם למנהלים שרוצים לבנות תרבות ארגונית עכשווית ועדכנית. מי שרוצה להבין אך להנהיג ארגון בעשור השלישי של ה- 121 צריך להבין תקשורת.

אז מה הולך להיות בקורס? הקורס מחולק לארבעה רבדים שקשורים אחד בשני:

  • תקשורת פנים ארגונית – תהליכי עבודה, הכרות עם מושגי יסוד ומשמעויות של העולם הארגוני בכל אחד מהמרכיבים, יצירת אסטרטגיות עבודה ושיתופי פעולה נדרשים וסדנאות מעשיות
  • רשתות פנים ארגוניות – יצירת שיח במרחב הדיגיטלי הפנים ארגוני תוך חיבור עקבי של העובדים למטרות ויעדי הארגון, מאפשרת יצירת תמונת מצב עדכנית על הלך הרוח של הארגון וההנהלה. ניהול נכון וחכם של רשת מקצועית, לצד כתיבה והעברה אפקטיבית של מסרים במדיה הדיגיטלית.
  • מיתוג מעסיק – האופן בו הארגון נתפס בעיני עובדיו, עובדיו הפוטנציאלים וכלל שוק העבודה. תדמית הארגון משפיעה  לא רק ככלי גיוסי למשיכת כוח אדם איכותי, אלא גם ככלי לשימור עובדים.
  • מנהלים מגייסים – בעולם בו שוק העבודה הופך להיות תחרותי אל מול כמות המועמדים הקיימת, יש חשיבות לשילוב מנהלים מגייסים בתהליך איתור המועמדים, והשפעתם על קליטת עובדים בעלי התאמה גבוהה.

אנחנו מזמינים אותכם להצטרף לקורס ייחודי שנבנה בדיוק עבורכם ובהתאם לצרכים הארגונים עם אנשים שמבינים ארגונים, ובעלי ניסיון עשיר בעולמות התוכן הכי לוהטים בשוק היום

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן