חזרה לבלוג

6 סיבות מנצחות לבחור בקריירה כאנליסטים

על הביקוש הענק לאנליסטים והדרך לקריירה מדהימה – ישבנו לשיחה עם אורי ליכטמן, ראש תחום דאטה במכללה לניו-מדיה ומומחה לאנליזה ושיווק פרסונלי. חולמים על קריירה משמעותית, מאתגרת ומשתלמת? זו הכתבה שתסיים לכם את החיפושים.

1. אתם בוחרים את תחום העיסוק שלכם: "היום בעצם כל חברה אוספת נתונים. כל חברה שיש לה אתר, חנות, מגע עם מכירה או כל פעולה באינטרנט, חייבת שיהיה לה אנליסט נתונים. חברה שלא יהיה לה אנליסט לא תדע איך לנתח את המידע ולקבל תובנות עסקיות, ובסופו של דבר מי שאין לו דאטה אנליסט יישאר מאחור", מסביר אורי. כלומר, כמעט בכל חברה היום צריך אנליסטים – מהחברות הכי קטנות ועד לגדולות ביותר. זה אומר שאתם יכולים לבחור באיזה עולם מתאים לכם להשתלב: רוצים לנתח פעילות דיגיטלית של חנות מוצרי חשמל אינטרנטית? מעדיפים להסיק מסקנות על עסקאות בנקאיות? חולמים לעצב את עתיד השיווק בשוק האופנה? כולם יזדקקו לכם, אתם רק תצטרכו לבחור מה מעניין אתכם.

2. שכר מעולה: כנראה יעניין אתכם לדעת שהשכר הממוצע בתחום הוא כ-15,000 ש"ח (וזה לא כולל את שכר הדרגים הבכירים)! זה סכום ממש לא מבוטל, שמראה שההערכה, הביקוש והתגמול לאנליסטים לא עוצרים בדיבורים, אלא מיתרגמים היישר לחשבון הבנק שלכם.

 

3. קורס אחד, קריירה ענקית: כדי להתקבל למשרת אנליסט (וגם להצליח בה), ממש אין צורך בלימודי תואר שאורכים שנים ולא יכשירו אתכם באופן ממוקד לעבודה, אלא רק בקורס אחד שילמד אתכם את כל מה שהמעסיקים שלכם יצפו מכם לדעת. המכללה לניו-מדיה מציעה בדיוק קורס כזה – קורס אנליסט שיווק ודיגיטל שילמד אתכם את הכלים הרלוונטיים והעדכניים ביותר, באופן מקיף ומקצועי. למעשה, זהו הקורס היחידי שיכשיר אתכם לעבוד בתור אנליסטים הן בחברות מסורתיות כמו בנקים, סלולר, קמעונאות וכדומה, והן בתחומי הדיגיטל ובניתוח של פעילות אינטרנטית. אם זה נשמע כמו הצעד הנכון עבורכם לקראת השתלבות בתחום, זה כנראה בגלל שזה נכון!

4. תפקיד לאנשים חושבים: תפקיד האנליסט מתאים לאנשים שלא פוחדים מאתגרים ומחפשים הגשמה ומשמעות בקריירה שלהם. במסגרת העבודה, תצטרכו להפעיל מחשבה יצירתית ואסטרטגית על מנת "לדוג" את הנתונים הנכונים מתוך ים של דאטה, להצליב ביניהם בצורה מדויקת ולבסס עליהם את המסקנות שלכם, שיכולות להיות בעלות השפעה קריטית על פעילות החברה בה תעבדו. אורי מספר שכדי להיות אנליסטים מוצלחים, אתם זקוקים קודם כל לראש אנליטי – ראש שיודע להסתכל על נתונים, לפרק אותם ולהרכיב אותם מחדש. כמו כן, תצטרכו לסגל הסתכלות ויזואלית על המידע בכדי לשקף את דבריכם באופן ברור וכפי שבוודאי ניחשתם, לדעת לשחק עם מספרים. כמובן שאת כל הדברים הללו לומדים בקורס, אבל את הדרייב להצליח ואת הרצון בקריירה משמעותית רק אתם יכולים להביא איתכם, ומי שהתכונות האלו טמונות בו יוכל להגיע לטופ.

5. כל הכישורים הנכונים: כדי להיות אנליסטים, תצטרכו ללמוד לעבוד עם מגוון כלים טכניים ולסגל אוסף רחב של כישורים, אותם ניתן ליישם על המון תפקידים שונים בעולם ההייטק. אורי מספר שזה בדיוק מה שהוא מלמד בקורס אנליסט שיווק ודיגיטל: "קודם כל מקבלים מבוא לאיך הצרכן עובד, איך פועל המוח האנושי ומהי התפיסה של פרסום ושיווק. לאחר מכן אנחנו מתמקדים בכל מה שאנליסט צריך לדעת, כמו למשל אקסל מתקדם ושפת SQL, לצד כלי BI (בינה עסקית) מתקדמים כמו טאבלו. אז אנחנו עוברים לעולם הדיגיטל ולומדים תוכנות כמו פייסבוק אנליטיקס וגוגל אנליטיקס, על מנת להשלים את התמונה המלאה". עם רשימה כזו של יכולות באמתחתכם, אתם לא רק בונים לעצמכם את הקריירה כאנליסטים, אלא את עצמכם כאנשי מקצוע בעלי כל היכולות הרלוונטיות לשוק העבודה כיום.

6. עם כוח גדול באה אחריות גדולה: אם אתם אוהבים להיות במרכז העניינים, להוביל תהליכים ולקבל החלטות מכריעות, תפקיד האנליסט תפור עליכם. לפי אורי, "תחום האחריות המרכזי של אנליסט הוא לראות שהחברה מצליחה ביעדים שלה, לגלות איפה החולשות ואיפה החוזקות שלה, ולהמליץ איך לעבוד בכל זמן נתון". המשמעות היא שאתם תהיו בעלי חשיבות גדולה בחברה ושהתוצרים שלכם באמת ישפיעו על האופן בו היא פועלת. גם הדרגים הגבוהים ביותר בארגון יחפשו את הניתוחים שלכם כדי לקבל החלטות חשובות, מה שיציב אתכם כגורמים שאפשר לסמוך עליהם ושאפשר לפנות אליהם בשאלות מקצועיות. רק תחשבו על הכוח שבמעמד כזה – הניתוח המתוחכם שאתם הרכבתם ישפיע על העתיד של הארגון כולו! אם המחשבה הזו גורמת לאדרנלין שלכם לרוץ ולמוטיבציה לעלות, נראה שזה התפקיד המושלם עבורכם.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לערב הפתוח לקורס אנליסט שיווק ודיגיטל במכללה לניו-מדיה!

Designed by Freepik

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה












    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן