חזרה לבלוג

ניהול רשתות חברתיות – עוד אפשר להצטרף לחגיגה?

ההיצע אמנם גדול, אבל הביקוש בשוק הוא ענק, ועל כן מקצוע ניהול רשתות חברתיות רלוונטי מתמיד. מחפשים קריירה, מסבים מקצוע או עצמאיים? זה הזמן להצטרף לחגיגת המדיה החברתית. העוגה עלינו.

ניהול רשתות חברתיות הוא תחום ענק שהולך וגדל ככל שעובר הזמן. הוא כבר מזמן הוכיח את עצמו כבעל חשיבות מכרעת עבור בתי עסק מסוגים וגדלים שונים, וכמוביל העיקרי של מגוון רחב של טרנדים שהשתלטו על העולם בשנים האחרונות. לכן, לא פלא שעוד ועוד אנשים רוצים להיכנס אליו. אבל האם יש שם מספיק קהל לכולם? האם דווקא עכשיו, כשנראה שהשוק רווי באנשי מקצוע, זה הזמן הנכון להצטרף? תנו מבט קצר בנתונים הבאים והתשובה תהיה ברורה לחלוטין.

נתחיל מכמות המשתמשים ברשתות החברתיות (מקווים שאתם לא מפחדים ממספרים גדולים).

על פי נתונים שנאספו במהלך 2017, ליוטיוב יש 1.5 מיליארד משתמשים חודשיים בממוצע, לוואטספ 1.2 מיליארד, לאינסטגרם 700 מיליון ולסנאפצ'ט 255 מיליון משתמשים. והנתון הבאמת מבהיל? לפייסבוק יש כיום מעל לשני מיליארד משתמשים בחודש בממוצע! מדובר בכמעט רבע מאוכלוסיית העולם, שזה בערך פי 230 יותר מאשר כל האזרחים במדינת ישראל. מדהים? מדהים.

אז הראינו שיש קהל עצום ברשתות החברתיות, אבל עד כמה הם באמת פעילים? אם הם סתם רשומים ולא מבצעים פעולות, זה די הורס לנו את כל התאוריה, לא?

אז זהו, שמתוך משתמשי פייסבוק החודשיים, 66% נכנסים מדי יום (כ1.32 מיליון), כך שלחלוטין מדובר עדיין ברשת ענקית, חיה ורלוונטית. הנתון הזה בכלל מתעצם לאור המספרים הבאים: כל 60 שניות עולות לפייסבוק 510,000 תגובות, 293,000 סטטוסים ו136,000 תמונות. בנוסף, סשן גלישה ממוצע בפייסבוק אורך כ20 דקות, שזה לגמרי מספיק זמן לספוג אינספור תכנים ולקחת חלק באינסוף פעולות.

לא רק שהרשת הזו פעילה ביותר, אלא שהמשתמשים שלה גם מאוד מסורים; 50% מתוך בני ובנות 18-24 נכנסים לפייסבוק דבר ראשון על הבוקר אחרי שהם מתעוררים. אפשר להבין אותם – יש דרך יותר כייפית להתעורר מלראות הר של נוטיפיקציות על כל הלייקים שעשו לכם במהלך הלילה?

נו, השתכנעתם שמרחב הפרסום הדיגיטלי זה ה-מקום להיכנס אליו? עוד לא? אל חשש, מצאנו עוד מספרים שירשימו גם את אלה מביניכם שמעולם לא כתבו פוסט בימי חייהם.

על גוגל, שמעתם? יופי. אבל האם ידעתם שבכל שניה מבוצעים בו 40,000 חיפושים במקביל? זה אומר 3.5 מיליארד חיפושים ביום, ו1.2 טריליון חיפושים בשנה! המשמעות של הנתון הזה היא אסטרונומית עבור מפרסמים – ראשית, זה אומר שהקהל לחלוטין שם, ובתור מפרסמים גם אתם צריכים להיות. שנית, ואפילו חשוב יותר, זה אומר שכמעט כל בעל עסק זקוק למישהו שיציג אותו בגוגל כמו שצריך. יש המון דרכים שונות לקדם אתרים בגוגל ולוודא שחיפושים רלוונטיים יפנו דווקא לאתר שלכם או של הלקוחות שלכם, ולשם כך צריך מיומנות. לא לכל אחד יש את היכולת או הזמן להשקיע בזה, ולכן למפרסמים תפקיד קריטי בקידום של בעלי עסק בגוגל.

 

כפי שכולכם יודעים, גם בפייסבוק ניתן (ולרוב, מומלץ) לקדם עסקים, וגם שם יש המוני דרכים לעשות זאת כמו שצריך. גם כאן יש צורך באנשי מקצוע מיומנים, וגם כאן הקהל הרלוונטי רק מחכה שיסחפו אותו – נתח השוק הגדול ביותר בפייסבוק הוא של בני ובנות גילאי 24-34 (כ30% מכלל המשתמשים ברשת). זהו קהל רלוונטי עבור מגוון ענק של עסקים וזוהי פלטפורמה מצויינת להגיע אליו. למעשה, בסקר שנערך עלה כי 42% מהמשווקים שנבדקו דיווחו שפייסבוק הוא כלי קריטי לעבודה שלהם.

יש עוד מגוון של רשתות חברתיות בהן משתמשים מיליארדים של משתמשים מדי חודש, חלקן מציעות פלטפורמות פרסום נוחות ופשוטות, ועם אחרות צריך להיות קצת יותר מתוחכמים. המשותף לכולן הוא שהן מהוות מרחבים יוצאים מן הכלל עבור מפרסמים להגיע לקהל היעד הרלוונטי שלהם, בזמן הנכון וכשהם נמצאים במצב הרוח המתאים.

אתם, ממש אתם, יכולים להיות הדור הבא של מומחי המדיה החברתית בישראל, וזה לא ידרוש מכם יותר מדי – קורס ניהול רשתות חברתיות מקצועי ומקיף במכללה לניו מדיה ילמד אתכם את כל מה שצריך לדעת על מנת להשתלב בעולם המדהים הזה באופן מיידי.

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן