חזרה לבלוג

מה זה SEO ולמי מתאים קורס SEO?

אם אתם בעלי אתר או לחליפין מעוניינים להיכנס לעולם השיווק הדיגיטלי, וודאי יצא לכם לא מעט להיתקל במונח SEO אך לא ממש התעכבתם עליו עד כה. אם הגעתם לעמוד הזה כנראה ששאלתם את עצמכם אחת ולתמיד מה זה SEO?

לפני שתקבלו תשובה על השאלה הרשו לנו לשאול אתכם שאלה – איך הגעתם אל העמוד הזה שעכשיו אתם קוראים בו? רוב הסיכויים שנכנסתם לאיזשהו מנוע חיפוש ברשת האינטרנט (לצורך העניין – גוגל), הקלדתם את השאלה "מה זה SEO?" או אולי את צריוף המילים "קורס SEO" לחצתם על מקש החיפוש ובין שאר העמודים שהופיעו בתוצאות החיפוש מצאתם את העמוד הזה רלוונטי למידע המסוים אותו אתם מחפשים. העמוד הזה שהנכם קוראים בו כעת אינו הגיע לגוגל יש מאין, אלא נכנס לתוצאות החיפוש בגוגל הודות לתהליך מסוים שעבר. תהליך זה, שהביא את העמוד הזה אל תוצאות החיפוש בגוגל ואל הזמנתכם כגולשים להיכנס לעמוד הזה ולקרוא את המידע שבו, הוא למעשה SEO, כלומר   Search engine optimization או במילים אחרות – קידום אתרים אורגני בגוגל (ובמנועי חיפוש נוספים).

קורס SEO (קידום אתרים) מקצועי ומעשי מעניק לבוגריו יתרונות בזירה שהולכת ומשתה מעת לעת. תחום ה SEO בשונה משנים קודמות מעניין ומאתגר הרבה יותר!

קורס מעשי בקידום ממומן המוביל בישראל

הכשרת ניהול קמפיין פרסום ממומן (PPC)

בהכשרה תלמדו לנהל קמפיינים  ממונים ב Google AdWords, Facebook Ads, Google Analytics ופלטפורמות נוספות.

איך מקדמים אתר בגוגל בשנת 2018?

קידום אתרים בגוגל הוא אחד המקצועות הדינמיים ביותר כיום ומשתנה חדשות לבקרים על פי תנאיה של גוגל. אם עד לפני מספר שנים קידום אתרים התבסס על תכנים קצרים ורדודים, קישורי אינדקסים ופורומים ואתרי לוויין פשוטים, הרי שכיום נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית בתחום על מנת להתאים לחוקים ולאלגוריתמים המשתנים של גוגל.

קידום אתר בגוגל אינו מתחיל כאשר בניית האתר מסתיימת, אלא מומלץ להתחיל בו כבר בשלבי תכנון האתר עצמו, משום שקידום אתרים נכון מתבסס על כמה פרמטרים חשובים:

  1. מחקר מילות מפתח – בחירת המילים הכי רלוונטיות לתחום הקשור לאתר, לעסק ולמוצר או השירות הניתן על ידו ובהתאם למספר החיפושים החודשיים של כל מילה. את מספר החיפושים ניתן למצוא דרך כלי מילות המפתח של גוגל. נתון מדוייק של כמות החיפושים יתקבל רק כאשר קיים חשבון גוגל אדוורדס פעיל, אחרת ינתנו נתוני טווח בלבד.
  2. מבנה אופטימלי לגוגל – כלומר, בניית תפריטים, קטגוריות ודפים בצורה היררכית נכונה ומסודרת תוך שימוש במילות המפתח המרכזיות שנבחרו לאתר והבנייתם בדפים השונים, בכותרות, בתיאורים לגוגל וכו'.
  3. קישורים פנימיים ו"עקבות פירורי לחם" – קישור הגיוני בין הדפים הן בבניית קישורים פנימיים בטקסטים השונים והן על ידי בניית שביל "פירורי לחם" הנמצא בראש כל דף, בהמשך למבנה הירכי נכון שמסייע לקידום.
  4. תמונות וסרטונים – כל אתר חייב גלריה ויזואלית של תמונות וגם סרטונים שתורמים לדינמיות ולעושר הקיים באתר. כל התמונות וסרטוני הוידאו באתר צריכים לעבור התאמה לגוגל, מבחינת תגיות ALT ושתילת מילות מפתח רלוונטיות, או במילים אחרות, אופטימיזציה. לאחרונה גוגל החל להוסיף בתוצאות החיפוש כותרות לתמונות המוצגות בהן, בשלב זה הן כותרות העמוד בו התמונות מופיעות ולא כותרות התמונות עצמן, אבל כדאי להמשיך ולהשקיע גם בהן.
  5. ואולי אחד הפרמטרים הכי חשובים שיש – תוכן, תוכן והרבה תוכן איכותי. תשקיעו בתוכן טוב, רלוונטי בעל ערך מוסף לגולש. גם הגולשים יחזרו, ישתפו וימליצו וגם ובעיקר גוגל יאהב את האתר שלכם וזה יתרום לקידום.
  6. פרוטוקול מאובטח (SSL) – לאחרונה גוגל החלה לתעדף אתרים הנמצאים על פרוטוקול מאובטח, המאפשר הצפנת פרטי הגולשים החל משמות ומיילים ועד כמובן פרטי אשראי במידת הצורך. גוגל אף הזהירה מפני התראות כניסה לגולשים באתרים בלתי מאובטחים בעתיד הקרוב.
  7. התאמה לנייד – אמנם התאמה למובייל נחשב לפיצ'ר מובנה כמעט בכל פלטפורמת בניית אתרים קיימת כיום, אך ישנם עדיין אתרים שאינם מותאמים למובייל. סטטיסטית, מספר הגולשים מהנייד רק הולך ועולה ביחס לגולשים ממחשב, כך שחוסר התאמה למובייל פוגע מאוד בקידום האתר בגוגל ופוגע בחווית הגלישה באתר באמצעות הנייד.
  8. מהירות טעינת אתר – אחד הפרמטרים החשובים ביותר באופטמיזציית אתר הוא הורדת מהירות טעינת האתר לכמה שפחות זמן. אתר איטי פירושו אחוזי נטישה גבוהים ותיעדוף נמוך בקידום האורגני בגוגל.
  9. גוגל AMP – בהמשך לשני הסעיפים הקודמים, גוגל AMP הינו כלי המאפשר האצת זמן טעינת האתר בנייד. הכלי הזה אינו מיועד לכל דפי האתר אלא רק לעמודים מסויימים, אך אלה שכן (ומסומנים בתוצאות החיפוש על ידי סימן הברק בצד), מקבלים תיעדוף מבחינת הקידום בגוגל ואף נשמרים ישירות על גבי השרתים של גוגל לשליפה מהירה עוד יותר. רק עוזר.
  10. בדיקת קובץ רובוטס – קובץ רובוטס מתייחס אל אופן סריקת האתר בין השאר על ידי מנועי חיפוש כמו גוגל. בחלק מן המקרים, בעת בניית האתר תופיע פקודה בקובץ זה המורה לגוגל שלא לסרוק את האתר (לבינתיים עד אשר תושלם בנייתו). חשוב מאוד לבטל את הפקודה הזאת עם סיום בניית האתר ולספק לגוגל מפת אתר עדכנית, אחרת האתר לא יוצג או יוצג באופן מוגבל מאוד בגוגל. אם מעוניינים לחסום דף או דפים מסויימים, צריך לציין זאת בקובץ זה על ידי פקודה מדוייקת.
  11. קישורים איכותיים המפנים אל האתר – נכון לשנת 2018 בניית קישורים איכותיים לאתרים עדיין חיה ובועטת ולכן כדאי מאוד לבנות מערך קישורים אל האתר, המבוסס על תחומי עניין דומים או זיקה כלשהי בין האתרים המקשרים לבין האתר המקושר. הקישורים צריכים לצאת מאתרים חזקים, איכותיים, מהימנים ולגיטימיים, באופן טבעי מתוך תוכן איכותי קיים או חדש המתייחס באופן כלשהו לקישור.
  12. חברתיות – אי אפשר לדבר על קידום אתרים בשנת 2018 בלי להתייחס לשיתופים וקישורים מרשתות חברתיות. יותר שיתופים, יותר באז, יותר קידום.
  13. התחשבות באלגוריתם ה – Rankbrain – אלגוריתם זה, שהושק לראשונה לפני כשלוש שנים, מנסה להתחקות אחר התוכן שכל גולש היה מעוניין למצוא. כלומר, האלגוריתם מקשר אסוציאטיבית בין נושא החיפוש לבין נושאים שיכולים להיות רלוונטיים והם אלה אשר יופיעו בתוצאות החיפוש, לצד תוצאות החיפוש הקשורות ישירות למילת החיפוש שהוקלדה.

שורה תחתונה

קידום אתרים אורגני באינטרנט הינו מקצוע הייטק לכל דבר ועניין שרק הולך ונבנה יותר ויותר עם השנים ולכן, על מנת להבין את התהליכים על בוריים, לדעת מה לעשות ובעיקר לדעת מה לא לעשות, מומלץ לחפש קורס SEO או כל מסגרת אשר כוללת בה לימודי SEO מסודרים ומדוייקים. יתרה מזאת, גוגל משנה בכל פעם מחדש את כללי המשחק, מה שמשפיע באופן ישיר ו/או עקיף על הקידום האורגני בתוצאות החיפוש. קורס קידום אתרים אורגני בהחלט נותן מענה כולל לכל אותם שינויים צפויים ומכוון כיצד להיערך לשינויים הפחות צפויים.

לימודי SEO ניתן למצוא אצלנו במכללה לניו מדיה הן למטרת פיתוח מקצועי והן עבור בעלי אתרים המעוניינים לשפר את נוכחות האתר שלהם בגוגל ולהביא עוד גולשים ועוד לקוחות פוטנציאליים באמצעות קידום האתר באופן אורגני בגוגל. צרו קשר וקבלו פרטים נוספים אודות הקורס הקרוב.
לפרטים נוספים צרו איתנו קשר 03-7208907 או השאירו פרטים.

קורס מעשי בניהול מדיה חברתית

הכשרת מנהלי מדיה חברתית

בהכשרה תלמדו לנהל תוכן וקהילות עסקיות לצד קמפיינים אורגניים וממומנים ברשתות החברתיות המובילות

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן