חזרה לבלוג

להכיר, להבין, לפקח – תפקידו של מנהל שיווק דיגיטלי

מה עושה מנהל שיווק באינטרנט , או מנהל מותג ואיך מנהל שיווק דיגיטלי יכול לשפר את התוצאות של שיווק ברשת לחברה או למותג.

העידן הדיגיטלי שבו אנו חיים שינה מקצה לקצה לא רק את דפוסי הצריכה וההתנהגות של הצרכנים –
כי אם גם את האופן שבו מנהלי השיווק בארגונים הגדולים, הבינוניים והקטנים כאחד, פועלים מדי יום ביומו.

אם עד לפני כמה שנים, מנהל שיווק דיגיטלי או מנהל מותג יכול היה להרשות לעצמו לעסוק אך ורק בזירות הלא מקוונות ולהתמקד בטלוויזיה ובפרינט (ובחלק מהמקרים גם ברדיו),
הרי שכיום צו השעה מחייב את מנהלי השיווק להכיר גם את הפלטפורמות הדיגיטליות השונות
שהפכו לחלק בלתי נפרד מערוצי השיווק של העסק.

מתוקף תפקידו, מנהל שיווק הוא לא זה שיכתוב את הפוסטים שיופיעו בפייסבוק,
יצלם את התמונות שיועלו לאינסטגרם או יביים בהכרח את הסרטון שיעלה לערוץ של הארגון ביוטיוב.
ובכל זאת, מנהל השיווק הוא מי שנושא באחריות העליונה לנוכחות הארגון בכל הפלטפורמות הללו –
כאשר יכולתו להבטיח כי הדברים יעשו על הצד הטוב ביותר,
עוברת בראש ובראשונה בהיכרות עם היתרונות, החסרונות והשימושים של כל אחת מהן.

מנהל שיווק באינטרנט ובדיגיטל של שנת 2017, חייב להבין שסביבת העבודה שהוא הכיר השתנתה.
עליו לצאת מאזור הנוחות המוכר לו ולהסתגל למציאות שבה פועלים ערוצי שיווק חדשים.
ומעל הכל – מציאות שבה נמצא צרכן חדש – הצרכן הדיגיטלי.

הצרכן הדיגיטלי הוא לקוח שעבר תהליך משמעותי של העצמה מכיוון שאינספור האפשרויות שמציע לו העידן הדיגיטלי,
העבירו את המושכות לידיו ואפשרו לו לסנן, לתעדף את מה שהוא רוצה –
ולהתעלם ממה שהוא לא רוצה.

הצרכן הדיגיטלי יכול להרשות לעצמו לראות את תכניות הטלוויזיה ברשת, ללא פרסומות – וללא הפרעות אחרות.

במציאות שכזו, מנהלי שיווק וגם מנהלי מותגים , חייבים למצוא את הדרך ללבו של הצרכן באמצעות סיפור הממחיש את הערך המוסף של המותג –
ולא באמצעות עוד פרסומת בנאלית וריקה מתוכן או חסרת תכלית.

ואם כבר בהפרעות עסקינן, אז העידן הדיגיטלי בו אנו חיים טומן בחובו עוד שינוי שממחיש את העליונות של הצרכן על פני המותג.

כיום,כשחברת ענק כמו נטפליקס מודיעה על פתיחת העונה הרביעית של "בית הקלפים",
כל הפרקים מועלים לספריית ה-VOD  בבת אחת ולא במתכונת המוכרת לנו מזה שנים (צפייה בפרק אחד כל שבוע),
פשוט כי בנטפליקס מודעים לכך שלצרכן הדיגיטלי אין סבלנות לחכות.

גם השינוי הזה הוא כמובן רק  אחד מאינספור התמורות שעמן חייב להתמודד מנהל השיווק בימינו.

 

מעבר לכך, לצד החובה להכיר ולהבין את הצרכן הדיגיטלי ואת הפלטפורמות החברתיות שבהן הוא פועל,
מנהל השיווק המודרני מוכרח להכיר את הז'רגון שבו משתמשים ספקי המשנה.

זאת בכדי לוודא שבישיבות המשותפות שמקיימים הצדדים על בסיס קבוע, יידע מנהל השיווק במה דברים אמורים,
כדי להמנע מלאשר אי-אלו מהלכים ו\או תקציבים מבלי להבין את המשמעות המקצועית, התדמיתית ומעל הכל – הכלכלית שעומדת מאחוריהם.

לבסוף, שאלת התקציב, היא כמו תמיד גם השאלה החשובה ביותר,
שכן בסופו של דבר ובשורה התחתונה,
תפקידו העיקרי של מנהל השיווק הוא לפקח על ספקי המשנה הדיגיטליים של הארגון ולוודא שהעבודה הנעשית על ידם אכן מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

בהקשר הזה, הפיקוח על האופן בו מנוצל תקציב השיווק הדיגיטלי של הארגון,
הוא במידה רבה המשמעותי ביותר משום שפעמים רבות ספקי המשנה מנצלים את חוסר הבקיאות של מנהל השיווק בכל הקשור לכלים הדיגיטליים.

כך שלמעשה הם כופים עליו ועל הארגון, הוצאות שיווק בלתי מחויבות שלא מקדמות את הארגון – ועלולות לעלות למנהל השיווק במשרתו בהמשך הדרך.

תקציב השיווק הדיגיטלי נמצא במגמת צמיחה מתמדת ועקף את כל ערוצי הפרסום למעט הטלוויזיה, ב2015 צמח תקציב הדיגיטל בכ-25% לעומת הצמיחה של 2014 שעמדה על 22% (גלובס).

 

קורס שיווק דיגיטלי – קורס למנהלי שיווק

אנו במכללה לניו-מדיה שמנו לעצמנו למטרה לסייע למנהל השיווק להכיר ולהבין את הזירה הדיגיטלית,
באמצעות קורס ייחודי וראשון מסוגו המיועד אך ורק למנהלי שיווק בכירים ולמנהלי דיגיטל בתחילת דרכם – קורס שיווק דיגיטלי

במסגרת קורס השיווק הדיגיטלי למנהלים תקבלו את מכלול הידע, הכלים והמיומנויות שיסייעו לכם להבין את האופן בו פועלת כל אחת מהפלטפורמות הדיגיטליות המקיפות אותנו (גוגל, פייסבוק, יוטיוב ועוד) .

ומעל הכל תוכלו לקבל את ההכשרה המקצועית שתאפשר לכם להסתכל להם בעיניים ולא להתבלבל בפעם הבאה שהם מציגים לכם נתון מקמפיין שזה עתה הסתיים ו\או עוד דרישה תקציבית לאישור לקראת הקמפיין הבא.

 

כותב המאמר: 

יורי גנקין – המנהל המקצועי  של המכללה לניו-מדיה, מרצה במכללה בתחום אסטרטגיה למדיה חברתית

 

 

לפיתוח קריירה מקצועית בדיגיטל
מעוניינים במשהו?

כל השדות חובה












    אנחנו זמינים כמעט בכל מקום
    דילוג לתוכן