חזרה לבלוג

שיווק בין ערוצי – עקביות היא שם המשחק

דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם מתקשרים לחברה מסוימת, ומסבירים לנציג שענה לכם שאתם מעוניינים לרכוש את אחד ממוצרי החברה. הוא מעביר אתכם לנציג נוסף המטפל בנושאים האלו, לו אתם צריכים להסביר שוב את הכל מההתחלה. הנציג הנוכחי מבקש מכם להשאיר פרטים בכדי שיחזרו אליכם מחר. יום לאחר מכן, יצור איתכם קשר נציג שלישי, וגם הוא לא יודע מה נושא הפניה שלכם ואתם נאלצים לשוב ולהסביר גם לו בדיוק כמו לנציג הראשון.

איך תתפסו את אותה החברה? כנראה שלא תקבלו את התחושה שהם מתייחסים אליכם באופן אישי. ואולי אפילו גם תפתחו רגשות שליליים כלפיה.

את אותה התחושה בדיוק, אתם כאנשי שיווק, צריכים לזכור כשאתם משווקים. גם הלקוחות אליהם אתם פונים לא אוהבים לחזור פעמיים, ובדיוק באותה מידה – הם גם לא אוהבים שמשמיעים להם שוב ושוב מידע לא רלוונטי ולא עקבי.

 

מהו שיווק בין-ערוצי?

שיווק בין ערוצי, הוא שיווק המתמקד ביצירת חוויה עקבית ללקוח, בכל ערוץ דרכו הוא יצור קשר עם העסק, ובאופן המקנה ללקוח תחושה שהתוכן תמיד רלוונטי עבורו.

 

יתרונות:

 

הגברת המעורבות

אחד היתרונות המשמעותיים של ניהול שיווק בין-ערוצי, הוא הגברת המעורבות של הלקוחות. אחת מאבני היסוד של האסטרטגייה היא התאמה אישית. הוכח ש- 73% מהגולשים מגלים מעורבות בתכנים המותאמים אישית לצרכיהם או לתחומי העניין שלהם. 

יצירת תכנים מוכווני צרכי לקוח, הפוגשים את הלקוח בכל מקום ובכל פלטפורמה באופן עקבי – גוררת אחריה יותר עניין ויותר מעורבות.

 

מודעות למותג

חשבתם פעם לכמה פרסומות כל אחד מאיתנו נחשף בכל יום? נסו רגע להיזכר בכל הפרסומות והמודעות שראיתם לאחרונה, בכל הפלטפורמות. קשה, נכון?

אדם ממוצע נתקל בכ- 4000 מודעות מידי יום. בעיתונים, בטלוויזיה, ברחוב ובעיקר – באינטרנט. התוצאה היא שרובנו פשוט הפכנו לעוורי פרסומות. העיניים רואות אותן – אבל המוח מתעלם. ומאיזה מודעות לא נתעלם? ניחשתם נכון! מודעות המותאמות אלינו אישית ופוגשות אותנו בכל מקום בו נבקר. 

התוצאה של הקפדה על שיווק בין ערוצי היא למעשה הגברת המודעות למותג שלכם – פשוט כי אנשים ישימו לב שהוא שם.

 

נאמנות לקוח

אנשים מוכנים לשלם יותר על חוויה חיובית. ככל שהחוויה שיספק להם המותג שלכם תהיה חיובית יותר – כך הם יפתחו את הכיס יותר בקלות. שיווק בין-ערוצי יכול לעזור לספק להם בדיוק את החוויה הזאת, כך שיראו את המותג שלכם באור חיובי ככל הניתן.

 

אז איך מתחילים?

 

 

תכננו יעדים עסקיים

בלי יעדים אי אפשר להתקדם. יעדים ומטרות מאפשרים לנו לדעת לאן אנחנו הולכים ולבחון איפה אנחנו עומדים ביחס אליהם. לכן, הצעד הראשון יהיה להבין את היעדים העסקיים שלכם, או ליצור אותם. וודאו שהיעדים העסקיים שלכם ברורים לכם. רשמו אותם בצורה מאורגנת כך שתוכלו לבחון אותם בצורה הקפדנית ביותר.

 

 

קבלו גישה לנתונים

  • השתמשו במערכת CRM – מערכת CRM היא מערכת לניהול קשרי לקוחות והיא מאפשרת מעקב מדויק אחר מסע הלקוח. זהו מידע ראשוני חשוב מאוד על הלקוחות העתידיים שלכם ועל ההתנהגות שלהם. תוכלו להבין היכן הם נחשפו אליכם, מה הם צריכים ומה המאפיינים הדמוגרפיים שלהם.
  • השתמשו בנתונים שמפסקות לכם הפלטפורמות השונות על הלקוחות שלכם: מערכת המידע של פייסבוק ואינסטגרם ו-  Google Analytics
  • בצעו סקרים ובחנו את קהל הלקוחות הנוכחי שלכם. המידע שתקבלו ממנו יהיה העדכני והמדויק ביותר.

 

 

הכירו את קהל היעד שלכם

כאמור, המטרה היא יצירת תוכן מותאם אישית. בלתי אפשרי, כמובן, ליצור תוכן הפונה אישית אל כל אחד מהקוראים. אך בהחלט אפשרי לחלק את הלקוחות למספר קהלים, ואת התוכן להתאים לכל אחד מהקהלים באופן אישי. 

לכל קהל יעד יש תחומי עניין שונים, מאפייני דמוגרפיים שונים והרגלים שונים. יש מגון שיטות לביצוע מחקר ואיפיון קהלי יעד.

 

 

בחרו ערוצי פרסום מתאימים

זהו המשך ישיר לשלב הקודם. אחרי שתכירו את קהל היעד שלכם היטב – תוכלו לדעת מהם ערוצי הדיגיטל בהם הוא נוהג להשתמש. את התכנים תנווטו אל הפלטפורמות השונות בהתאם לקהל היעד הצורך אותן. התאמה נכונה של תוכן לפלטפורמה היא תנאי הכרחי ליצירת תוכן מותאם אישית.

 

 

היו עקביים

וודאו שכל התוכן שאתם מייצרים 'משדר על אותו הגל'. שמרו על שפה עיצובית עיקבית, על שימוש עיקבי בלוגו ועל שפה מילולית בעלת אופי זהה ומותאם לקהל היעד. 

נסו להשתמש במילים החוזרות על עצמן בהקשרים שונים ובאותו האופן, ועל ביטויים החוזרים על עצמם שוב ושוב. שזרו את התוכן שלכם בביטויים שאימצתם והקפידו שקהל היעד שלכם ירגיש שהוא מקבל חוויה אחידה, גם לאורך הזמן וגם על פני הפלטפורמות השונות.

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה

    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן