חזרה לבלוג

מה בעצם אנליסט נתונים עושה?

דמיינו שאתם נוסעים ברכב בדרך הביתה מהעבודה. הדרך שלווה ורגוע, שיר שאתם אוהבים מתנגן ברדיו..

לפתע מגיח רכב וחותך אותכם במהירות של 150 קמ"ש.

אתם מתעצבנים ומחליטים לרדוף אחריו כדי לצלם את הנהג ולהעביר לרשויות.
אתם מאיצים את המהירות ונמצאים כבר ממש לידו, ועכשיו מה שנותר זה לשלוף את הנייד ולצלם אותו
.

אתם מביטים בחלון הרכב ורואים את הנהג עושה דבר בלתי יאומן – הוא עם שתי ידיים על עיניו, ואינו אוחז בהגה.

לא נשאר לכם הרבה זמן לתהות בעניין או לצלם אותו, כי הנהג כבר הספיק להתהפך לתוך תעלה.

כמובן שהסיפור הוא בדיוני, אבל הוא עוזר להסביר את הטענה הבאה:

לנהל עסק מבלי למדוד את הביצועים השיווקים שלו זה כמו לנהוג עם שתי ידיים על העיניים.

עסקים משקיעים הרבה כסף בפרסום ובשיווק, ובמקביל אוגרים הרבה מאוד מידע על הלקוחות מערוצים השונים בו הם פועלים:
אתר אינטרנט, קופות רושמות, מוקד טלפוני, אפליקציה, סקרים ועוד.

איך אפשר לחבר את כל הנתונים השיווקיים שהעסק אוסף, ולהביא אותם ל-ROI (החזר השקעה) ורווחים?

כאן נכנס לתמונה אנליסט שיווק ודיגיטל , אחד התפקידים המרתקים והמבוקשים בעולם הפרסום של היום.

מה בעצם אנליסט דיגיטל עושה?

ניקח לדוגמה חנות אינטרנטית לגאדג'טים, אשר עיקר הרווח שלה בא ממכירת מוצרים באתר האינטרנט שלה:

החנות יצאה לאחרונה בקמפיין פרסומי רחב בכמה ערוצי פרסום.
אחד מערוצי הפרסום הינו באנר באתר חדשות, שמוביל לדף נחיתה רלוונטי באתר החנות.

לכאורה, נראה שהבאנר מצליח – הרבה משתמשים לוחצים על הבאנר ועוברים דרכו לאתר, משמע גם הרבה תנועה (traffic).

אך בפועל המצב לא מזהיר .
לא רואים תוצאות, הרווחים באתר לא עולים בצורה משמעותית.
למרות הפופולאריות של הבאנר, אחוז המכירות המתבצעות ממנו הוא קטן מאוד.
חשוב לזכור גם שעם כל משתמש שמועבר לאתר, תקציב השיווק יורד.

ניתוח תוצאות המרה
 כשבעל עסק נתקל במצב כזה, הוא צריך לשאול את עצמו מספר שאלות:

1. האם צריך לשנות את הבאנר? האם העיצוב שלו בעייתי?

2. האם דף הנחיתה פגום או לא מובן ללקוחות?

3. האם יש באג בתהליך הרכישה?

4. מהו הדף בו נתקעים מרבית הלקוחות בדרך לרכישה?

5. האם התקלה נמצאת באופן הרכישה עצמה (עגלת הקניות)?

6. האם הערוץ שאני משקיע בו עולה לי יותר ממה שהלקוח הממוצע מוכן לקנות באתר?

אני משקיע בו עולה לי יותר ממה שהלקוח הממוצע מוכן לקנות באתר?

כאן נכנס אנליסט השיווק והדיגיטל , שייבחן את הנושא ויתן המלצות להתייעלות התהליך.
בזכות האנליסט ה"נהג" ייסע עם ידיים על ההגה ועיניים פתוחות לרווחה בדרך ליעד.

 

כל אחת מן התשובות לשאלות הללו יכולה להיות הסיבה לאי הרווחיות באתר.

אנליסט שיווק ודיגטל (Data Analyst) יידע לבצע את הניתוחים הנכונים ולעלות על הבעיה המתרחשת בתהליך הרכישה, החל מהצפייה בבאנר ועד לסיום ההזמנה.

מקרים דומים יכולים להתרחש בערוץ IVR (מענה הקולי), בעמדת שירות בחברה קטנה או באנטפרייז (בנק ,חברת סלולר,ביטוח ועוד).

תפקידו של אנליסט השיווק והדיגיטל הוא לכרות מידע מהמאגרים העסקיים לכדי תובנות שיווקיות והמלצות לביצוע .

החל ממחקרים קדם-יציאה לשוק של מוצר או קמפיין חדש, דרך ניתוח "מחזור חיי הלקוח" ועד להפסקת קמפיין בלתי יעיל.
כל זאת תוך שימוש בכלים מתקדמים לניתוח והצגת הנתונים למחלקת השיווק וההנהלה בחברה.

 קורס אנליסט שיווק – איזה הכשרה נדרשת בתחום?

יחד עם המכללה לניו-מדיה, פיתחנו קורס ייעודי וייחודי להכשרת אנליסטים שיווקיים ודיגיטליים –

קורס אנליסט שיווק ודיגיטל

בקורס אנליסט שיווק ודיגיטל תוכלו ללמוד עקרונות בסיסיים ומתקדמים שיקנו לכם מקצוע מבוקש בתחום השיווק והפרסום עם שכר מכובד שרק הולך ועולה.

אנחנו מקנים את הבסיס שכל אנליסט דיגיטל צריך לדעת:
מתחילים מלימוד שפת ה– SQL ואקסל מתקדם עד לשימוש בכלי BI מתקדמים בעולמות המסורתיים (לדוגמא: בנקים, חברות סלולר וקמעונאות).
בנוסף, אנחנו מלמדים את עולם ניתוח ה– WEB והדיגיטל באתרים וברשתות החברתיות.

חלק מרכזי בקורס הינו איסוף המידע וטיוב הנתונים לכדי תשתית אנליטית איתה נוכל לעבוד לצורך פילוח ,סגמנטציה והסקת תובנות עסקיות.
את הנתונים והתובנות נלמד להציג על גבי סט דוחות ומצגות.
מעבר לכלים הטכנולוגים אנחנו נותנים דגש בקורס על הבנת התהליך העסקי וחיבור הנתונים לאסטרטגיה השיווקית, הן בעולם המסורתי והן בעולם הדיגיטלי.

עקב כמויות המידע האדירות הנאגרות על ידי עסקים מדי יום, מקצוע אנליסט השיווק הפך למבוקש יותר ויותר עם השנים.
המשכורות לתפקיד זה עולות בעשרות אחוזים כל שנה ברחבי העולם.
כיום אנליסט שיווק בדיגיטל מתחיל יכול להרוויח כ-15,000 ש"ח כל חודש!.

לפרטים נוספים אודות קורס אנליסט שיווק ודיגיטל

כותב המאמר: 

אורי ליכטמן – מנחה קורס אנליסט שיווק ודיגיטל במכללה לניו-מדיה 

אורי ,מהנדס תעשייה וניהול ,מומחה באנליזה ובשיווק פרסונלי, שותף להצלחת מודלים סטטיסטיים בארגונים גדולים כגון בנקים, חברות תקשורת וחברות קמעונאות .
מקים
תשתיות BI בטכנולוגיות מתקדמות ,מפתח אפליקציות מובייל בזמנו הפנוי וחיי את עולם ה- .Big Data  כיום מכהן כראש צוות Data Analysts בחברת סטארט-אפ בינלאומית. 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה












    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן