חזרה לבלוג

10 טיפים חשובים לעבודה עם לינקדאין

איך עובדים עם לינקדאין ? פרופיל לינקדאין , קבוצות בלינקדאין , endorsments on linkedin , פרסום ממומן בלינקדאין ועוד דברים שאתם חייבים לדעת על הרשת העסקית

אם תשאלו את רוב האנשים לגבי הרשת העסקית לינקדאין, כולם יגידו לכם שמדובר ברשת חשובה שעשויה לעזור לנו מאוד בחיי היומיום המקצועיים.
לרובנו אפילו יש פרופיל בלינקדאין אבל שם זה בדרך כלל נגמר.
הבעיה העיקרית היא שרוב האנשים בישראל פשוט לא יודעים כיצד להשתמש בלינקדאין.
ולכן לרוב, הפרופיל שלנו בלינקדאין "מעלה אבק" ולא שימושי כלל כשאנחנו צריכים אותו.

למה אנחנו צריכים את לינקדאין?

הסיבה היא פשוטה וצריכה להיות ברורה לכל ישראלי – יכולות הנטוורקינג.

נטוורקינג או "רישות עסקי" הוא יכולת בסיסית בדרך לקידום והצלחה במדינתנו הקטנה.
דווקא בישראל, בה ישנה חשיבות עצומה למי מכיר אותנו ומי יכול לפתוח לנו את הדלת הנכונה – אנחנו חייבים להשקיע בנטוורקינג.
לינקדאין היא רשת הנטוורקינג האולטימטיבית, כשהיא מציגה לנו את רשת הקשרים שלנו וכיצד אנו קשורים לכל אחד.

 על מנת שתוכלו להשתמש ברשת בצורה טובה יותר, ריכזנו עבורכם 10 טיפים חשובים לשימוש ועבודה עם הרשת העסקית לינקדאין.

 1.      אנשי קשר בלינקדאין :

אחד הדברים החשובים ביותר בלינקדאין הוא חיבור לאנשי קשר שעשויים לפתוח לנו דלתות.
זה לא המקום להיות אלמונים ולהפוך את הפרופיל לחסוי.

זה המקום להתחבר וליצור רשת קשרים ענפה עם קולגות, מנהלי משאבי אנוש ובוסים פוטנציאליים שעשויים להיחשף ולפנות אליכם עם הצעה אטרקטיבית.

מומלץ לצרף אנשים רלוונטיים שאתם מכירים או שקשורים אליכם בדרך כלשהי ולא לשלוח הזמנות לכל פרצוף שנראה לכם אטרקטיבי.

לאחרונה שדרגו בלינקדאין את ממשק אנשי הקשר שלהם, וכעת ניתן לנהל אותו בצורה חכמה יותר, לצפות ולעדכן כיצד אנו מכירים כל איש קשר שלנו ומה הייתה האינטראקציה האחרונה בינינו.

 2.      קבוצות:

קבוצות לינקדאין הן המקום עם הכי הרבה אינטראקציה.
אם אתם באמת רוצים למתג את עצמכם ולהיחשף למובילי דעה בתעשייה שלכם – הצטרפו לקבוצות הנכונות והשתתפו בשיחה.

יתרון אדיר נוסף של קבוצות – הוא היכולת שלנו להתחבר לאנשים שאינם חברים שלנו.

לינקדאין אינה מאפשרת לנו לשלוח הודעה למשתמשים שאינם חברים שלנו.

אחת הדרכים להתגבר על כך היא לבדוק באילו קבוצות אותו איש קשר חבר, להצטרף לקבוצה וכך מתאפשר לכם לשלוח לו הודעה ישירות מתוך הקבוצה.

 3.      פרופיל בלינקדאין – פרופיל אישי מעודכן:

הכל מתחיל מפרופיל אישי עדכני ופעיל.
הפרופיל האישי שלכם הוא למעשה קורות החיים בעידן הדיגיטלי.
זוהי תמונת המצב והרושם הראשוני שמתקבל מכם.
חשבו טוב כיצד אתם מציגים את עצמכם ואיזה מידע תרצו שיוצג עליכם.

ישנה חשיבות גדולה לשימוש במילות מפתח בחלק זה, על מנת להגדיל את האפשרות שהפרופיל שלכם יוצג בחיפושים פנימיים ע"י משתמשים בלינקדאין.

כמו כן ניתן להוסיף מצגות, סרטונים, ניסיון תעסוקתי ופירוט של מוסדות ההשכלה בהם למדתם.

שימו לב שלינקדאין בעיקר מתנהלת בשפה האנגלית ולכן חשוב שהפרופיל שלכם יוצג באנגלית.
ניתן ואף רצוי להוסיף פסקה – שתיים בעברית על מנת להופיע גם בחיפושים בעברית ברשת.

 4.      הגדרות פרטיות בלינקדאין

משתמשים רבים אינם מקדישים זמן להגדרות הפרטיות, אך מומלץ לעשות זאת.
בעיקר בשביל היכולת לשלוט איזה מידע ייחשף אודותיכם ולאיזה מידע אתם תיחשפו ישירות מהדוא"ל שלכם.
רבים מהפרופילים מתלוננים על עומס ידיעות שמגיע לדוא"ל שלהם.  בהגדרות הפרטיות תוכלו למנוע זאת.

 5.      המלצות ו- Endorsements on Linkedin :

השתמשו בממשק ההמלצות וה- Endorsements  על מנת לקבל המלצות ואישור מפרופילים אחרים לגבי היכולות שלכם.
אין דרך טובה יותר להציג את היכולות שלכם מאשר קבלת המלצות ממגוון פרופילים מקולגות ואנשים שעבדתם איתם.
זה נשאר והולך אתכם הלאה וכשמישהו יחפש אתכם ברשת או ירצה ליצור עמכם קשרים עסקיים.

 6.      מודיעין עסקי:

לינקדאין היא רשת נהדרת למודיעין עסקי.
בלינקדאין ניתן לעקוב אחר חברות ולקבל עדכונים על שינויים בחברה, עובדים שקשורים וחברים שלנו בלינקדאין וכדומה.

כמו כן ניתן לעקוב אחר חברים שלנו, להתעדכן אחר התקדמות שלהם בקריירה ומעבר עבודות.
בכל חברה תוכלו לראות אילו חברים שלכם יכולים לפתוח לכם את הדלת כשתחפשו עבודה או תרצו שיתוף פעולה או קישורים עסקיים.

 7.      מודיעין לימודי:

לאחרונה לינקדאין עדכנו את ממשק ה- Education , כך שמתאפשר לכל משתמש לאסוף מודיעין אחר מוסדות לימוד.  בין היתר מתאפשר לראות מיהם המשתמשים שלמדו במוסד לימודי כלשהו, היכן הם עובדים היום ובאילו תפקידים?

 8.      פרסום ממומן בלינקדאין: 

לינקדאין זו הרשת היחידה שמאפשרת לנו לפנות באופן יזום ולפרסם לבעלי תפקידים ספציפיים מארגונים מסוימים.
כך למשל אם אנחנו מעוניינים לפרסם אך ורק למנכ"לים או לסמנכ"לי תפעול בחברות מסוימות – ניתן לעשות זאת בעזרת לינקדאין.

הפרסום הממומן בלינקדאין הוא אחת הדרכים הכי יעילות להגיע לקהל יעד בכיר וממוקד, לפלח את הפרסום ולהשיג תוצאות משמעותיות לעומת קידום ממומן בפייסבוק או בגוגל.

 9.      אל תחכו לרגע האחרון:

הטעות העיקרית של משתמשים בלינקדאין – שהם ניגשים אליה רק כשהם באמת צריכים אותה, כמו למשל אחרי שפוטרו מעבודתם.
על מנת לקבל ערך מלינקדאין – עליכם להיות פעילים ברשת באופן שוטף, אחרת יהיה לכם קשה מאוד להיחשף ולהגיע למצב שיפנו אליכם.

  ככל שתהיו פעילים יותר – כך תופיעו יותר בתוצאות החיפוש בלינקדאין.

עשו לכם הרגל להכנס פעם בשבוע ללינקדאין, להציע חברות לאנשים, לטייל קצת בקבוצות, לשתף תכנים שכתבתם במידה ויש ולייצר פעילות תחת הפרופיל שלכם. ככל שתהיו יותר פעילים כך הפרופיל שלכם יקודם טוב יותר.

 10.  תנו ערך:

המהות ברשתות חברתיות היא מתן ערך.

ככל שתתנו יותר ערך לחברים שלכם בלינקדאין, כך תוכלו למתג את עצמכם טוב יותר ולעודד רצון של משתמשים אחרים לעזור לכם בעת הצורך.
מתן ערך נעשה באמצעות השתתפות בקבוצות ומענה על שאלות, הוספת קישורים לתכנים מעניינים ורלוונטיים לתחום העיסוק או לענף שלכם.

ככל שתפרסמו יותר תוכן מעניין ועם ערך, כך יגדל קהל העוקבים שלכם.

מקווים שעזרנו,  בהצלחה.

קצת על הכותב

אנידור חקק, הוא מרצה במכללה לניו מדיה

אהבתם? נשמח לשיתוף של המאמר

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה












    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן