חזרה לבלוג

האם השיווק האורגני ברשתות החברתיות מת ב-2021?

״יש לי 10000 לייקים בדף הפייסבוק אבל בקושי 10 תגובות לכל פוסט״.  ״יש לי 7000 עוקבים באינסטגרם, אבל הם לא נכנסים לאתר שלי״.

בשינוי קל, תשמעו את הנתונים האלה מכל בעל עסק הפועל ברשתות החברתיות בתקופה האחרונה.

 

החשיפה האורגנית ברשתות החברתיות מתכווצת.

 

אז כן, החשיפה האורגנית (חשיפה לפוסטים, סטורי או פעילות אחרת במדיה החברתית שאינה מקודמת באופן ממומן) ברשתות החברתיות בהחלט מתכווצת. 

האלגוריתם של פייסבוק נותן בתקופה האחרונה עדיפות לתכנים אישיים, ומקטין את סיכוי החשיפה לפוסטים בדפים העסקיים לכ 5.2% מהעוקבים. (לפי מאמר של Hootsuite מ 2021) כך, לדוגמא, אם יש לדף העסקי שלך 10,000 לייקים, כל פוסט שלך יופיע בפיד של 500 איש לכל היותר. ואם 5% מתוכם ייצרו מעורבות עם הפוסט – מדובר ב 25 תגובות – במקרה הטוב. 

גם האלגוריתם של לינקדין מאפשר חשיפה נמוכה יחסית לפוסטים עסקיים, עם יתרון ברמת המעורבות וההמרות הנובע מהקהל המקצועי והממוקד.

שיווק אורגני כחלק משמעותי מהאסטרטגיה השיווקית של העסק

 

המדיה החברתית, נכון לשנת 2021, כבר אינה רק פלטפורמות של תוכן והמרות. מדובר בערוצים משמעותיים שעסקים יכולים להיעזר בהם לגיוס לקוחות, רימרקטינג וחיבור עם קהל היעד ליצירת קהל חוזר ונאמן בנקודות שונות של המשפך השיווקי.

בבניית התמהיל השיווקי, חשוב להבין שלשיווק האורגני ולשיוווק הממומן מטרות ויעדים שונים – בהתאם לחוזקות של כל אחד מהם, ולכן ההצלחה שלהם נמדדת בדרכים שונות. 

 

יתרונות השיווק האורגני ברשתות החברתיות

 

  • העבודה האורגנית אמנם דורשת השקעת חשיבה ומשאבים, אבל אינה דורשת השקעה בתקציבי מדיה.
  • פרופיל עסקי מעודכן הוא חלון ראווה משמעותי המייצר נראות ואמינות לכל עסק ושיתוף של מאמרים, המלצות, חדשות ועוד ומחזק את האותנטיות של התוכן הממומן.
  • שיווק אורגני במדיה החברתית מאפשר שיח וחיבור נגיש עם קהל היעד.
  • פלטפורמות המדיה החברתיות מאפשרות יצירת קהילות סביב עולמות התוכן של המותג ולייצר דרכן מעורבות עם קהל היעד ויצירת שגרירים למותג
  • מנועי החיפוש של גוגל סורקים גם את התוכן בפייסבוק ומאפשרים קידום המותג במנועי החיפוש

אילו מטרות שיווקיות יכול להשיג השיווק האורגני?

  • יצירת קול ושפה למותג
  • בניית מערכות יחסים עם קהל היעד
  • נקודות ממשק עם קהל היעד לאורך מסע הצרכן
  • מתן תמיכה ומענה אונליין בזמן אמת.

 

השיווק האורגני לא מת

לסיכום, השיווק האורגני עדיין לא מת. הוא משמעותי מאד עבור מותגים בבניית קהילות ויצירת חיבורים אותנטים עם קהל היעד ומחזק את פעילות השיווק הממומן.

 

 

הכותבת היא רוית שטרן גינת – סמנכ״ל לקוחות – ויראלי.

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן