חזרה לבלוג

איך לפרסם בספוטיפיי?

כמו שנטפליקס כבשה המוני ישראלים לסטרימינג של אינסוף סדרות, סרטים ותכני וידאו, כך גם ספוטיפיי יצרה מהפכה של ממש בהרגלי ההאזנה למוזיקה ופודקאסטים, עם היקפי שימוש אדירים בישראל וכמובן ברחבי העולם. לכן זה לגמרי טבעי והגיוני שתהיינה גם אפשרויות, הולכות ומתפתחות, של פרסום בפלטפורמת האודיו סטרימינג של Spotify, עם חשיפה פוטנציאלית רחבה מאוד. נסביר אודות אפשרויות הפרסום, וגם איך לפרסם בספוטיפיי בפועל. אז שימו אוזניות, ביחרו פלייליסט לריכוז ובואו נצא לדרך!

 

מה זה ספוטיפיי?

 

קודם כל ולפני שנסביר איך לפרסם בספוטיפיי, צריך להסביר מה זה בכלל. הפלטפורמה והאפליקציה של Spotify היא במהותה שירות לסטרימינג (הזרמה ישירה) של תכני אודיו דרך האינטרנט, שזה אומר מאגר אדיר של שירים ופודקאסטים מכל ז’אנר, סוג ושפה. אפשר להוריד את תכני האודיו ששומעים לסמארטפון או למחשב, אבל זה ממש לא נחוץ והעיקר הוא גישה שירה, מיידית ובסטרימינג של המון שירים ותכניות לשמיעה.

ספוטיפיי זמינה בחינם, בחשבון עם מגבלות טכניות מסוימות (מהותיות בעיקר לסמארטפון) ועם פרסומות בין השירים, כאשר אנשים רבים מחזיקים בחשבון בתשלום, בעלות די סמלית, המסיר את המגבלות הטכניות וגם הלכה למעשה מוריד את הפרסומות. נציין כי רוב המשתמשים של השירות משתמשים בחשבון חינמי הכולל פרסומות.

 

מהו Spotify Ad Studio

 

פרסום ממוקד ומתקדם זמין בספוטיפיי החל מ-2018, כערוץ פרסומי נוסף ופוטנציאלית מאוד יעיל לצד פרסום וקידום במדיה חברתית, חיפוש וכיוצא באלו. כדי לספק למפרסמים טכנולוגיה משוכללת יותר ותנאים טובים יותר לפרסום אפקטיבי, החברה (שבסיסה בשבדיה) פיתחה את Spotify Ad Studio.

סטודיו המודעות של ספוטיפיי הוסיף פשטות ויעילות ביצירה והגדרה של קמפיינים ובחירת קהלי יעד טובה יותר. הסטודיו הוא למעשה פלטפורמת הפרסום בשירות עצמי של ספוטיפיי, מפרסמים יוצרים מודעות או מעלים מודעות קיימות דרך ממשק נוח וידידותי, יכולים לבחור מכמה סוגי מודעות, בוחרים מבין אפשרויות טרגוט איכותיות וגם מקבלים כלי ניתוח ומעקב אחר ביצועים.

 

למה כדאי לפרסם דרך ספוטיפיי

 

אמנם בבחינה ראשונה של הנושא, זה יכול להיראות בעייתי או לא ממש הגיוני שספוטיפיי מצד אחד מנסה לגרום למשתמשים לרכוש חשבון פרימיום ללא פרסומות, כאשר מצד שני היא מעודדת מותגים ועסקים ליצור פרסומות ולפרסמן בשירות הסטרימינג. אך למעשה החברה רואה בחשבונות החינמיים שירות נפרד מהפרימיום וכזה שהיא בהחלט רוצה בו עוד משתמשים, כך שאין התנגשות והפרסומות הן מקור הכנסה מהותי ממאות מיליוני חשבונות חינמיים.

הסיבות העיקריות שבגללן כדאי לפרסם דרך ספוטיפיי, אפילו או דווקא כי מדובר על שירות תכני אודיו ולא טקסט או ויז’ואל, הן:

  • קל לשימוש:

ממשק בניית הפרסומות, העלאתן לפלטפורמה, ניהול קמפיינים, טרגוט משתמשים, ניתוח דאטה ואופטימיזציה של ספוטיפיי הוא מאוד קל לשימוש, ברור ונוח.

  • יחס עלות-תועלת איכותי:

לא מדובר על פרסום בגוגל או פייסבוק, כך שהעלויות לקמפיינים הן משמעותית נמוכות, כאשר התוצאות בהחלט יכולות להיות איכותיות ואפקטיביות מאוד, כך שפרסום בספוטיפיי מספק יחס עלות-תועלת טוב מאוד – קרי, עלויות הפרסום והחזר ההשקעה בלידים, פניות ורכישות.

  • הגעה לקהל מעורב יותר:

הקהל בספוטיפיי מקשיב לתוכן אודיו, זו מהות השירות – באימון, בעבודה, בבית, בנסיעה באוטו וכדומה – לכן הוא למעשה קהל יעד מאוד מעורב וכאשר אתם מפרסמים בשירות, כל האוזניים פתוחות עבור התוכן הפרסומי שלכם, Literally.

 

אחד הפיצ’רים הייחודיים של פרסום Spotify הוא היכולת המעולה של החברה להפנות את המודעות הנכונות למשתמשים הנכונים. פרסום בספוטיפיי, שוב למרות שהוא “רק” פרסום מבוסס שירות אודיו, מאפשר לכם כמפרסמים לפנות לקהלי יעד מסוימים מאוד. לצד המון נתונים לגבי הרגלי האזנה – שאומרים הרבה על אנשים – לספוטיפיי יש עוד דרכים חכמות לגרום לכך שהמודעות שלכם תושמענה או תוצגנה למשתמשים שעבורם התוכן או הצעת הערך שלכם רלוונטיים.

כמה נקודות סטטיסטיקה מעניינות הממחישות ביתר שאת למה בהחלט כדאי לבחון ולנסות פרסום בספוטיפיי הן למשל שכ-60% מהמשתמשים בפלטפורמה אמרו שהם שמים יותר לב למודעות שהם שומעים בשירות לעומת ברדיו או במדיומים אחרים. בנוסף, 61% מהמשתמשים העידו כי גילו מותגים ומוצרים חדשים דרך מודעות ספוטיפיי. עם מעל 365 מיליון משתמשים חודשיים, וממוצע האזנה יומי  של כ-150 דקות, מדובר על חשיפה פוטנציאלית גדולה מאוד.

סוגי המודעות שניתן לפרסם בספוטיפיי

 

  • Spotify Audio Ads – פרסומות אודיו בסיסיות, בנות 30 שניות ואי אפשר לדלג עליהן או להריץ אותן מהר. אפשר לשלב תמונות אשר תוצגנה באזור ייעודי באתר או באפליקציה. מושמעות בין שירים, בערך כל 15 דקות.

 

  • Spotify Video Ads – פרסום ספוטיפיי מאפשר גם מודעות וידאו, כאשר אלו מוצגות רק כאשר המשתמש עם מסך דלוק. ניתן להציג למשתמש מודעות וידאו קצרות, בדומה לפרסומות יוטיוב, בהפסקות בין שירים. אפשרות נוספת היא הצגת תכני וידאו של Sponsored Sessions, בעיקר לקידום אמנים מוזיקליים, עם מודעה ארוכה של כ-30 דקות שבה שומעים ורואים הופעה מיוחדת של אמן או להקה.

  • Spotify Podcast Ads – האזנה לפודקאסטים נמצאת בצמיחה אדירה, לכן פרסום בספוטיפיי מציע פרסומות מיוחדות המושמעות כאשר המשתמש מאזין לפודקאסט. מודעות פודקאסטים נחשבות ליעילות ביותר מבחינת תוצאות – מושמעות לפני או בין האזנה לפרק פודקאסט.

 

  • Spotify Display Ads – מודעות ויזואליות המוצגות על גבי ממשק המשתמש או מעליו כאשר המשתמש פותח את האפליקציה בסמארטפון או על המחשב.
  • Spotify Banner Ads – מודעות באנר ויזואליות המוצגות במסך הבית ובמסכים אחרים באפליקציית המובייל או הדסקטופ וכמובן באתר. מודעות אלו מאפשרות למפרסמים “להשתלט” על מסך הבית של משתמשים לכל היום או לזמן מוגדר.

 

  • Sponsored playlists – מפרסמים – עסקים או אמנים מוזיקליים ויצרני פודקאסטים – יכולים לבנות פלייליסט ייעודי של שירים. הייחודיות של סוג פרסום זה היא שבתמורה לצפייה בפרסומת שיצרתם, קהל היעד הרלוונטי מקבל גישה להאזנה רציפה ונטולת פרסומות לפלייליסט שיצרתם.

 

סיכום

 

במובנים רבים, פרסום בספוטיפיי לוקח את המודל היעיל של פרסום ברדיו (מדיום פרסומי שלמרות המעבר לדיגיטל, עדיין לגמרי עובד) ומפעיל אותו “על סטרואידים”, על משתמשים רלוונטיים ואשר נמצאים בסיטואציה בה הם בהקשבה ומעורבות רבה – מה שמגדיל ומשפר את התוצאות של מהלכי הפרסום.

אנו חיים בעידן של שיווק דיגיטלי והיום יותר חשוב שעסקים ומותגים יתקשרו ברמה אישית ורלוונטית יותר עם קהלי היעד שלהם. ספוטיפיי היא בהחלט פלטפורמה מושלמת לעשות בדיוק את זה, כאשר פרסום בספוטיפיי מהווה דרך יעילה ואיכותית לכך.

 

 

 

על הכותב

 

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. ומחבר המדריך המלא להאצת האתר בעזרת Cloudflare.

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן
    מעבר לסרגל הכלים