חזרה לבלוג

ניהול קמפיינים PPC – התפקיד הכי לוהט בעולם הדיגיטל

ניהול קמפיינים PPC הוא אחד התפקידים החשובים בעולם בו תקציבי השיווק המושקעים בשוק הפרסום הדיגיטלי הולכים וגדלים מדי שנה.

לשם המחשה, בשנת 2014 שיעור הצמיחה עמד על 22%, וב2015 עמד על כ-25% והגיע עד ל-1.023 מיליארד ש״ח (על פי סקר גלובס).

המספרים מדברים בעד עצמם והביקוש לאנשי מקצוע שמבינים את רזי השיווק והפרסום הדיגיטלי מתעצם.

אחד מאנשי המפתח המרכזים במערך הדיגיטלי של הארגון הוא מנהל הקמפיינים הממומנים (מנהל PPC) של הארגון.

ניהול קמפיינים PPC – מה כל הסיפור ?

מודל Pay Per Click הוא מודל תמחור עבור קמפיין ממומן שאמור לייעל את תוצאות הקמפיין לקהל ממוקד.

התשלום עבור הקמפיין ידוע מראש והלקוח משלם רק עבור הקלקות שאמורות למשוך את קהל היעד הרלוונטי ובכך לצמצם את ההוצאות עבור הקמפיין ולקצר את זמן התוצאה.

מנהל קמפיין ממומן PPC

כיום כמעט כל חברה מעסיקה מנהל קמפיין ממומן.

בין אם במיקור חוץ או בין אם במתכונת שכירה כחלק אינטגרלי מן הארגון.

על מנת לסייע לכם להכיר טוב יותר את מהות התפקיד, שוחחנו עם גיא בן-דוד, מומחה לניהול קמפיינים ממומנים ומרצה בתחום,
כדי להבין מה הוא הפרופיל האישי והמקצועי של מנהל הקמפיינים הממומנים אשר משפיע במידה רבה על שורת ההכנסות התחתונה של הארגון.

מה כולל תפקיד של מנהל קמפיין ממומן ?

אם מקבילים קמפיינים דיגיטליים לשרשרת אספקה – אז מנהל הקמפיינים הממומנים הוא זה שאחראי על "שינוע" המסרים השיווקיים והפרסומיים של הפירמה, לקהלי היעד המתאימים, כדי להשיג מטרות עסקיות שנקבעו מראש.

מה הן פעולותיו בפועל?

כמו בכל דבר, הפעילות מתחלקת ל- לפני, במהלך, ולאחר הקמפיין:

  • לפני קמפיין :
    • להגדיר מטרות ברורות לקמפיינים – כאלה שיהיה אפשר למדוד ולנתח
    • לאפיין את קהלי המטרה, אליהם הפירמה רוצה להגיע
    • לתכנן את המסרים שיופנו לקהלי המטרה וכיצד להגיש אותם – איך תראה המודעה? האם היא תכיל תמונה/טקסט/וידאו? באיזה טון דיבור היא תנוסח? וכו'…
    • לתכנן את פריסת התקציב בין ובתוך מערכות הקידום השונות
    • לבנות את הקמפיינים בפועל – החל משלב התכנון (מחקר מילות מפתח בגוגל, מחקר קהלים בפייסבוק…) ועד להקמה הטכנית ושילוב המסרים שתוכננו מראש
    • להיות חלק מהקמת תשתית מדידה – כדי שיהיה מעקב מתמיד אחר פעילויות ותוצאות הקמפיין
  • במהלך קמפיין :
    • לעקוב באופן שוטף אחר תוצאות הקמפיינים, לבצע אופטימיזציה בצורה ש"תרדוף" אחרי היעדים שהוגדרו בשלב התכנון האסטרטגי, מבחינת – עלויות, תוצאות, הגעה לקהלים רלוונטיים וכו'….
  • אחרי:
    • לבצע ניתוח של תוצאות הקמפיין, להסיק מסקנות וליישמן בקמפיינים הבאים
    • לשאול ולענות על שאלות כמו – האם עמדנו ביעדים? מה עבד יותר/פחות טוב – ולמה? מה צריך לשפר/לשמר – את המודעות? פילוח הקהלים? הבניה הטכנית של הקמפיין? וכו'…

 

מה הן היכולות החשובות בניהול קמפיינים PPC ?

כל מנהל קמפיינים צריך איזושהי גישה טכנולוגית, יכולת למידה עצמית – היות מדובר בתחום מאוד דינמי שמתעדכן על בסיס קבוע, יכולות אנליטיות -בכל זאת – מתעסקים בכסף…, והבנה שיווקית מעמיקה של עולם האינטרנט וגם שיווק בדיגיטל ויכולת של יצירת אסטרטגיה דיגיטלית.

אבל לטעמי, דווקא נושא היצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, הוא זה, שבהרבה מאוד מהמקרים מהווה ה- deal breaker בהצלחה של קמפיין ממומן.

 

מהי אופטימיזציה בניהול קמפיינים PPC ?

במשפט – לרדוף אחר מטרות הקמפיין

ובשלושה משפטים – "לשפצר" את הקמפיינים הממומנים ברמת קהלי היעד, מילות המפתח, המודעות, תקציבים, וכו'…

המטרה של מנהל קמפיין ממומן היא לדאוג לכך שהקמפיינים יעבדו הכי טוב (בשאיפה) ביחס למה שאנחנו מנסים להשיג.
(טוב… אולי גם זה היה במשפט…)

משהו נוסף שתרצה להוסיף?

תמיד!
תראו,
יש אינספור דרכים ואסטרטגיות לניהול קמפיינים ממומנים.
לכל אחד יש את האג'נדה, השיטות, הטריקים והשטיקים שלו.

אבל בשורה התחתונה – אין "נכון" ו- "לא נכון", יש "עובד" ו- "לא עובד".

ניהול קמפיינים PPC – שכר ומשמעות כלכלית לתפקיד: 

לבסוף נשאלת השאלה המשמעותית ביותר כאשר בחונים כל תפקיד, איפה התפקיד עומד מבחינת שכר?

קצת נתוני שכר מנהל קמפיינים :
לפי סקרי שכר (dialog) מנהל קמפיין ממומן המתחיל את דרכו מרוויח בין 7,000-11,000 אלף ש״ח.

ישנם הבדלים בין ראש צוות אשר מקבל בין אלפיים לארבעת אלפים שקלים יותר מעובד זוטר בתחום.

ואילו ככל שמדובר בעצמאים – ברוב המקרים שכר הטרחה שלהם יורכב מאחוזים מתוך תקציב הקמפיין, לרוב הם מרווחים בין 15-30 אחוזים מתוך התקציב החודשי.

על כן, מנהל קמפיין ממומן זה אחד התפקידים הנחשקים בעולם המדיה בשנתיים האחרונות וגם אתם יכולים להשתלב בתחום הכי חם בתחום הפרסום עם קורס ניהול קמפיין ממומן קורס PPC של המכללה לניו מדיה.

רוצים לשמוע עוד פרטים על הקורס ? קורס מנל קמפיין ממומן

כותב המאמר: 

עמית ליכטמן – מנהל השיווק של המכללה לניו-מדיה

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה












    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן