חזרה לבלוג

אז איך מפרסמים באינסטגרם?

אפליקציית האינסטגרם נחשבה עד לפני מספר שנים בעיקר כאפליקצייה חברתית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו והייתה בעיקר מוכרת לקהל הצעיר יותר. פרסום באינסטגרם היה נחלתם הבלעדית של מובילי דעה ומפורסמים בעלי מספר עוקבים גדול במיוחד, אשר היו מקדמים מוצרים כאלה ואחרים תמורת תשלום.

בשנים האחרונות, נמכרה אינסטגרם לפייסבוק ולפני כשלוש שנים נפתחה האפשרות לבצע שיווק באינסטגרם בדומה לפייסבוק, לינקדאין ועוד רשתות חברתיות אחרות. על מנת שגם אתם  תדעו איך לקדם את העסק שלכם דרך אחת הרשתות החברתיות המבטיחות ביותר כיום, רשת האינסטגרם ערכנו לכם מדריך למתחילים בשיטות שיווק באינסטגרם.

איך פותחים חשבון באינסטגרם?

כאשר פותחים חשבון באינסטגרם ניתן מלכתחילה לקשר אותו לחשבון פייסבוק במידה ויש ובכך לקצר את תהליכי הרישום הראשוניים (הקצרים ממילא). העובדה הזאת נכונה הן בעבור החשבון הפרטי והן בעבור החשבון העסקי.  כעקרון, כל חשבון פרטי באינסטגרם ניתן להסב לעסקי בלחיצת כפתור. היות ואחד היתרונות הבולטים של רשת האינסטגרם הוא העובדה שניתן לפתוח כמה חשבונות במקביל ולדלג בין חשבון אינסטגרם אחד למשנהו, ניתן ואף מומלץ לנהל גם חשבון פרטי וגם חשבון עסקי.

הסבת חשבון פרטי לעסקי נעשית בהגדרות הפרופיל, בגלגל השיניים שנמצא מימין לכפתור עריכת הפרופיל באופן הבא:

 

במסך עריכת הפרופיל יופיע המשפט: "נסה את הכלים לעסקים של אינסטגרם" (Try Instagram Business Tools):

 

מכאן תגיעו למסך החשבון העסקי שהוא השלב האחרון בהסבת החשבון לעסקי.

במידה ותרצו לפתוח חשבון נוסף שיהיה אך ורק למטרת העסק ללא קשר לפרופיל האישי, תוכלו לגשת למסך עריכת הפרופיל, לגלול טיפה למטה ולהגיע ל – "הוסף חשבון":

 

אם יש לכם חשבון פרטי, המחובר כבר לחשבון פייסבוק, מומלץ לבצע הרשמה רגילה באמצעות אי מייל לחשבון הנוסף משום שלא ניתן לקשר שני חשבונות אינסטגרם לחשבון פייסבוק אחד.

לאחר ביצוע ההרשמה, תוכלו לבצע את אותה הסבת חשבון שהראינו קודם לכן והרי לכם חשבון עסקי חדש לחלוטין. אם תרצו לדלג בין החשבון העסקי לחשבון הפרטי שיש לכם באינסטגרם (גם אם פתחתם את שני החשבונות בזמנים שונים לחלוטין), תוכלו לבצע זאת בחלקו העליון של מסך הגדרת הפרופיל, בסעיף שנקרא: Switch to private / business profile ולעבור בין החשבונות השונים ללא קושי.

 

איך לקשר בין החשבון העסקי באינסטגרם לבין החשבון העסקי בפייסבוק?

אם יש ברשותכם חשבון פייסבוק עסקי, תוכלו לקשר אותו במהירות וביעילות לחשבון האינסטגרם העסקי שזה עתה פתחתם על ידי פעולה פשוטה, המתבצעת בחשבון הפייסבוק העסקי, בלשונית ההגדרות של הדף העסקי:

 

קיימת אפשרות מתקדמת יותר לניהול חשבון האינסטגרם העסקי דרך הפייסבוק העסקי בו זמנית, אך זהו שלב מתקדם יותר בניהול חשבונות עסקיים.

כיצד מבצעים קידום באינסטגרם באופן אורגני?

כמו בכל רשת חברתית, גם באינסטגרם קיימות שתי אפשרויות קידום: האחת באופן אורגני, שהיא למעשה העלאת תמונות ופוסטים שיווקיים באופן שוטף והשנייה קידום ממומן באינסטגרם.

על מנת להעלות פוסט באופן אורגני אפשר להשתמש בפרופיל האישי אבל אם כבר טרחתם ופתחתם פרופיל עסקי מומלץ לבצע את כל הפרסומים דרכו. הפרסום האורגני יכול להיות בדמות תמונה או סרטון או קבוצת תמונות דרך הקיר האישי /ואו דרך העיגול העליון בסרגל הכלים שנקרא ה"סטורי",שמתעדכן כל 24 שעות. היתרון בכך הוא העלות האפסית הנלווית לכך וכן העובדה כי ניתן להגדיל את החשיפה על ידי שימוש בהאשטאגז (תגיות) בכל פוסט ופוסט בהתאם למה שמעוניינים לפרסם. החיסרון – למרות הכל החשיפה מוגבלת וכללית מדי ללא מיקוד וכמו כן, לא ניתן להכניס קישורים חיצוניים לפוסטים למעט במקרים בהם יש מעל לעשרת אלפים עוקבים לחשבון.

סדנא מקצועית לפרסום באינסטגרם

סדנת שיווק ופרסום באינסטגרם

בהכשרה תלמדו להגדיל את כמות העוקבים + ניהול מותג / עסק + להגדיל הכנסות

קידום ממומן באינסטגרם

קידום ממומן באינסטגרם מחולק לשני חלקים עיקריים: קידום פרופיל עסקי/ מותג או קידום מודעה בלבד (או בשמו המקצועי Placement).
כאשר מקדמים חשבון עסקי או מותג ניתן לבצע זאת ישירות מהדף עצמו ובתנאי שכתבתם בו פוסט אחד ראשוני לפחות.
אחרי שנבחר הפוסט לקידום, מגיע השלב שבו מגדירים את מטרת הפרסום, כלומר: מבקרים נוספים בפרופיל העסקי, תנועה לאתר האינטרנט שלכם או כמות צפיות גבוהה יותר.

לאחר הגדרת מטרת הקידום הממומן באינסטגרם, תועברו למסך שבו תגדירו את הקמפיין. מסך זה מחולק כך:

תצוגה מקדימה – בכל שלב ניתן לצפות במודעה בתצוגה מקדימה

Outcome – מטרת הקמפיין

Destination – עמוד הנחיתה של המודעה. במידה וזה הפרופיל העסקי, יש לתייג את הפרופיל על ידי סימן הכרוכית (@) ובצמוד אליו שם הפרופיל העסקי.

Action Button –  כשמו כן הוא, כפתור ההנעה לפעולה עליו יילחץ מי שייכנס למודעה בכדי להגיע לדף הנחיתה.

Audience – קהל היעד שלכם. קיימת אפשרות להגדיר אותו או ללחוץ על אפשרות אוטומטית ולתת לאינסטגרם לקבוע באופן אוטומטי את קהל היעד. לחילופין, ניתן לקבוע קהל יעד על פי מיקום גיאוגרפי או קביעת קהל יעד באופן ידני על פי מספר קריטריונים שתרצו להוסיף

Budget – תקציב

Duration – משך זמן הקמפיין

את נתוני הקידום ניתן לראות תחת הפוסט בצידו השמאלי התחתון בכפתור ה – View insights.

בכל שלב ניתן לעצור או לבטל את הקמפיין על ידי לחיצה על הפינה הימנית בעריכת הפרופיל.

פריסת מודעות בלבד

פרסום ממומן באינסטגרם באופן של פריסת מודעות נחלק לחמש מטרות בלבד: תנועה לאתר האינטרנט, הורדת אפליקצייה, צפיות בסרטון, הגדלת ההמרות באתר האינטרנט, מעורבות בפוסט (רלוונטי רק לפוסטים בעלי תמונה אחת בלבד).

פריסת מודעות יכולה להיעשות הן כקרוסלת תמונות, הן כקובץ ווידאו והן כתמונה אחת בודדת.

אחרי שבוחרים את מטרת הקמפיין, ניתן לבחור את אופן הפריסה: נייד, מחשב, אינסטגרם וכו'

על מנת להעלות קמפיין מדוייק ויעיל, ישנם כמה כללים שהמודעות חייבות לעמוד בהם, החל מגודל התמונה ו/או הווידאו, צפיפות מלל במודעה, ועוד כמה מגבלות שכדאי לתת את הדעת עליהן ועל כן פרסום שכזה חייב להיעשות באופן מקצועי ומדוייק אחרת או שהמודעות לא ייקבלו אישור או שלא תהיינה אפקטיביות וחבל.

יתרה מזאת, קייימת אפשרות להציג מודעות בפריסה מבלי שיהיה חשבון אינסגרם עסקי בכלל, אך יש בכך מעט מגבלות וכדאי לדעת מהן לפני שמחליטים לעשות כן.

למידע נוסף אודות הקורסים וההכשרות צרו איתנו קשר

מעוניינים לדעת יותר על פרסום באינסטגרם? מעוניינים לדעת כיצד בונים מודעה בצורה נכונה ומקצועית? הירשמו וקבלו את הכלים המקצועיים ביותר לפרסום באינסטגרם על כל צורותיו ואופניו.
צרו איתנו קשר 03-7208907  או השאירו לנו פרטים.

אולי יעניין אותך ללמוד פרסום וקידום ממומן?

הכשרת ניהול קמפיין פרסום ממומן (PPC)

בהכשרה תלמדו לנהל קמפיינים  ממונים ב Google AdWords, Facebook Ads, Google Analytics ופלטפורמות נוספות.

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה












    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן